Αρχική Στρατηγικές επενδύσεις και βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος μέσω της επιτάχυνσης διαδικασιών στις ιδιωτικές και στρατηγικές επενδύσειςΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ Α.Ν. 89/1967 Άρθρο 61 Διαδικασία υπαγωγής και υποχρεώσεις των υπαγόμενων επιχειρήσεων -Τροποποίηση των παρ. 1 και 2 του άρθρου 1 του α.ν. 89/1967Σχόλιο του χρήστη ΝΙΚΟΣ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗΣ | 8 Σεπτεμβρίου 2021, 15:01
ΑΡΘΡΟ 61 - Η προτεινόμενη διαδικασία με το στάδιο επανελέγχου απο την Υπηρεσία ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΒΕΛΤΙΩΣΗ και θα δημιουργήσει πρόσθετη γραφειοκρατία και ασάφεια δικαίου για τις επιχειρήσεις. Θα πρέπει: 1) Η έκδοση της οριστικής άδειας από το αρμόδιο όργανο του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων να μην υπερβαίνει χρονικά την προθεσμία των 50 ημερών, 2) Μετά την υποβολή της αίτησης και την έκδοση της προσωρινής αδείας να υπάρξει χρονική πρόβλεψη (πχ 7 ημέρες) εντός της οποίας η Υπηρεσία μπορεί να ζητήσει από την εταιρεία συμπληρωματικά στοιχεία, εφόσον υπάρχουν ελλείψεις, ώστε να καθίσταται δυνατή η τήρηση της προθεσμίας των 50 ημερών για την έκδοση της οριστικής άδειας 3) Στην προσωρινή άδεια λειτουργίας να ορίζεται το ποσοστό κέρδους, όπως αυτό προκύπτει από την μελέτη τεκμηρίωσης που έχει υποβάλλει η ενδιαφερόμενη εταιρεία και η οποία θα έχει ακολουθήσει τις οδηγίες του ΟΟΣΑ και τις υποδείξεις της αρμόδιας Υπηρεσίας. Να ληφθεί υπόψη η καλή πρακτική που ακολουθεί το Υπουργείο στον Αναπτυξιακό Νόμο, όπου εντός ολίγων ημερών από την υποβολή του αιτήματος, η υπηρεσία αποστέλλει στον ενδιαφερόμενη email, με το οποίο του γνωστοποιείται η πληρότητα του φακέλου και ακολουθεί σύντομα και δεύτερο για την αξιολόγηση της οικονομοτεχνικής μελέτης ΑΡΘΡΟ 62 - 1) Στο τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 1 η προβλεπόμενη προθεσμία των 30 ημερών για την έκδοση της σχετικής απόφασης τροποποίησης να εφαρμόζεται και για την αίτηση ανάκλησης της άδειας λειτουργίας δεδομένου οτι σήμερα παρατηρούνται πολυετείς καθυστερήσεις δημιουργώντας προβλήματα στις επιχειρήσεις. 2)Να παρασχεθεί η δυνατότητα στις επιχειρήσεις να παρίσταται εκπρόσωπος τους στην επιτροπή αξιολόγησης ακολουθώντας και εδώ την βέλτιστη πρακτική του Αναπτυξιακού Νόμου. Σε περίπτωση που η Επιτροπή καταλήξει σε άλλο ποσοστό κέρδους από το προτεινόμενο από την εταιρεία, να εκδίδεται εγγράφως αιτιολογημένη γνώμη, για τους λόγους που την οδήγησαν σε διαφορετικό ποσοστό, ωστε η όλη διαδικασία να συνάδει με την αρχή της απόλυτης διαφάνειας και λογοδοσίας. ΑΡΘΡΟ 63 - 1) Ολες οι αιτήσεις του Νόμου να υποβάλλονται ηλεκτρονικά και μόνο και να σταματήσει η ταλαιπωρία της παράλληλης υποβολής ογκοδέστατων φακέλων στο Πρωτόκολλο του Υπουργείου. Και εδώ να ακολουθηθεί η βέλτιστη πρακτική που προβλέπεται στον Αναπτυξιακό Νόμο. 2) Η χορήγηση πιστοποιητικών να γίνεται αυτοματοποιημένα και ηλεκτρονικά ώστε να σταματήσει η σημερινή διαδικασία/ταλαιπωρία όπου το Πιστοποιητικό χορηγείται μετά από 30 ημέρες και αποστέλλεται με συστημένη επιστολή, δημιουργώντας άσκοπο οικονομικό κόστος στο Δημόσιο, ταλαιπωρία στις επιχειρήσεις και περαιτέρω καθυστέρηση για την παραλαβή. Ευχαριστώ και στην διάθεση Σας για οποιαδήποτε διευκρίνηση