Αρχική Στρατηγικές επενδύσεις και βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος μέσω της επιτάχυνσης διαδικασιών στις ιδιωτικές και στρατηγικές επενδύσειςΜΕΡΟΣ Β’ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΕΝΙΣΧΥΟΜΕΝΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΥΠΑΓΩΓΗΣ, ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ ΥΠΑΓΟΜΕΝΩΝ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ Άρθρο 34 Υπαγόμενα και εξαιρούμενα επενδυτικά σχέδια – Τροποποίηση του άρθρου 7 του ν. 4399/2016Σχόλιο του χρήστη ΝΩΝΤΑΣ ΣΤΑΥΡΑΚΑΚΗΣ | 9 Σεπτεμβρίου 2021, 14:08
1) Στο άρθρο 8 παρ.3(α) του Ν.4399/16 τίθεται ο όρος ότι οι δαπάνες κτιριακών εγκαταστάσεων και διαμόρφωσης περιβάλλοντος χώρου δεν μπορούν να υπερβαίνουν το 45% του συνόλου των επιλέξιμων δαπανών του επενδυτικού σχεδίου. Ο συντελεστής αυτός διαμορφώνεται στο 60% για τα επενδυτικά σχέδια του τουρισμού και στο 70% για επενδυτικά σχέδια logistics. Επειδή ο όρος αυτός σε ορισμένες κατηγορίες επενδύσεων (αθλητικές υποδομές, ίδρυση – επέκταση ξενοδοχειακών μονάδων, υποδομές ειδικών μορφών τουρισμού, κέντρα αποκατάστασης – αποθεραπείας, γηροκομεία, πρωτογενής τομέας), δεν επιτυγχάνεται, με αποτέλεσμα να προκύπτει μη επιχορηγούμενο κόστος και άρα απώλεια επιχορήγησης, προτείνουμε είτε να καταργηθεί ο όρος αυτός είτε να εξειδικευθεί περισσότερο. 2) Στο άρθρο 14 του Ν.4399/16 πρέπει να περιγραφεί με σαφήνεια ο έλεγχος πληρότητας των υποβαλλόμενων αιτήσεων. Θα πρέπει να αναφέρονται ονομαστικά τα δικαιολογητικά που μπορούν να προσκομιστούν συμπληρωματικά μετά την ημερομηνία υποβολής της Αίτησης υπαγωγής για να μην απορριφθεί η αίτηση. Εναλλακτικά θα μπορούσε να αναφέρεται ότι δικαιολογητικά τα οποία υπήρχαν κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης και για κάποιο λόγο δεν είχαν υποβληθεί, να μπορούν να υποβληθούν εντός τριών εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία που θα τα ζητήσει ο αξιολογητής. 3) Στο άρθρο 4 παρ.4 του Ν.4399/16 γίνεται αναφορά για τον «χαρακτήρα κινήτρου» απ’ όπου προκύπτει ότι ο χρόνος έναρξης μιας επένδυσης είναι κρίσιμος για την επιλεξιμότητά της. Έχει παρατηρηθεί ότι κάποιες φορές επενδυτές δεν μπορούν να περιμένουν την προκήρυξη κάποιου Καθεστώτος, λόγω του επείγοντος έναρξης της επένδυσής τους για λόγους καθαρά επιχειρηματικούς, συσχετίζοντας την οικονομική ζημιά λόγω καθυστέρησης έναρξης της επένδυσης με την προσδοκώμενη επιχορήγηση. Προτείνουμε η Προκήρυξη των Καθεστώτων να είναι ανοικτή σε ετήσια βάση και στα Καθεστώτα που προβλέπεται το σύστημα της άμεσης αξιολόγησης και στα λοιπά Καθεστώτα. Οι δε κύκλοι αξιολόγησης να ολοκληρώνονται ανά τρίμηνο, πάντοτε μέσα στα πλαίσια του Προϋπολογισμού του Καθεστώτος.