Αρχική Στρατηγικές επενδύσεις και βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος μέσω της επιτάχυνσης διαδικασιών στις ιδιωτικές και στρατηγικές επενδύσειςΜΕΡΟΣ Β’ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΕΝΙΣΧΥΟΜΕΝΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΥΠΑΓΩΓΗΣ, ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ ΥΠΑΓΟΜΕΝΩΝ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ Άρθρο 34 Υπαγόμενα και εξαιρούμενα επενδυτικά σχέδια – Τροποποίηση του άρθρου 7 του ν. 4399/2016Σχόλιο του χρήστη ena Σύμβουλοι Ανάπτυξης | 9 Σεπτεμβρίου 2021, 17:45
- Να δρομολογηθεί άμεσα η ΚΥΑ για τις ΑΠΕ ώστε οι επενδυτές να μπορούν να συμπεριλάβουν δαπάνες προμήθειας και εγκατάστασης συστημάτων ΑΠΕ για εξοικονόμηση ενέργειας. Έχουν περάσει 5 έτη από την ψήφιση του Ν.4399/2016 που προβλέπει την σχετική ΚΥΑ και ακόμη δεν έχει εκδοθεί. - Να συμπεριληφθεί (όπως στον Ν.3299/2004) η προμήθεια επαγγελματικών αυτοκινήτων (φορτηγά ψυγεία, βυτία γάλακτος κοκ) για τις σχετικές επιχειρήσεις π.χ. μιας και η μεταφορά των πρώτων υλών και των προϊόντων εντός των εξειδικευμένων αυτών οχημάτων αποτελεί τμήμα της παραγωγικής τους διαδικασίας. - Να συμπεριληφθούν οι δαπάνες έκδοσης όλων των αδειών αλλά και οι αμοιβές μηχανικού για την επίβλεψη της άδειας δόμησης, τουλάχιστον για τις νέες ΜΜΕ. Οι άδειες εγκατάστασης και λειτουργίας που εκδίδονται από τους μηχανικούς της μονάδας αλλά και η επίβλεψη της άδειας δόμησης αποτελούν πραγματικά κόστη που είναι απαραίτητα για την ολοκλήρωση και έναρξη παραγωγικής λειτουργίας μιας επένδυσης και όχι προαιρετικά. Στο υφιστάμενο νομικό πλαίσιο δεν είναι επιλέξιμες δαπάνες. - Να προβλεφθεί η δυνατότητα προτεραιοποίησης των αιτήσεων έκδοσης αδειών δόμησης από φορείς με εγκεκριμένα επενδυτικά σχέδια ώστε να τηρούνται τα σχετικά χρονοδιαγράμματα υλοποίησης της επένδυσης. - Η έννοια ενότητα επενδυτικού σχεδίου θα πρέπει να καθοριστεί σε επίπεδο περιφέρειας και όχι Δημοτικής Ενότητας, ώστε να είναι δυνατή η πρόβλεψη του άρθρου 35 της διαβούλευσης «ιδ. επιχειρήσεις των οποίων τα επενδυτικά σχέδια αποτελούνται σωρευτικά από δραστηριότητα του πρωτογενούς τομέα και μεταποίηση αυτού». Επί του παρόντος δεν είναι δυνατόν μια καθετοποιημένη μεταποιητική μονάδα με πρωτογενή τομέα σε (α) Δημοτική Ενότητα και Μεταποιητική Μονάδα σε (β) Δημοτική ενότητα να υποβάλλει ένα ενιαίο επενδυτικό σχέδιο. To πρόβλημα είναι ακόμη μεγαλύτερο στα επενδυτικά σχέδια του πρωτογενούς τομέα που περιλαμβάνουν αγροτεμάχια της ίδιας επιχείρησης/εκμετάλλευσης σε διαφορετικές Δημοτικές Ενότητες. - Σχετικά με την υποχρέωση το επενδυτικό σχέδιο να υλοποιείται σε έναν τόπο εγκατάστασης, σημειώνουμε τα εξής: Μια αγροτική επιχείρηση από τη φύση της αξιοποιεί αγροτεμάχια σε διαφορετικές θέσεις ασκώντας την περιγραφόμενη στην πρόταση παραγωγική διαδικασία η οποία απαιτεί τη χρήση του συνόλου του περιγραφόμενου εξοπλισμού σε κάθε ένα από τα αγροτεμάχια της εκμετάλλευσης. Στη χώρα μας ο πολυτεμαχισμός των αγροτεμαχίων καθιστά ανέφικτη την αξιοποίηση από μια αγροτική εκμετάλλευση ενός και μοναδικού αγροτεμαχίου το οποίο και να ταυτίζεται με την έδρα της επιχείρησης. Ως εκ τούτου, δεδομένου ότι στην Ελλάδα κάθε βιώσιμη αγροτική εκμετάλλευση αροτραίων καλλιεργειών αξιοποιεί περισσότερα των 30-40 αγροτεμαχίων, πιθανή ερμηνεία ότι έκαστο αγροτεμάχιο μιας αγροτικής εκμετάλλευσης αποτελεί και αυτοτελή τόπο εγκατάστασης είναι άτοπος καθώς δεν στέκει ούτε νομικά ούτε φορολογικά. Σύμφωνα με την φορολογική νομοθεσία της Χώρας, ως έδρα μιας αγροτικής εκμετάλλευσης η οποία δεν διαθέτει μόνιμες παραγωγικές εγκαταστάσεις (δηλαδή κτίρια) ορίζεται η δηλωθείσα μόνιμη κατοικία του παραγωγού. Ακόμη και το αρμόδιο για τους αγρότες και τις εκμεταλλεύσεις τους Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στο σύνολο των μέτρων του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2020 (το οποίο είναι ενεργό μέχρι σήμερα) ως έδρα αγροτικής εκμετάλλευσης προσδιορίζει την μόνιμη κατοικία του φυσικού προσώπου - επενδυτή (ΥΑ 13158/ 28-11-2017 - ΦΕΚ 4302/B/2017). - Να προβλεφθεί ρητά ότι όταν τμήμα της επένδυσης ή και ολόκληρο το επενδυτικό σχέδιο αφορά την παραγωγή ενδιάμεσων προϊόντων που τροφοδοτούν την παραγωγική διαδικασία της επιχείρησης (δεν είναι δηλαδή προς πώληση) ως ΚΑΔ της επένδυσης θα θεωρείται ο ΚΑΔ των τελικών προϊόντων. Π.χ. σε επενδυτικό σχέδιο που περιλαμβάνει δαπάνες για την παραγωγή ζωοτροφών μιας κτηνοτροφικής μονάδας αποκλειστικά για ιδιοκατανάλωση, ως αντικείμενο του επενδυτικού σχεδίου θα πρέπει να θεωρηθεί η παραγωγή κρέατος και γάλακτος και όχι η παραγωγή ζωοτροφών, που είναι τμήμα μιας ευρύτερης παραγωγικής διαδικασίας. - Θα πρέπει να καθοριστεί επακριβώς τι σημαίνει ενότητα επενδυτικού σχεδίου από άποψη κωδικοποίησης (ΚΑΔ). Στον πρωτογενή ειδικά τομέα υφίσταται μεγάλο πρόβλημα μιας και αυτές συχνά περιλαμβάνουν την καλλιέργεια πολλών διαφορετικών φυτικών ειδών, με τις ίδιες όμως καλλιεργητικές απαιτήσεις σε υποδομές και μηχανολογικό εξοπλισμό. Συνεπώς ο διαχωρισμός τους αναφορικά με την δραστηριότητα με την χρήση των ΚΑΔ δεν είναι αντιπροσωπευτικός της πραγματικής κατάστασης και οδηγεί σε παρερμηνείες κατά την αξιολόγηση. Θα πρέπει να ομαδοποιηθούν οι δραστηριότητες π.χ μια Ενότητα οι αροτραίες καλλιέργειες, μια Ενότητα τα οπωροκηπευτικά (δεντρώδεις καλλιέργειες και κηπευτικά) και μια Ενότητα οι θερμοκηπιακές καλλιέργειες. • Θα πρέπει να υπάρξει σταθερός και των προτέρων γνωστός αριθμός προσκλήσεων προκειμένου ο επενδυτής να έχει την δυνατότητα να προγραμματίσει και να προετοιμάσει τον φάκελό του.