Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Οι αλλαγές που περιλαμβάνονται στο άρθρο αυτό είναι οι ακόλουθες: 1. Καθίσταται υποχρεωτικός ο έλεγχος από ορκωτό ελεγκτή – λογιστή ή ελεγκτική εταιρεία που είναι εγγεγραμμένος/η στο Δημόσιο Μητρώο του άρθρου 14 του ν. 4449/2017 (Α΄ 7), των επενδυτικών σχεδίων με προϋπολογισμό μεγαλύτερο του 1 εκατ. € 2. Τα επενδυτικά σχέδια που θα έχουν ολοκληρωθεί με έλεγχο από ορκωτό ελεγκτή – λογιστή ή ελεγκτική εταιρεία θα επανελέγχονται σε ποσοστό τουλάχιστον 30% από άλλη επιτροπή (όργανο ελέγχου που θα συγκροτηθεί από την αρμόδια υπηρεσία). 3. Θα υπάρχει δυνατότητα ενδιάμεσου ελέγχου είτε 50%, είτε 65%. Προτάσεις επί των ανωτέρω αλλαγών • Να προβλεφθεί η συμμετοχή των εταιρειών Συμβούλων Μάνατζμεντ από το Μητρώο Συμβουλευτικών Εταιρειών Αναπτυξιακού Νόμου στον έλεγχο των επενδυτικών σχεδίων. Ειδικότερα προτείνεται η τροποποίηση των παραγράφων 11 και 12 του Άρθρου 16 (Έλεγχος επενδυτικών σχεδίων) του ν. 4399/2016, ως ακολούθως (με έντονα γράμματα επισημαίνονται οι προτεινόμενες τροποποιήσεις): «11. ...... Στην περίπτωση αυτή, μαζί με τα ανωτέρω δικαιολογητικά υποβάλλονται μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος Κρατικών Ενισχύσεων σχετικές βεβαιώσεις υλοποίησης του πενήντα τοις εκατό (50%) υπογεγραμμένες από: α. ορκωτό λογιστή και, όπου απαιτείται από το είδος και τους όρους υπαγωγής της επένδυσης, πολιτικό μηχανικό, μηχανολόγο μηχανικό ή άλλης επαγγελματικής ειδικότητας φυσικό πρόσωπο, ή β. εταιρεία Συμβούλων Μάνατζμεντ που είναι εγγεγραμμένη στο Μητρώο Συμβουλευτικών Εταιρειών Αναπτυξιακού Νόμου του άρθρου 24. 12. ...... Στην περίπτωση αυτή, υποβάλλεται μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος Κρατικών Ενισχύσεων έκθεση ελέγχου περί ολοκλήρωσης και έναρξης της παραγωγικής λειτουργίας της επένδυσης, υπογεγραμμένη από: α. ορκωτό ελεγκτή λογιστή ή ελεγκτική εταιρεία που είναι εγγεγραμμένος/η στο Δημόσιο Μητρώο του άρθρου 14 του ν. 4449/2017 και που διαθέτει ασφαλιστική κάλυψη επαγγελματικής ευθύνης ποσού τουλάχιστον ενός εκατομμυρίου (1.000.000) ευρώ ανά συμβάν και συνολικού ποσού τουλάχιστον πέντε εκατομμυρίων (5.000.000) ευρώ ετησίως, ή β. εταιρεία Συμβούλων Μάνατζμεντ που είναι εγγεγραμμένη στο Μητρώο Συμβουλευτικών Εταιρειών Αναπτυξιακού Νόμου της παραγράφου 11 ανωτέρω. Με ανωτέρω έκθεση ελέγχου συνυποβάλλονται η έκθεση ελέγχου της παρ. 1 του άρθρου 32 του ν. 4449/2017 υπογεγραμμένη από τον, ως άνω, ορκωτό ελεγκτή λογιστή ή την ελεγκτική εταιρεία, ή την εταιρεία Συμβούλων Μάνατζμεντ και σχετική βεβαίωση υλοποίησης από πολιτικό μηχανικό, καθώς και, όπου απαιτείται από το είδος και τους όρους υπαγωγής της επένδυσης, από μηχανολόγο μηχανικό ή και μέλος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, το οποίο πληροί τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις εγγραφής στο ΕΜΠΑ ή/ και στο ΕΜΠΕ του Π.Δ. 33/2011, για τις οικονομικές καταστάσεις ή άλλης επαγγελματικής ειδικότητας πρόσωπο. .... Πέραν των ανωτέρω, απαγορεύεται να διενεργούν έλεγχο σε επενδυτικά σχέδια, όπως ορίζεται στις διατάξεις του παρόντος, ορκωτοί ελεγκτές λογιστές, ή ελεγκτικές εταιρείες, ή εταιρείες Συμβούλων Μάνατζμεντ, οι οποίοι/οποίες συμμετείχαν με οποιονδήποτε τρόπο στην εκπόνηση των εν λόγω επενδυτικών σχεδίων. Οι ρυθμίσεις της παρούσας έχουν ανάλογη εφαρμογή και για τα επενδυτικά σχέδια του ν. 3908/2011, του ν. 3299/2004 και του ν. 2601/1998.» • Προτείνεται να συνεχίσει να υφίσταται η δυνατότητα επιλογής από τον φορέα της επένδυσης για το αν ο έλεγχος θα γίνει από ορκωτό ελεγκτή – λογιστή, ή ελεγκτική εταιρεία, ή εταιρεία Συμβούλων Μάνατζμεντ, ή με συγκρότηση οργάνου ελέγχου από την αρμόδια υπηρεσία (ΚΟΕ ή ΠΟΕ) ανεξαρτήτως του ύψους του επενδυτικού σχεδίου. • Προτείνεται το ποσοστό επανελέγχου των επενδυτικών σχεδίων που έχουν χωρίς την συγκρότηση οργάνου ελέγχου από την αρμόδια υπηρεσία να είναι 10% και όχι 30%. • Προτείνεται να υπάρχει η δυνατότητα ενδιάμεσου ελέγχου μέχρι ποσοστό 75% και ανάλογα με το ύψος του επενδυτικού σχεδίου που θα πιστοποιηθεί να καταβάλλεται το αντίστοιχο ποσοστό σε στρογγυλοποίηση μονάδας (π.χ. πιστοποιείται το 66,43% να καταβάλλεται το 66% της επιχορήγησης), όπως συμβαίνει στα έργα του ΕΣΠΑ. • Η δυνατότητα για έλεγχο με ορκωτό ελεγκτή - λογιστή, ή ελεγκτική εταιρεία, ή εταιρεία Συμβούλων Μάνατζμεντ του 50% ή του 75% που προτείνεται, να έχει εφαρμογή εκτός από τα επενδυτικά σχέδια των ν. 4399/2016 και ν. 3908/2011 και για τα επενδυτικά σχέδια του ν. 3299/2004 και του ν. 2601/1998. Τεκμηρίωση Προτάσεων Οι εταιρείες Συμβούλων Μάνατζμεντ διαθέτουν την απαιτούμενη επάρκεια τεχνογνωσίας, και εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού, καθώς και ετοιμότητα εμπλοκής, ώστε να συμμετέχουν στην αποτελεσματική αξιολόγηση και έλεγχο των επενδυτικών σχεδίων που υποβάλλονται προς ένταξη, ή έχουν ενταχθεί στον Αναπτυξιακό Νόμο με ταχύτητα, αξιοπιστία και αντικειμενικότητα, ενώ παράλληλα η συμμετοχή τους αυτή θα ενισχύσει τον υγιή ανταγωνισμό προς όφελος των επενδυτών – φορέων υλοποίησης των επενδυτικών σχεδίων. Ο υποχρεωτικός ο έλεγχος μόνον από ορκωτό ελεγκτή – λογιστή ή ελεγκτική εταιρεία, ή εταιρεία Συμβούλων Μάνατζμεντ των επενδυτικών σχεδίων με προϋπολογισμό μεγαλύτερο του 1 εκατ. €, θα επιβαρύνει σε κάποιες περιπτώσεις το συνολικό κόστος της επένδυσης, ενώ αναμένεται να αυξηθούν κατακόρυφα οι ζητούμενες αμοιβές αφού δεν θα υπάρχει η εναλλακτική λύση του ελέγχου από ΚΟΕ ή ΠΟΕ. Η υπαγωγή της πιστοποίηση της ολοκλήρωσης και έναρξης της παραγωγικής λειτουργίας της επένδυσης κατόπιν επιτόπιου ελέγχου, από ορκωτό ελεγκτή - λογιστή ή ελεγκτική εταιρεία, ή εταιρεία Συμβούλων Μάνατζμεντ, σε δειγματοληπτικό έλεγχο ποσοστού, τουλάχιστον, τριάντα τοις εκατό (30%) ετησίως επί του συνόλου των επενδυτικών σχεδίων, που διενεργείται από τριμελή επιτροπή, καθώς στην συνέχεια πιθανότατα θα ακολουθήσει και ο έλεγχος από το ΣΔΟΕ, θα έχει ως αποτέλεσμα ο επενδυτής να βρίσκεται συνεχώς σε καθεστώς ελέγχου για το ίδιο αντικείμενο. Για το λόγο αυτό το ποσοστό επανελέγχου δεν θα πρέπει να είναι μεγαλύτερο από 10%. Εάν από τον επανέλεγχο αυτόν βρεθούν ευρήματα σε μεγάλο αριθμό επενδυτικών σχεδίων να υπάρχει η δυνατότητα αύξησης του ποσοστού (π.χ. διπλασιασμός δείγματος). Αν και τα περισσότερα επενδυτικά σχέδια του ν. 3299/04 και του ν. 2601/1998 έχουν ελεγχθεί για το 50%, υπάρχουν επενδυτικά σχέδια των νόμων αυτών που έχουν παραταθεί για λόγους ανωτέρας βίας και άρα είναι ενεργά και αναμένεται να υποβάλουν το επόμενο χρονικό διάστημα αίτημα ενδιάμεσου ελέγχου. Πρέπει και αυτά τα επενδυτικά σχέδια να έχουν την δυνατότητα υποβολής αιτήματος ελέγχου από ορκωτό ελεγκτή.