Αρχική Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή ΑνάπτυξηΜΕΡΟΣ Α’ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ – ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ (άρθρα 1-28)Σχόλιο του χρήστη ΑΡΧΟΝΤΙΑ ΦΡΑΣΤΑ | 14 Νοεμβρίου 2021, 15:02
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σχετικά με τον Νέο Αναπτυξιακό Νόμο αυτό που πρέπει να λάβει πολύ σοβαρά ο νομοθέτης είναι ότι θα πρέπει να είναι ένα πραγματικό αναπτυξιακό επενδυτικό εργαλείο σχεδιασμένο στις απαιτήσεις του διεθνούς ανταγωνιστού περιβάλλοντος , μακριά από γραφειοκρατία και ατελείωτους χρόνους αναμονής έως ότου ένα επενδυτικό σχέδιο μικρό ή μεγάλο λάβει μια εγκριτική απόφαση. Ο Νέος Αναπτυξιακός Νόμος θα πρέπει να εξαιρεί την αξιολόγηση του από τις υπηρεσίες των Περιφερειών για τον λόγο ότι δεν διαθέτουν ικανό προσωπικό ώστε πραγματικά να αξιολογήσουν σε άμεσο χρόνο τους επενδυτικούς φακέλους που υποβάλουν οι επενδυτές στις Περιφερειακές υπηρεσίες. Τα παραδείγματα είναι πάρα πολλά σε όλες τις περιφέρειες με αποκορύφωμα την περιφέρεια Ιονίων Νήσων , την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου όπου οι ρυθμοί αξιολόγησης είναι λιγότερο από του ρυθμούς κινήσεως της χελώνας. Επενδύσεις που βρίσκονται στα ντουλάπια των υπηρεσιών δεν βοηθάνε την ανταγωνιστικότητα της χώρας και την οικονομία της, απλά φεύγουν για άλλες χώρες πιο φιλικές προς επιχειρηματίες και επενδύσεις. Ένα άλλο θέμα που θα πρέπει να αλλάξει άμεσα είναι η διαδικασία των ελέγχων κατά την φάση υλοποίησης και ολοκλήρωσης της επένδυσης , αφού υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις στους ελέγχους, στις τροποποιήσεις και στις εκταμιεύσεις των έργων που έχουν υπαχθεί μέσο Αναπτυξιακού Νόμου. Πιστεύουμε ότι θα πρέπει να περάσει οι διαδικασίες αυτές σε ορκωτούς λογιστικές όπου μέσα σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα με αρχή και τέλος θα πρέπει να ελέγχουν καθολικά την επένδυση και να παραδίδουν το τελικό πόρισμα τους στην διεύθυνση πληρωμών. Σε επίπεδο δικαιολογητικών επενδυτικών φακέλων θα ήθελα πολύ να αξιολογηθούν μια σειρά δικαιολογητικών που πραγματικά δεν έχουν καμία λογική και σκοπιμότητα, ειδικά αναφέρομαι στις ΑΠΔ προσωπικού με ανάλυση των τριών τελευταίων ετών και βάση του τελευταίου δωδεκαμήνου πριν το μήνα υποβολής του επενδυτικού σχεδίου. Επίσης σε μια Υπό Ίδρυση εταιρεία η οποία υποβάλει επενδυτικό σχέδιο σε τι εξυπηρετεί η Φορολογική και Ασφαλιστική ενημερότητα την στιγμή που ούτε καν δεν υπάρχει τελική σύσταση , ή σε τι εξυπηρετεί τα Πιστοποιητικά περί μη πτώχευσης , περί μη αίτησης για πτώχευσης και αναγκαστικής διαχείρισης……. Ένα άλλο θέμα που υπάρχει στην συγκέντρωση δικαιολογητικών υποβολής είναι όταν θα πρέπει να υποβληθεί κάποια σχετική βεβαίωση από ένα άλλο δημόσιο φορέα , η οποία πολλές φορές ναυαγεί το σχέδιο πριν ξεκινήσει, σας καταθέτω ένα παράδειγμα στον τελευταίο Αναπτυξιακό Νόμο 4399/16 , όπου για υποβολή επενδυτικού σχεδίου στον πρωτογενή τομέα και ειδικά για Υδροπονία μας ζητάνε να καταθέσουμε βεβαίωση ότι δεν απαιτείται Περιβαλλοντολογική Άδεια Επιπτώσεων (ΠΠΕ)για θερμοκήπιο υδροπονίας τεσσάρων στρεμμάτων , την στιγμή που όλες οι υπηρεσίες των Περιφερειών δηλώνουν αναρμόδιες για την χορήγηση σχετικής βεβαίωσης ή ότι δεν υπάρχει σχετική νομοθεσία για την Υδροπονία ( στην χώρα μας επιτέλους θα πρέπει να παράγουμε και τροφή…). Μία άλλη κατεύθυνση που θα πρέπει να δίνει ο Νέος Αναπτυξιακός Νόμος στις επιχειρήσεις του πρωτογενούς τομέα είναι η παραγωγή Ηλεκτρικής Ενέργειας από την ύλη που μένει από τα περιττώματα των ζωντανών (όπως είναι οι Πτηνοτροφικές καθώς και άλλες μονάδες του πρωτογενή τομέα της χώρας), ειδικά θα μπορούσε να παράγετε θερμική ενέργεια από την καύση αυτών των περιττωμάτων και στην συνέχεια να μετατρέπετε σε ηλεκτρική ενέργεια για κατανάλωση εντός της μονάδας , τα λειτουργικά κόστη της επιχείρησης σε επίπεδο ενέργειας θα συρρικνωθούν πάρα πολύ και θα υπάρχει αυτάρκεια ενέργειας την στιγμή που όλοι βλέπουμε την αλματώδη άνοδο της κιλοβατώρας με αποτέλεσμα την άμεση άνοδο όλων των εμπορευμάτων. Πρέπει να εκμεταλλευτούμε όλες τις ήπιες μορφές παραγωγής ενέργειας ώστε να βοηθήσουμε στην συρρίκνωση του κόστους λειτουργίας των επιχειρήσεων και στο ισοζύγιο ρύπων πράσινης ενέργειας. Μια τελευταία σκέψη για τον Νέο Αναπτυξιακό Νόμο είναι και η εκλεξιμότητα ως δαπάνη της αγοράς οικοπέδου για την κατασκευή και εγκατάσταση των επιχειρήσεων , αφού εκ των πραγμάτων δεν μπορεί να υπάρξει επένδυση χωρίς την απαιτούμενη έκταση , καθώς θα μπορούσε να δοθεί ένα μικρότερο ποσοστό επιχορήγησης σε σχέση με τι υπόλοιπες επιλέξιμες κατηγορίες και δαπάνες και ειδικά για τις Μικρέ και πολύ Μικρές Επιχειρήσεις ώστε να υπάρχει μια επιπλέον βοήθεια για την ανάπτυξη αυτού του μεγέθους επιχειρήσεων. Καλή Επιτυχία στον Νέο Αναπτυξιακό Νόμο , με την Ελπίδα ότι θα είναι ένα πραγματικό εργαλείο στα χέρια των επιχειρήσεων σε συνάρτηση με τον χαμένο χρόνο ετών που θα πρέπει να κερδίσει η χώρας μας ως μια σύγχρονη Δυτικό Ευρωπαϊκή χώρα.