Αρχική Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή ΑνάπτυξηΜΕΡΟΣ Α’ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ – ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ (άρθρα 1-28)Σχόλιο του χρήστη Αναστασία Καραλιοπούλου | 16 Νοεμβρίου 2021, 13:18
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σχόλιο 1 Αναφορικά με το "Άρθρο 6 - Επιλέξιμες δαπάνες περιφερειακών ενισχύσεων". Παράγρ. (αβ): Προκειμένου να δοθούν κίνητρα αλλαγής – επέκτασης δραστηριοτήτων και συγχωνεύσεων (κυρίως στις υφιστάμενες επιχειρήσεις της Δυτ. Μακεδονίας, που πλήττονται από την απολιγνιτοποίηση), θα πρέπει ο Νέος Α.Ν. να επιτρέπει τη συμμετοχή υφιστάμενων εταιριών ή προσώπων σε νέο εταιρικό σχήμα με συνεισφορά παγίων (κτιριακών εγκαταστάσεων ή εξοπλισμού). Ο Νόμος περί Συγχωνεύσεων δε δύναται να αξιοποιηθεί καθώς δεν προσφέρει αναπτυξιακά κίνητρα. Παράδειγμα: Η ΕΤΑΙΡΙΑ Α προτίθεται να δημιουργήσει νέο εταιρικό σχήμα με σκοπό τη μεταστροφή της και την επένδυση σε νέο κλάδο δραστηριότητας. Προκειμένου να επενδύσει στον τομέα αυτό, έχει ήδη βρει υφιστάμενες εγκαταστάσεις, εξοπλισμό και κτίρια που ανήκουν στην ΕΤΑΙΡΙΑ Β - ατομική επιχείρηση, η οποία έχει την τεχνογνωσία και εμπειρία. Βάσει του Α.Ν. - και προς τήρηση της παρ. αβ / Άρθρου 6 θα πρέπει να γίνουν μεταβιβάσεις, αλλαγές στα υφιστάμενα εταιρικά σχήματα, διακοπή λειτουργίας κλπ ώστε να είναι δυνατή η συμμετοχή των φυσικών προσώπων στο νέο σχήμα ώστε αυτό να ενταχθεί στον Α.Ν. λόγω των σημείων (i) και (ii) ανωτέρω καθώς απαγορεύεται η συνεισφορά παγίων στο κεφάλαιο. Πρόταση: Η εύλογη αξία των υφιστάμενων κτιριακών εγκαταστάσεων είναι πχ 1 εκ. €. Προτείνεται η αγορά των εγκαταστάσεων από το νέο εταιρικό σχήμα και η υποχρέωση προς τον πωλητή της αξίας αυτής (1 εκ. €) χωρίς εξόφληση. Η συμμετοχή του πωλητή στο νέο εταιρικό σχήμα θα υλοποιηθεί μέσω της κεφαλαιοποίησης της υποχρέωσης, δηλ. θα καταβληθεί πχ 700.000€ στον πωλητή και το χ υπόλοιπο θα αφορά τις μετοχές (συμμετοχή πχ 10%) του πωλητή στο νέο σχήμα. Έτσι αφενός η επένδυση μπορεί να επιδοτηθεί χωρίς να εξοφληθεί το τίμημα αγοράς παγίων αλλά με κεφαλαιοποίηση της υποχρέωσης αφετέρου ο πωλητής μπορεί να συμμετέχει στο νέο σχήμα χωρίς τη γραφειοκρατία μεταβιβάσεων, διακοπής λειτουργίας κλπ. Αποφεύγεται λοιπόν 3ετία ανάλωσης σε εξεύρεση γης, άδειες υπηρεσιών, πολεοδομικές άδειες, χρόνος κατασκευής κτιρίων, κλπ Για λόγους διαφάνειας προτείνεται: - Η ατομική επιχείρηση ή η εταιρία που θα συμμετέχει στο νέο εταιρικό σχήμα να μην έχει επιδοτηθεί με άλλο ΑΝ. -Η συμμετοχή της να μην ξεπερνά το 25%. Σχόλιο 2 Αναφορικά με το "Άρθρο 6 - Επιλέξιμες δαπάνες περιφερειακών ενισχύσεων". Παράγρ. (αγ). «Την αγορά και εγκατάσταση καινούργιων σύγχρονων μηχανημάτων και λοιπού εξοπλισμού, συμπεριλαμβανομένων των τεχνικών εγκαταστάσεων και των μεταφορικών μέσων που κινούνται εντός του χώρου της εντασσόμενης μονάδας.» Πρόταση: Ο πάγιος εξοπλισμός δεν θα πρέπει να έχει δεσμεύσεις παραμονής στο χώρο της εντασσόμενης μονάδας. Οι τεχνικές εταιρίες πχ μετακινούν και χρησιμοποιούν στα κατά τόπους εργοτάξια εξοπλισμό τους (γερανούς, περονοφόρα, ΜΕ, μηχανές συγκόλλησης, κοπής, κλπ). Για ποιο λόγο περιορίζεται η χρήση του επιδοτούμενου εξοπλισμού «εντός του χώρου της εντασσόμενης μονάδας» δεδομένου ότι τηρούνται τα λοιπά κριτήρια διατήρησης; Σχόλιο 3 Για περιοχές ειδικών συνθηκών και ενισχύσεων (Δυτική Μακεδονία) θα πρέπει να υπάρχει κριτήριο εντοπιότητας, δηλαδή διαπιστωμένης ύπαρξης παραγωγικής δραστηριότητας προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα "υποκαταστημάτων" με μόνο σκοπό τα ευεργετήματα του ΑΝ