Αρχική Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή ΑνάπτυξηΜΕΡΟΣ Α’ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ – ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ (άρθρα 1-28)Σχόλιο του χρήστη Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης | 17 Νοεμβρίου 2021, 10:29
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στο άρθρο 4 «Ορισμοί», παρ.13, όπου παρατίθεται ο ορισμός της «προβληματικής» επιχείρησης, κρίνεται απαραίτητο να διευκρινισθεί ότι η παράγραφος α δεν αφορά αποκλειστικά τις Εταιρίες Περιορισμένης Ευθύνης (ΕΠΕ) αλλά το σύνολο των κεφαλαιουχικών εταιριών (ΑΕ, ΕΠΕ, ΙΚΕ), στις οποίες οι μέτοχοι έχουν περιορισμένη ευθύνη (ως το ποσό συνεισφοράς τους στο κεφάλαιο της επιχείρησης). Στο άρθρο 6 «Επιλέξιμες δαπάνες περιφερειακών ενισχύσεων»: i. στο εδάφιο αα, της περίπτωσης α της Παραγράφου 1, προσδιορίζονται τα όρια δαπανών για την κατασκευή, επέκταση, εκσυγχρονισμό κτιριακών εγκαταστάσεων, ειδικών και βοηθητικών εγκαταστάσεων των κτιρίων, κατασκευές για τη διασφάλιση της προσβασιμότητας στα άτομα με αναπηρία, καθώς και διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου. Θα πρέπει ο διευρυμένος συντελεστής του 80% για τα κτιριακά να επεκταθεί και στις περιπτώσεις επενδυτικών σχεδίων που αφορούν Σταθμούς Αυτοκινήτων και Αθλητικές Εγκαταστάσεις. Οι επενδύσεις που αφορούν στην ίδρυση ή επέκταση δημόσιας χρήσης, κλειστών σταθμών ιδιωτικής χρήσης επιβατηγών αυτοκινήτων χωρητικότητας τουλάχιστον 40 θέσεων, όπως και αθλητικών εγκαταστάσεων, περιλαμβάνουν κατά κύριο λόγο δαπάνες κτιριακών εγκαταστάσεων. Αν δεν υπάρξει προσαρμογή της ποσόστωσης του κόστους των κτιριακών εγκαταστάσεων σε σχέση με το συνολικό κόστος της επένδυσης, σε σχέση με το 45% που ισχύει για τα γενικά επενδυτικά σχέδια, δεν θα μπορούν να υπαχθούν στις διατάξεις του Νόμου, να υλοποιηθούν και να ενισχυθούν τέτοιου είδους επενδύσεις. ii. στο εδάφιο αγ, της περίπτωσης α της Παραγράφου 1, πέραν των μεταφορικών μέσων εντός του χώρου της μονάδας, προτείνεται στο πλαίσιο των φιλο-περιβαλλοντικών δαπανών ενός επενδυτικού σχεδίου, να συμπεριληφθούν δαπάνες για προμήθεια ηλεκτροκίνητων οχημάτων, ακόμα και εξωτερικών χώρων, για ειδικές περιπτώσεις μεταφοράς πρώτης ύλης και προϊόντων, ειδικά στα επενδυτικά σχέδια του τομέα της Αγροδιατροφής. Στο άρθρο 19 «διαδικασία αξιολόγησης»: i. στην Παράγραφο 1, Θεωρούμε ότι στην αξιολόγηση, όπως και στη διαχείριση, των επενδυτικών σχεδίων έως και ενός εκατομμυρίου ευρώ, θα πρέπει να συμμετέχουν και οι κατάλληλοι Ενδιάμεσοι Φορείς. Για το λόγο αυτό προτείνουμε να προστεθεί "Με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων παρέχεται η εξουσιοδότηση στους Περιφερειάρχες να αναθέτουν καθήκοντα αξιολόγησης και διαχείρισης για τα επενδυτικά σχέδια έως και ενός εκατομμυρίου (1.000.000) ευρώ σε κατάλληλους Ενδιάμεσους Φορείς''. Υπάρχει ανάγκη επέκτασης της προθεσμίας προσκόμισης συμπληρωματικών δικαιολογητικών στην επιτροπή αξιολόγησης από επτά σε δέκα εργάσιμες ημέρες, καθώς σε αρκετές περιπτώσεις ο όγκος των ζητούμενων δικαιολογητικών απαιτεί αρκετό χρόνο προκειμένου να συγκεντρωθεί ii. στην Παράγραφο 5, η χρονική προθεσμία υποβολής των ενστάσεων θα πρέπει να οριοθετηθεί σε δέκα εργάσιμες και όχι ημερολογιακές μέρες, ώστε αφενός να υπάρχει επαρκής χρόνος για σωστή προετοιμασία των ενστάσεων, αλλά και να μην υπάρχουν καθυστερήσεις στη συνολική διαδικασία. iii. στην Παράγραφο 6, θα πρέπει να τεθεί χρονική προθεσμία για την εξέταση των ενστάσεων, η οποία δεν θα ξεπερνά τις 30 ημερολογιακές ημέρες, ώστε να μη δημιουργούνται καθυστερήσεις στην ανακοίνωση των οριστικών πινάκων των εγκεκριμένων επενδυτικών σχεδίων. Στο άρθρο 20 «Έκδοση αποφάσεων», προτείνεται να τεθεί χρονική προθεσμία για την έκδοση των αποφάσεων υπαγωγής, η οποία δεν θα ξεπερνά τις 30 ημερολογιακές ημέρες από την ανάρτηση των Οριστικών Πινάκων των εγκεκριμένων επενδυτικών σχεδίων, προκειμένου να ολοκληρώνεται η διαδικασία της υπαγωγής και να επιτρέπεται στις επιχειρήσεις να προχωρήσουν στα επόμενα στάδια (υποβολή αιτήσεων τροποποιήσεων, προκαταβολών, υπογραφές συμβάσεις εκχωρήσεων με τράπεζες κτλ.). Στο άρθρο 21 «Έλεγχος επενδυτικών σχεδίων» προτείνεται στην παράγραφο 3 να αυξηθεί το ανώτατο όριο ύψους των επενδυτικών σχεδίων για τα οποία προβλέπεται υποχρεωτικός έλεγχος από ορκωτούς ελεγκτές από τις 700.000€ στις τουλάχιστον 1.000.000€, ώστε να μην απαξιώνεται το Μητρώο των Πιστοποιημένων Ελεγκτών το οποίο πρόσφατα εμπλουτίστηκε με νέα μέλη. Στο άρθρο 22 «Τροποποιήσεις επενδυτικών σχεδίων - Έγκριση μεταβολών μετά την ολοκλήρωση», παρ.4, προτείνεται το ορισμένο χρονικό διάστημα αξιολόγησης αιτήματος τροποποίησης ή έγκρισης μεταβολής στοιχείων να μειωθεί από 90 σε 30 ημέρες, καθώς η προθεσμία εξέτασης είναι πολύ μεγάλη και ξεπερνάει αυτές των αξιολογήσεων και των ελέγχων, σύμφωνα με το όσα προβλέπονται στο υπό διαβούλευση σχέδιο Νόμου. Η μείωση των ημερών που απαιτούνται για την αξιολόγηση και έγκριση των αιτημάτων τροποποίηση εκτιμάται ότι θα συμβάλει σημαντικά στην επιτάχυνση υλοποίησης των εγκεκριμένων επενδυτικών σχεδίων. Στο άρθρο 26 «Παρακολούθηση τήρησης μακροχρόνιων υποχρεώσεων», παρ.στ, προτείνεται ο έλεγχος τήρησης των μακροχρόνιων υποχρεώσεων να γίνεται τόσο από Υπηρεσιακούς υπαλλήλους όσο και από μέλη του Μητρώου Ελεγκτών. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να γίνεται αποκλειστικά από Ορκωτούς, ειδικά αφού δεν πρόκειται για διαδικασία που επηρεάζει χρονικά την έγκριση, τον έλεγχο και την ολοκλήρωση των επενδυτικών σχεδίων. Στο άρθρο 28 «Κυρώσεις», παρ.6, αναφορικά με το πρόστιμο που επιβάλλεται στην περίπτωση μη υποβολής στοιχείων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περ. ιβ΄ της παρ. 3 και στην παρ. 4 του άρθρου 25, προτείνεται το πρόστιμο που προβλέπεται να υπολογίζεται να εφαρμόζεται άπαξ και να μην εφαρμόζεται για κάθε έτος ξεχωριστά. Ο υπολογισμός του προστίμου για κάθε έτος ξεχωριστά, μετατρέπει το πρόστιμο σε μία καθαρά τιμωρητικού χαρακτήρα ενέργεια.