• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ, Δ/ΝΣΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ, ΤΜΗΜΑ ΚΙΝΗΤΡΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ' | 17 Νοεμβρίου 2021, 10:46

    Άρθρο 8 Η ανέγερση ή επέκταση κτιριακών εγκαταστάσεων επί γηπέδου που δεν ανήκει κατά κυριότητα στον φορέα της επένδυσης, εκτός αν τούτο έχει παραχωρηθεί από το Δημόσιο ή από φορέα της Γενικής Κυβέρνησης ή έχει μισθωθεί από δημόσιο ή ιδιωτικό φορέα, φυσικό ή νομικό πρόσωπο, για τον σκοπό αυτόν για δεκαπέντε (15) τουλάχιστον έτη από την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης υπαγωγής. Οι μισθώσεις αυτές δύναται να καταρτίζονται και με ιδιωτικό έγγραφο, εφόσον τα στοιχεία τους υποβάλλονται ηλεκτρονικά στην αντίστοιχη πλατφόρμα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων και το συμφωνητικό της μίσθωσης μεταγράφεται στο αρμόδιο υποθηκοφυλακείο ή καταχωρείται στο Κτηματολόγιο αρμοδίως. Μετά από την ολοκλήρωση της διαδικασίας μεταγραφής, η μίσθωση αποκτά την ισχύ που προβλέπεται στο άρθρο 618 του Αστικού Κώδικα. Να υπάρξει ενιαία εφαρμογή για όλους τους αναπτυξιακούς νόμους, ώστε να μην υπάρχουν στρεβλώσεις Άρθρο 13 Δεν υπάρχουν στους δικαιούχους ενισχύσεων οι ατομικές επιχειρήσεις, αποκλείοντας ένα μεγάλο τμήμα της επιχειρηματικότητας. Θα μπορούσαν να ενταχθούν και οι ατομικές επιχειρήσεις, έστω τηρώντας βιβλία Γ΄ κατηγορίας. Άρθρο 17 1. Με την υποβολή της αίτησης πραγματοποιείται ο έλεγχος της πληρότητας της αίτησης και των συνημμένων δικαιολογητικών με βάση τυποποιημένο σύστημα ελέγχου πληρότητας. Δεν αναφέρεται αν θα γίνει από μέλος του ΕΜΠΑ ή από την Υπηρεσία και δεν υπάρχει χρονικός περιορισμός, σε αντίθεση με την Επιτροπή Αξιολόγησης (άρθρο 19). 2.Στην παρ. 5 του άρθρου 17 αναφέρει ότι: « Οι αιτήσεις υπαγωγής της περ. β της παρ. 3, οι οποίες υποβάλλονται στη Γενική Διεύθυνση Ιδιωτικών Επενδύσεων της Γενικής Γραμματείας Ιδιωτικών Επενδύσεων και Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (Σ.Δ.Ι.Τ.) του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, συνοδεύονται υποχρεωτικά από έκθεση πιστοποίησης, το πρότυπο της οποίας αποτελεί παράρτημα της οικείας προκήρυξης καθεστώτος. Η έκθεση πιστοποίησης υπογράφεται από μέλος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, εγγεγραμμένο στο Εθνικό Μητρώο Πιστοποιημένων Αξιολογητών του άρθρου 117» . Δεν υπάρχει λόγος ο Οικονομολόγος που θα υπογράψει την έκθεση πιστοποίησης να είναι και μέλος του ΕΜΠΑ. Επίσης μπορούν να προστεθούν και άλλες ειδικότητες.  Άρθρο 18 και 19 1.Η αξιολόγηση πραγματοποιείται από την Επιτροπή Αξιολόγησης του άρθρου 118 ή από μέλος του Μητρώου Ορκωτών Ελεγκτών στις περιπτώσεις της παρ. 3. Η αξιολόγηση των επενδυτικών σχεδίων εκκινεί από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης και ολοκληρώνεται, με το αποτέλεσμα του ελέγχου αξιολόγησης από την Επιτροπή Αξιολόγησης: α. εντός προθεσμίας σαράντα πέντε (45) ημερών από τη λήξη του καθεστώτος, για τις περιπτώσεις της συγκριτικής αξιολόγησης, β. εντός προθεσμίας τριάντα (30) ημερών για τις περιπτώσεις της άμεσης αξιολόγησης. Οι ως άνω προθεσμίες αναστέλλονται κατά τον μήνα Αύγουστο. Καταργείται το στάδιο ελέγχου από μεμονωμένο αξιολογητή ΕΜΠΑ Μητρώο ΕΜΠΑ Δε διευκρινίζεται ποιος θα κάνει την αξιολόγηση του εύλογου κόστους και τον έλεγχο δεικτών βαθμολογίας. Ορίζονται προθεσμίες για την Επιτροπή Αξιολόγησης που δε θα μπορούν να τηρηθούν, αν υπάρχει μεγάλο πλήθος επενδυτικών σχεδίων. Άρθρο 20 Περίληψη της απόφασης υπαγωγής δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και αναρτάται στο πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ». Η ισχύς των αποφάσεων υπαγωγής είναι από τη δημοσίευσή τους στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, επομένως θα πρέπει να αναρτώνται στη «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» οι αποφάσεις , αφού δημοσιευθεί στο ΦΕΚ η περίληψη και όχι οι ίδιες οι περιλήψεις. Το ίδιο παράδοξο υφίσταται και στο Ν. 4399/2016. Άρθρο 21 1.Ο έλεγχος των επενδυτικών σχεδίων ύψους άνω του ποσού των επτακοσίων χιλιάδων (700.000) ευρώ, διενεργείται υποχρεωτικά από το όργανο ελέγχου της περ. β’ της παρ. 1 του άρθρου 120. Εφόσον η επιλογή του ορκωτού ελεγκτή- λογιστή και η πληρωμή του θα γίνεται από την επιχείρηση, πρέπει να προβλέπεται εξαίρεση από την καταβολή παραβόλου της παρ. 6 και του άρθρου 27. Επίσης οι αμοιβές εαυτές εκ μέρους των επιχειρήσεων, αυξάνουν το επιχειρηματικό κόστος και θα έπρεπε να περιλαμβάνονται στις επιλέξιμες δαπάνες των επενδυτικών σχεδίων. 2.Στο ίδιο άρθρο στην παρ. 2. α. , αναφέρει ότι: «Ο διοικητικός έλεγχος διενεργείται είτε: αα. από την υπηρεσία και προς τον σκοπό αυτό δύναται να επιλέγονται μέλη από όλες τις υπηρεσίες των φορέων της παρ. 3 του άρθρου 17, είτε αβ. από εντεταλμένο όργανο ελέγχου, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 120, που συγκροτείται από το Εθνικό Μητρώο Πιστοποιημένων Ελεγκτών (Ε.Μ.Π.Ε.) ή επιλέγεται από τον φορέα του επενδυτικού σχεδίου από το Δημόσιο Μητρώο του άρθρου 14 του ν. 4449/2017 (Α΄ 7). Δεδομένου του μεγάλου όγκου εργασιών, αλλά και της υποστελέχωσης των Υπηρεσιών, ο Διοικητικός έλεγχος είναι απίθανο να μπορέσει να υλοποιηθεί από τις Υπηρεσίες Υποδοχής των αιτημάτων ελέγχου. Ο Διοικητικός και επιτόπιος έλεγχος να γίνει από ένα όργανο (όπως γίνεται μέχρι τώρα), είτε από μέλη του ΕΜΠΑ είτε από Ορκωτό ελεγκτή (ανάλογα με το ύψος του επενδυτικού σχεδίου). 3.Στην παρ. 8. Αναφέρεται ότι : « Η αρμόδια υπηρεσία διενεργεί έλεγχο πληρότητας των όρων της απόφασης υπαγωγής και προβαίνει στις ακόλουθες ενέργειες: α. Αν η έκθεση ελέγχου είναι πλήρης, εισηγείται την έκδοση σχετικής απόφασης, β. αν διαπιστώσει ελλείψεις ήσσονος σημασίας, οι οποίες αφορούν είτε στην έκθεση ελέγχου, είτε στην επένδυση, διατάσσει την προσκόμιση συμπληρωματικής έκθεσης ελέγχου, γ. αν διαπιστώσει σοβαρές ελλείψεις της έκθεσης ελέγχου, διατάσσει την εκ νέου διενέργεια ελέγχου από όργανο με διαφορετική σύνθεση, ή ενημερώνει τον φορέα της επένδυσης να υποβάλλει νέο αίτημα ελέγχου, δ. αν διαπιστώσει σοβαρές ελλείψεις στην επένδυση, μπορεί να εισηγηθεί τη λήψη ενεργειών, σύμφωνα με τα άρθρα 23, 25 και 28. Στις περισσότερες περιπτώσεις οι εκθέσεις ελέγχου έχουν σοβαρές παραλείψεις, με αποτέλεσμα είτε να ζητούνται συμπληρωματικά στοιχεία, είτε να επιστρέφονται εκθέσεις, με συνέπεια να υπάρχουν σημαντικές καθυστερήσεις για την ολοκλήρωση των ελέγχων. Οι τυχόν καθυστερήσεις, εμφανίζονται πάλι να δημιουργούνται από τις ¨Υπηρεσίες¨, καθώς οι Υπάλληλοι δεν μπορούν να εκδώσουν αποφάσεις ολοκλήρωσης, όταν γνωρίζουν ότι δεν έχει γίνει σωστός έλεγχος από τον Ορκωτό, γιατί την τελική ευθύνη της υπογραφής την έχει ο Υπάλληλος και όχι ο ορκωτός. Προτείνουμε , εφόσον θα γίνονται και δειγματολογικοί έλεγχοι στους ορκωτούς (30%), να μην υπάρχει καθόλου το στάδιο του ελέγχου των εκθέσεων από τις Υπηρεσίες, γιατί δυσχεραίνει την διαδικασία ελέγχου.