Αρχική Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή ΑνάπτυξηΜΕΡΟΣ Α’ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ – ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ (άρθρα 1-28)Σχόλιο του χρήστη ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΑΘΗΝΩΝ | 17 Νοεμβρίου 2021, 10:44
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ως Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών έχουμε επανειλημμένες φορές εκφράσει την ανάγκη στήριξης των επιχειρήσεων και ειδικά των μικρομεσαίων, τόσο σε περιόδους ανάκαμψης της οικονομίας, όσο και σε περιόδους ύφεσης εξαιτίας κρίσεων, όπως αυτή της πανδημίας που βιώνουμε τα τελευταία 2 έτη. Από την ανάγνωση του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη» διαπιστώνουμε ότι επιδιώκεται η στήριξη των επιχειρήσεων με τη χορήγηση κινήτρων σε ορισμένους κλάδους – δραστηριότητες να αναβαθμίσουν τις υπηρεσίες τους μέσω παραδείγματος χάριν του ψηφιακού και τεχνολογικού μετασχηματισμού αυτών, αλλά και να εισάγουν νέες τεχνολογίες και να στηρίξουν καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες με στόχο την εν γένει ανάκαμψη της εγχώριας οικονομίας. Προ πάσης άλλης επισήμανσης, είναι απαραίτητο να τονίσουμε ότι θεωρούμε εξαιρετικά σημαντικές τις πρωτοβουλίες αυτές και την στήριξη, που επιδιώκεται να παρασχεθεί στις επιχειρήσεις, καθώς βλέπουμε να συμπεριλαμβάνονται στο ως άνω νομοσχέδιο επενδύσεις, που αφορούν, ενδεικτικά, στον ψηφιακό και τεχνολογικό μετασχηματισμό, την περιβαλλοντική αναβάθμιση των επιχειρήσεων, την ενίσχυση των νέων επιχειρηματιών μέσω της κάλυψης των δαπανών σύστασης των εταιριών ή των ερευνητικών δραστηριοτήτων, στην προώθηση σχεδίων που προωθούν την έρευνα και την εφαρμογή καινοτόμων ιδεών και επιχειρηματικών κινήσεων, στην ενίσχυση των τουριστικών επενδύσεων, κ.λπ. Επιθυμώντας, όμως, να συνδράμουμε στη τελική διαμόρφωση του νέου αναπτυξιακού νόμου με τρόπο, ο οποίος θα ενισχύει πραγματικά το σύνολο των επιχειρήσεων και ιδιαίτερα αυτές, που από τη διαρκή επαφή μας με τα Μέλη μας, αντιλαμβανόμαστε ότι έχουν πληγεί περισσότερο, επιτρέψετέ μας να επισημάνουμε μία βασική έλλειψη στο εν λόγω νομοσχέδιο, η οποία αφορά στην εξαίρεση των ατομικών επιχειρήσεων από τις επενδύσεις, που περιγράφονται, καθώς όπως θα διαπιστώσει κανείς, η προσοχή στρέφεται μόνον στις εμπορικές εταιρίες, τους συνεταιρισμούς, τις κοινοπραξίες, κ.λπ. Ωστόσο, μεγάλο μέρος του εγχώριου επιχειρείν αποτελούν και οι ατομικές επιχειρήσεις, τις οποίες δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να εξαιρέσουμε και να αποκλείσουμε από τις σημαντικές δυνατότητες, που προσφέρει το παρόν νομοσχέδιο. Περαιτέρω, τίθεται ένα ελάχιστο ύψος στο επιλέξιμο κόστος των επενδυτικών σχεδίων, το οποίο προσδιορίζεται σύμφωνα με το προτεινόμενο άρθρο 15 βάσει του μεγέθους του φορέα, ήτοι της επιχείρησης. Είναι αντιληπτό ότι μία τέτοια ρύθμιση δυσχεραίνει εξαιρετικά την υπαγωγή των πολύ μικρών και των μικρών επιχειρήσεων και τούτο διότι τίθεται για τις πολύ μικρές επιχειρήσεις ως ελάχιστο ποσό για τα επενδυτικά σχέδια αυτό των 100.000,00 €, ενώ για τις μικρές επιχειρήσεις αυτών των 250.000,00 €. Όμως, για τα εν λόγω μεγέθη επιχειρήσεων είναι δύσκολο να βρεθεί ένα επιχειρηματικό σχέδιο, το οποίο θα κοστολογείται κατ’ ελάχιστον κατά τα ανωτέρω ποσά, καθώς είναι πολύ πιθανό η έκταση αυτών των επιχειρήσεων και η δραστηριότητά τους να μην τους επιτρέπει ένα επενδυτικό σχέδιο με μεγάλο κόστος. Αποκλείονται ούτως οι επιχειρήσεις αυτές - ελλείψει τυπικών προϋποθέσεων υπαγωγής - από έναν επενδυτικό νόμο, που στόχο έχει να εντάξει μέσω των επιχορηγήσεων τις επιχειρήσεις σε ένα σύγχρονο μοντέλο επιχειρείν, το οποίο θα συμβαδίζει με τις τεχνολογικές εξελίξεις, τις περιβαλλοντικές αλλαγές και θα δίνει χώρο στην ανάπτυξη νέων ιδεών και επιχειρηματικών σχεδίων. Συνεπώς, θεωρούμε ότι θα πρέπει το άρθρο 15 να επαναξιολογηθεί και να μειωθεί το ελάχιστο ύψος του επιλέξιμου κόστους του επενδυτικού σχεδίου, άλλως θα υπάρχει ένας επωφελής νόμος για μικρό μέρος των επιχειρήσεων, με τις υπόλοιπες να αποκλείονται και να μην μπορούν να ενταχθούν σε αυτό. Ακόμη μία βασική επισήμανση αποτελεί η απουσία των κινήτρων επιχορήγησης στις μεσαίες επιχειρήσεις, εμποδίζοντας έτσι την εξέλιξη και τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων αυτών, οι οποίες αποτελούν μεγάλο μέρος των εγχώριων επιχειρήσεων και συμβάλλουν καθοριστικά στην ανάπτυξη της εγχώριας οικονομίας. Συνεπώς, θα πρέπει το κίνητρο των ενισχύσεων να δοθεί και στις μεσαίες επιχειρήσεις. Τούτων δοθέντων, είμαστε βέβαιοι ότι το Υπουργείο σας θα επιληφθεί άμεσα των ζητημάτων, που τίθενται από το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών αναφορικά με τον προτεινόμενο αναπτυξιακό νόμο με γνώμονα τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων και τη δυναμική τους παρουσία στην εγχώρια αγορά και οικονομία. Με εκτίμηση, Γιάννης Χατζηθεοδοσίου Πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών