Αρχική Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή ΑνάπτυξηΜΕΡΟΣ Α’ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ – ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ (άρθρα 1-28)Σχόλιο του χρήστη ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ | 17 Νοεμβρίου 2021, 12:57
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η αναμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου που διέπει τις ιδιωτικές επενδύσεις στην Ελλάδα και τη χορήγηση κινήτρων σε συγκεκριμένες δραστηριότητες και κλάδους, με στόχο να βελτιωθεί η υπάρχουσα κατάσταση είναι μια σημαντική πρωτοβουλία, αυτονόητη στην σημερινή συγκυρία. Σε γενικές γραμμές φαίνεται ότι το νομοσχέδιο για τον Αναπτυξιακό Νόμο κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση μιας και διατηρούνται τα θετικά που διέθετε το προηγούμενο νομοθετικό πλαίσιο και εισάγονται νέα στοιχεία που προσπαθούν να διαμορφώσουν ένα νέο επενδυτικό περιβάλλον. Στο πλαίσιο της σχετικής διαβούλευσης θέλουμε να αναφέρουμε τα ακόλουθα: 1. Σε σχέση το ύψος των επενδυτικών σχεδίων τα οποία υποβάλλονται στις Διευθύνσεις των Περιφερειών της Χώρας έχει τροποποιηθεί από 3,0 εκ ευρώ σε 1,0 εκ ευρώ και είναι σκόπιμο να παραμείνει στις Περιφέρειες η υποβολή για επενδυτικά σχέδια ύψους προϋπολογισμού μέχρι 3 εκ. Πιο συγκεκριμένα για προϋπολογισμούς επενδυτικών σχεδίων από ένα (1) εκ. και πάνω τα επενδυτικά σχέδια θα αξιολογούνται από τη ΓΔΙΕ του Υπ. Ανάπτυξης σε κεντρικό επίπεδο. Η εν λόγω τροποποίηση θα δυσχεράνει σημαντικά σε όλα τα επίπεδα (αξιολόγηση – τροποποιήσεις – έλεγχοι – μακροχρόνιες υποχρεώσεις) την διαχείριση τεράστιου όγκου προτάσεων από την επικράτεια στην Κεντρική Διεύθυνση με αποτέλεσμα να υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις ίσως και μεγαλύτερες από τις σημερινές. Συνεπώς προτείνουμε η διαδικασία να παραμείνει ως είχε στον Ν. 4399/2016 γιατί η εμπειρία των Περιφερειακών Διευθύνσεων πλέον είναι σημαντική και θα διευκολύνει την ομαλή αξιολόγηση και υλοποίηση επενδύσεων. 2. Μένοντας σε αυτό το σκεπτικό οι ΔΙΑΠ παραμένουν Φορείς Υποδοχής/Εξέτασης στα καθεστώτα όπως (ενδεικτικά) οι Εναλλακτικές Μορφές Τουρισμού, Επιχειρηματική Εξωστρέφεια και Επιχειρηματικότητα 360. Προτείνουμε να οριστούν οι περιφέρειες φορείς υποδοχής και στα υπόλοιπα καθεστώτα και ιδιαίτερα στα καθεστώτα ενισχύσεων που δεν προϋποθέτουν την υλοποίηση αρχικής επένδυσης όπως «Ψηφιακός και τεχνολογικός μετασχηματισμός επιχειρήσεων», «Πράσινη μετάβαση – Περιβαλλοντική αναβάθμιση επιχειρήσεων», «Νέο Επιχειρείν», «Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση (ΔΑΜ)», «Έρευνα και εφαρμοσμένη καινοτομία», «Επιχειρηματική εξωστρέφεια και Ευρωπαϊκές αλυσίδες αξίας» 3. Τέλος προτείνουμε να ανατεθεί στον ΕΦΕΠΑΕ με ΥΑ και στη συνέχεια με σχετική σύμβαση από το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων μέρος του ελεγκτικού έργου των επενδύσεων του αναπτυξιακού νόμου. Να αναφέρουμε εδώ ότι η λειτουργία του ΕΦΕΠΑΕ ξεκίνησε το 2009, όταν και διαχειρίστηκε δράσεις του Ε.Π. Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα (ΕΠΑΝ ΙΙ), ενώ οι εταίροι του λειτουργούσαν ως Ενδιάμεσοι Φορείς Διαχείρισης Δράσεων Ενισχύσεων ήδη από το 1996. Καλύπτει επιχειρησιακά το σύνολο της επικράτειας, ενώ η πλειοψηφία των επαγγελματικών οργανώσεων της χώρας συμμετέχει στην εταιρική σύνθεση των περιφερειακών μονάδων. Διαθέτει σύγχρονες κτιριακές εγκαταστάσεις σε 8 σημεία της χώρας και 75 σημεία προβολής και δημοσιότητας σε όλη την ελληνική επικράτεια, γεγονός που διευκολύνει την επικοινωνία με τους υποψήφιους επενδυτές και την όλη διαδικασία πιστοποίησης της υλοποίησης των επενδύσεων. Η πολυετής εμπειρία του ΕΦΕΠΑΕ στη διαχείριση Δράσεων Κρατικών Ενισχύσεων, η απουσία ευρημάτων σε ελέγχους ανώτερων ελεγκτικών οργάνων, η ύπαρξη εσωτερικού πληροφοριακού συστήματος που επιτρέπει την απόλυτη ιχνηλασιμότητα κάθε επενδυτικής πρότασης, το -υψηλού μορφωτικού επιπέδου- έμπειρο ανθρώπινο δυναμικό, η λήψη μέτρων για την αποφυγή σύγκρουσης συμφερόντων, το πιστοποιημένο κατά ISO 9001/2015 Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας αποτελούν στοιχεία που καθιστούν τον Φορέα ως την πλέον ενδεδειγμένη επιλογή για την ανάθεση διαχείρισης του Αναπτυξιακού Νόμου.