Αρχική Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή ΑνάπτυξηΜΕΡΟΣ Α’ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ – ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ (άρθρα 1-28)Σχόλιο του χρήστη ΠΑΝΟΣ ΜΑΥΡΟΕΙΔΗΣ | 17 Νοεμβρίου 2021, 13:01
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμες Κυρίες/Κύριοι, με την παρούσα και στα πλαίσια των επικείμενων αλλαγών στην λειτουργία του νέου Αναπτυξιακού Νόμου, θα θέλαμε να διατυπώσουμε ορισμένες προτάσεις, με σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτηση και υλοποίηση των δυνητικών επενδύσεων. Ειδικότερα: • Κατηγορίες επιλέξιμων δαπανών – Κτηριακές δαπάνες Λόγω της αύξησης των διεθνών τιμών σε βασικές δομικές και μεταλλικές πρώτες ύλες, αλλά και των επιπέδων τιμών ενέργειας, που σαν συνέπεια έχουν την αύξηση του κόστους παραγωγής και διάθεσης προϊόντων και υπηρεσιών, προτείνεται η αύξηση της ποσόστωσης των κτηριακών δαπανών επί του συνολικού επιλέξιμου προϋπολογισμού του κάθε επενδυτικού σχεδίου και ειδικότερα, προτείνεται το όριο του 45% για την μεταποίηση να διαμορφωθεί σε 55% - 60%, το όριο των κτηριακών από 60% για τις ξενοδοχειακές επενδύσεις, αλλά και για τις υπηρεσίες αποθήκευσης (ΚΑΔ 52.10) να διαμορφωθεί σε 70%, όπως ισχύει και για τις δραστηριότητες εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics). Επίσης, για τους παραπάνω λόγους τα πρότυπα κόστη που παρουσιάστηκαν στο Παράρτημα του Οδηγού Αξιολόγησης για την υπαγωγή των επενδυτικών σχεδίων στα προηγούμενα καθεστώτα ενισχύσεων του 4399/16, θα πρέπει να αναθεωρηθούν προς τα πάνω, κυρίως λόγω της αύξησης των τιμών ενέργειας, αλλά και των δομικών – μεταλλικών πρώτων υλών. • Προσαρμογή ορίων ενίσχυσης επενδυτικών σχεδίων Επί της παραγράφου 2, του άρθρου 130 του σχεδίου διαβούλευσης του νέου νόμου, θεωρείται άδικο και μεροληπτικό για υποβληθείσες προτάσεις στον Ν. 4399/16 και για τις οποίες δεν πρόκειται να εκδοθούν αποφάσεις υπαγωγής εντός του 2021, να προσαρμοστούν τα όρια ενίσχυσης σύμφωνα με τον ΧΠΕ 2022 - 2027 και να χάσουν μέρος ή το σύνολο της ενίσχυσής τους (κυρίως όσοι έχουν υποβάλλει σε περιοχές της Αττικής). Προτείνεται, εφ’ όσον ισχύσει, η ανυπερθέτως ολοκλήρωση της διαδικασίας έκδοσης των αποφάσεων υπαγωγής των συγκεκριμένων επενδυτικών σχεδίων εντός του 2021, προκειμένου οι επιχειρήσεις αυτές να μην απωλέσουν την ενίσχυση που δικαιούνται από τον Ν. 4399/16. • Έκθεση πιστοποίησης για επενδυτικά σχέδια άνω του 1 εκατ. Ευρώ Στο άρθρο 17, παρ. 5, αναφέρεται πως «Οι αιτήσεις υπαγωγής της περ. β της παρ. 3 (σ.σ. άνω του 1 εκατ. Ευρώ), οι οποίες υποβάλλονται στη Γενική Διεύθυνση Ιδιωτικών Επενδύσεων της Γενικής Γραμματείας Ιδιωτικών Επενδύσεων και Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (Σ.Δ.Ι.Τ.) του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, συνοδεύονται υποχρεωτικά από έκθεση πιστοποίησης, το πρότυπο της οποίας αποτελεί παράρτημα της οικείας προκήρυξης καθεστώτος. Η έκθεση πιστοποίησης υπογράφεται από μέλος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, εγγεγραμμένο στο Εθνικό Μητρώο Πιστοποιημένων Αξιολογητών του άρθρου 117». Με αυτόν τον τρόπο αποκλείονται από αρκετοί σύμβουλοι επιχειρήσεων και αντίστοιχες μικρές επιχειρήσεις συμβούλων και προτείνεται η ανάκλησή του, στα πλαίσια θεμιτού ανταγωνισμού. • Κατηγορία δαπανών που αφορά σε γεωργικούς ελκυστήρες (τρακτέρ) Να δοθεί σαφής διευκρίνιση στον νέο Αναπτυξιακό Νόμο για την επιλέξιμη κατηγορία που ανήκουν οι γεωργικοί ελκυστήρες (τρακτέρ), καθώς, ενώ αποτελούν μηχάνημα έργου, δηλαδή παραγωγικό εξοπλισμό για μια αγροτική επιχείρηση, αρκετές επιτροπές αξιολόγησης το θεωρούν εσφαλμένα, μεταφορικό μέσο. • Ιατρικός τουρισμός και τουρισμός υγείας Να ξεκαθαριστεί το πλαίσιο των ως άνω δραστηριοτήτων, καθώς στον προηγούμενο Ν. 4399/16, οι συγκεκριμένοι κλάδοι μπορούσαν να καταστούν επιλέξιμοι, με την ύπαρξη όμως της αντίστοιχης ΚΥΑ, η οποία ουδέποτε είχε εκδοθεί. • Μη κύρια τουριστικά καταλύματα Στις επιλέξιμες δραστηριότητες και ειδικότερα των ξενοδοχειακών καταλυμάτων, να συμπεριληφθούν και τα δευτερεύοντα ξενοδοχειακά καταλύματα (επιπλωμένα διαμερίσματα, ενοικιαζόμενα δωμάτια), καθώς η ένταξή τους σε δράσεις άλλων προγραμμάτων με χαμηλό προϋπολογισμού έργου, δεν επιτρέπει την ενίσχυση μη κύριων, αλλά πολυτελών καταλυμάτων ή κατοικιών, που ζητούνται συνεχώς από ξένους επισκέπτες. • Ειδικές κατηγορίες ενισχύσεων Ένταξη στις ειδικές κατηγορίες ενισχύσεων επιχειρήσεων που προέρχονται από συγχωνεύσεις πολύ μικρών και μικρών ανεξάρτητων επιχειρήσεων, όπως στον Ν.4399/16, όπως και επιχειρήσεις που μέσα στην υγειονομική κρίση, πέτυχαν αύξηση σε κρίσιμα μεγέθη (κύκλος εργασιών, προσωπικό). Επίσης, στις ειδικές κατηγορίες δεν γίνεται αναφορά για τα Βιοτεχνικά Πάρκα (ΒΙΟ.ΠΑ.), τα οποία στα τελικά κείμενα του Νόμου θα πρέπει να συμπεριλαμβάνονται. Στο σχέδιο διαβούλευσης γίνεται αναφορά μόνο για Επιχειρηματικά Πάρκα, Θύλακες Υποδοχής Καινοτόμων Δραστηριοτήτων (Θ.Υ.Κ.Τ.) και Οργανωμένους Υποδοχείς Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών δραστηριοτήτων (Ο.Υ.Μ.Ε.Δ.) • Δικαιούχοι και εξαιρούμενοι ενισχύσεων Σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 13 του σχεδίου νόμου διαβούλευσης του νέου Αναπτυξιακού Νόμου και σε αντιπαραβολή με το αντίστοιχο άρθρο «Δικαιούχοι υπαγόμενων επενδυτικών σχεδίων» του Ν.4399/16, οι ατομικές επιχειρήσεις δεν είναι πλέον επιλέξιμες στον νέο νόμο.