Αρχική Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή ΑνάπτυξηΜΕΡΟΣ Α’ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ – ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ (άρθρα 1-28)Σχόλιο του χρήστη ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΣΕΠΕ) | 17 Νοεμβρίου 2021, 15:49
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Γενικά Σχόλια • Πολλές και σημαντικότατες ρυθμίσεις που ορίζουν την επιλεξιμότητα επενδυτικών σχεδίων, την επιλεξιμότητα δαπανών αλλά και φορέων, τις διαδικασίες, κ.λπ. έχουν εκχωρηθεί σε Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις. Θα έπρεπε οι ΚΥΑ αυτές να έχουν ήδη ενσωματωθεί στο σώμα του νομού ως παραρτήματα η να υπάρξει διαβούλευση και επ’ αυτών, γιατί δεν θα είναι απλά διευκρινιστικές, αντίθετα, θα είναι απόλυτα καθοριστικές για τη λειτουργία και υλοποίηση του νόμου. • Το ίδιο ισχύει και για τον Οδηγό Αξιολόγησης των Επενδυτικών Σχεδίων, που καθορίζει και τις διαδικασίες και τα όρια ανά δαπάνη, αλλά και τη βαθμολόγηση του κάθε επενδυτικού σχεδίου. • Στη διαμόρφωση των Ενισχύσεων ανά κατηγορία μεγέθους επιχείρησης θα πρέπει η ενίσχυση της επιδότησης να αφορά ξεχωριστά και στις Μεσαίες επιχειρήσεις και να μην ομαδοποιούνται συνολικά οι Μεσαίες Επιχειρήσεις με τις Μεγάλες Επιχειρήσεις. Σχόλια επί των Άρθρων του Σχεδίου Νόμου Άρθρο 4, περ. 1, Αρχική επένδυση. Προτείνουμε να προστεθούν τα παρακάτω: o Η βελτίωση της Ποιότητας παραγόμενων προϊόντων και υπηρεσιών. o Ο εκσυγχρονισμός υφιστάμενου εξοπλισμού, χωρίς αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας. Άρθρο 4, περ. 4, Ενιαίο επενδυτικό σχέδιο o Η έναρξη της υλοποίησης επενδυτικού σχεδίου από μια επιχείρηση Ομίλου, (επιχειρήσεις Συνεργαζόμενες ή Συνδεδεμένες) δεν θα πρέπει να εξαρτάται από πιθανό σχέδιο άλλης επιχείρησης, το οποίο ήδη υλοποιείται, ούτε με το χρονικό όριο των 3 ετών. Άρθρο 4, περ. 13, Προβληματική επιχείρηση o Θα πρέπει να υπάρξει διαφοροποίηση για τις Μικρομεσαίες επιχειρήσεις για τις οποίες να υπάρξει εξαίρεση τουλάχιστον για την επόμενη τριετία, λόγω των επιπτώσεων από την πανδημία COVID-19. Άρθρο 6, περ. i και ii της περ. β που αφορά στα άυλα στοιχεία ενεργητικού. o Το λογισμικό ή/ και οι υπηρεσίες λογισμικού που αγοράζει μια επιχείρηση η οποία έχει υποκαταστήματα, κ.λπ. ΔΕΝ μπορεί να λειτουργεί “αποκλειστικά στην επιχειρηματική εγκατάσταση που λαμβάνει την ενίσχυση”. Προτείνουμε την διαγραφή της λέξης “αποκλειστικά”. o Δεν μπορεί να αποκλειστεί η αγορά λογισμικού ή/ και οι υπηρεσίες λογισμικού από επιχείρηση Ομίλου, περίπτωση iii της ιδίας παραγράφου. Προτείνουμε την διαγραφή της φράσης “που δεν έχουν σχέση με τον αγοραστή”. Άρθρο 13. Δικαιούχοι και εξαιρούμενοι ενισχύσεων o Δεν θα πρέπει να αποκλειστούν από τη δυνατότητα υποβολής πρότασης οι Ατομικές Επιχειρήσεις. o Θα πρέπει να υπάρξει στον αποκλεισμό, λόγω προβληματικότητας, εξαίρεση για τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις, για την επόμενη τριετία, λόγω των επιπτώσεων από την πανδημία COVID-19. Άρθρο 16. Προτείνουμε να προστεθούν τα παρακάτω: o Η βελτίωση της Ποιότητας παραγόμενων προϊόντων και υπηρεσιών. o Ο εκσυγχρονισμός υφιστάμενου εξοπλισμού, χωρίς αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας. Άρθρο 24, παρ. 4α o Η έναρξη της επιδότησης του κόστους της δημιουργούμενης απασχόλησης θα πρέπει να γίνεται με την ανακοίνωση της πρόσληψης στον ΟΑΕΔ , στο ΕΡΓΑΝΗ, κ.λπ. με την υπογραφή της σχετικής συμβάσης απασχόλησης. Άρθρο 28, παρ. 6 o Να διαφοροποιηθούν τα στοιχεία που πρέπει να υποβάλλονται στις Μακροπρόθεσμες Υποχρεώσεις σε σημαντικά που θα επισύρουν κυρώσεις και στα λιγότερο σημαντικά που δεν θα επισύρουν κυρώσεις, π.χ. αλλαγή του Δ.Σ. ή Επωνυμίας της επιχείρησης.