Αρχική Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή ΑνάπτυξηΜΕΡΟΣ Α’ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ – ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ (άρθρα 1-28)Σχόλιο του χρήστη ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ | 17 Νοεμβρίου 2021, 18:48
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
• Στην παράγραφο 13 του Άρθρου 5, δίνεται ο ορισμός της προβληματικής επιχείρησης. Παρακαλούμε να αποσαφηνιστεί, αν ο έλεγχος της προβληματικότητας γίνεται σε επίπεδο μεμονωμένης επιχείρησης (φορέας του επενδυτικού σχεδίου), σε επίπεδο ομίλου (λαμβάνοντας υπόψη τις τυχόν συνεργαζόμενες και συνδεδεμένες με το φορέα της επένδυσης, επιχειρήσεις) ή σε επίπεδο ενιαίας επιχείρησης. • Στην παράγραφο 1γ. του Άρθρου 6, αναφέρεται πως το μισθολογικό κόστος των νέων θέσεων εργασίας, αποτελεί επιλέξιμη δαπάνη μόνο αυτοτελώς και όχι σε συνδυασμό με επενδυτικές δαπάνες σε ενσώματα και άυλα στοιχεία του ενεργητικού. Καλό θα ήταν αυτό να επανεξεταστεί για ποικίλους λόγους. Ο πρώτος λόγος είναι πως μία επιχείρηση εντάσεως εργασίας, με υψηλές απαιτήσεις σε καταρτισμένο προσωπικό, για να λειτουργήσει πρέπει να προβεί σε σημαντικές επενδύσεις σε στοιχεία ενεργητικού. Οι υπόλοιποι λόγοι σχετίζονται με την ποιότητα των υποβαλλόμενων σχεδίων. Εφόσον, όπως και στο Νόμο 4399/2016, δεν προβλέπεται κάποια συσχέτιση μεταξύ του ενισχυόμενου μισθολογικού κόστους και των λοιπών επιλέξιμων δαπανών σε στοιχεία ενεργητικού, είναι πιθανό να δημιουργούνται πολλαπλές περιπτώσεις επενδυτικών σχεδίων αμφιβόλου ποιότητας. Η ενίσχυση που αφορά στο μισθολογικό κόστος, πρέπει να σχεδιαστεί περαιτέρω και με δέουσα επιμέλεια για να αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας και όχι ένα θολό πεδίο. Να τονιστεί πως μέχρι και σήμερα, οι επενδυτές δεν μπορούν να λάβουν σαφείς απαντήσεις για το πως λειτουργεί το εν λόγω είδος ενίσχυσης, τόσο από τους φορείς που διαχειρίζονται έργα του Αναπτυξιακού, όσο και από το πολύπαθο Helpdesk, με αποτέλεσμα να μην επιλέγουν το πολύ σημαντικό και χρήσιμο είδος ενίσχυσης. • Η προσθήκη ενίσχυσης επενδυτικών σχεδίων που θα δανειοδοτηθούν με επιδοτούμενα δάνεια κρατικών ενισχύσεων, όπως αναφέρεται στο άρθρο 3, παρ. 3αα είναι κομβικής σημασίας, καθώς αποτελεί ένα ακόμη επενδυτικό κίνητρο, κυρίως για μικρότερες επιχειρήσεις που διαθέτουν περιορισμένες χρηματοροές και περιορισμένη πρόσβαση σε κεφάλαια. • Οι ατομικές επιχειρήσεις εξαιρούνται από τις διατάξεις του παρόντος (Άρθρο 17). Θεωρούμε ότι η εν λόγω εξαίρεση θα μπορούσε να αποφευχθεί, και αντ’ αυτής να προστεθούν περιορισμοί στα σημεία που εμφανίζονται τεχνικές δυσκολίες με φορείς αυτής της νομικής μορφής, όπως η αύξηση κεφαλαίου. • Στην παράγραφο 5 του Άρθρου 17, αναφέρεται πως τα σχέδια που υποβάλλονται στη Σ.Δ.Ι.Τ. του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων (δηλαδή όλα τα σχέδια των έξι από τα 13 καθεστώτα και τα σχέδια άνω του ενός εκατομμυρίου για τα υπόλοιπα επτά καθεστώτα – ήτοι η πλειονότητα των επενδυτικών σχεδίων), θα συνοδεύονται από έκθεση πιστοποίησης από οικονομολόγο μέλος του ΕΜΠΑ. Θα πρέπει να διευκρινιστεί η διαδικασία περαιτέρω, ούτως ώστε, τόσο οι επιχειρηματίες, όσο και οι σύμβουλοι που ετοιμάζουν τις προτάσεις τους να γνωρίζουν όλες τις πτυχές (διαδικαστικά) για να σχεδιάσουν και να προγραμματίσουν εφικτά και υλοποιήσιμα χρονοδιαγράμματα. Το μέλος του ΕΜΠΑ θα πρέπει να το εντοπίζει ο επενδυτής; Ποιο θα είναι το περιεχόμενο της έκθεσης; Το μέλος του ΕΜΠΑ, θα μπορεί να είναι ο μελετητής που συνέταξε το φάκελο; Θα υπάρχει κόστος για τη συγκεκριμένη έκθεση; Αν ναι θα είναι αντικείμενο ελεύθερης διαπραγμάτευσης μεταξύ επενδυτή και μέλους του ΕΜΠΑ; Υπάρχει περίπτωση παρά τη σύνταξη της έκθεσης και η οποία θα προάγει την επένδυση, σε επόμενο στάδιο της διαδικασίας αξιολόγησης να απορριφθεί μία επένδυση (π.χ. για λόγους Νομιμότητας); Θα φέρει ευθύνες το μέλος του ΕΜΠΑ έναντι της εταιρείας; Και πλείστες άλλες ερωτήσεις. Στο σημείο αυτό προτείνουμε, η συγκεκριμένη έκθεση πιστοποίησης να αποτελεί αντικείμενο του Άρθρου 18 και να διαχωριστεί πλήρως από τις διαδικασίες υποβολής. Η έκθεση πιστοποίησης να συντάσσεται μετά την οριστική υποβολή της πρότασης από τον επενδυτή και η σύνταξη της να μην καταναλώνει χρονικούς πόρους από τη δημοσίευση του καθεστώτος μέχρι και τη λήξη της περιόδου υποβολών αυτού. Το μέλος του ΕΜΠΑ που θα συντάσσει την έκθεση να ορίζεται από το Υπουργείο και να αποζημιώνεται μέσω του παραβόλου. Τέλος, επί του ζητήματος αυτού ως Σύνδεσμος Συμβούλων Επιχειρήσεων και εκπροσωπώντας χιλιάδες συμβούλους (όχι απαραιτήτως μέλη του ΕΜΠΑ), θα θέλαμε να τονίσουμε πως αν η σύνταξη της εν λόγω έκθεσης αποτελέσει αντικείμενο της υποβολής (Άρθρο 17), θεωρούμε πως πλήττονται τα δικαιώματα των μελών μας. Επ’ αυτού καλό θα ήταν να αναθεωρήσετε τις διαδικασίες που έχετε θεσπίσει σχετικά με την εγγραφή στο ΕΜΠΑ, καθώς επαγγελματίες με πτυχία τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, μεταπτυχιακούς τίτλους και επαγγελματική εμπειρία επί της συγγραφής επενδυτικών σχεδίων, αποκλείονται πλέον από τα μητρώα του Αναπτυξιακού. • Πώς ορίζεται η συγκριτική και η άμεση αξιολόγηση των επενδυτικών σχεδίων, που αναφέρονται στην παρ. 2 του άρθρου 19; • Προτείνουμε να γίνει σαφές για πιο λόγο στο Νέο Αναπτυξιακό Νόμο (παράγραφοι 3 και 5 του Άρθρου 21) γίνεται διαχωρισμός του ελέγχου για ποσοστό τουλάχιστον 50% ή 65%, αφού με το τουλάχιστον 50% περιλαμβάνεται και το 65%.