Αρχική Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή ΑνάπτυξηΜΕΡΟΣ Β ΄ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΥΣΤΑΣΗΣ ΚΑΘΕΣΤΩΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ (άρθρα 29-116)Σχόλιο του χρήστη ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ | 17 Νοεμβρίου 2021, 18:04
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
• Από την παράγραφο 1 του Άρθρου 30, γίνεται κατανοητό πως σε αντίθεση με παλαιότερους νόμους, η προκήρυξη των καθεστώτων του Νέου Αναπτυξιακού Νόμου, θα γίνεται βάσει συγκεκριμένου προγράμματος γεγονός που επιτρέπει σε όλους τους εμπλεκόμενους με την υποβολή προτάσεων να προγραμματίσουν καλύτερα τα επενδυτικά τους σχέδια και έτσι να υποβάλλονται και να υλοποιούνται ποιοτικότερα σχέδια. • Ως άκρως θετική παρέμβαση αξιολογείται και η δημιουργία 13 καθεστώτων που δεν αποκλείουν τη συμμετοχή εταιρειών όλων των μεγεθών. Και ο λόγος που τονίζουμε τη σπουδαιότητα της συγκεκριμένης παρέμβασης, έγκειται στο γεγονός πως στον Νόμο 4399 επενδυτικά σχέδια μικρών εταιρειών που υποβλήθηκαν σε καθεστώτα, απορρίφθηκαν από τα όργανα αξιολόγησης λόγω αναπροσαρμογών στο μέγεθος. Ο Νέος Νόμος μην έχοντας τιμωρητικό χαρακτήρα έναντι των επενδυτών, αναγνωρίζοντας πως λάθη σε ένα τόσο σύνθετο θέμα, όπως αυτό του μεγέθους, τόσο από την πλευρά των επενδυτών, όσο και πολλές φορές από την πλευρά των οργάνων αξιολόγησης, δεν πρέπει να αποκλείονται. • Επίσης, ως εξαιρετική κρίνεται και η παρέμβαση περί υποβολής σχεδίων (σε συγκεκριμένα καθεστώτα) που δεν ανταποκρίνονται σε κάποια προϋπόθεση αρχικής επένδυσης. Αυτό θα επιτρέψει να γίνουν σημαντικές επενδύσεις από τις εταιρείες, που μέχρι και στο Νόμο 4399 δεν γίνονταν καθώς δεν μπορούσαν να ταξινομηθούν σε κάποια κατηγορία αρχικής επένδυσης. • Αντιλαμβανόμαστε ως θετική την παρέμβαση, να υπάρχουν σε όλα τα καθεστώτα ενισχύσεις με τη μορφή της επιχορήγησης για μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις (είτε στο 80, είτε στο 100% του Χάρτη Περιφερειακών Ενισχύσεων). Ωστόσο, θεωρούμε πως αν οι Μεσαίες επιχειρήσεις έπρεπε να κατηγοριοποιηθούν σε μία κατηγορία, καλύτερο θα ήταν να κατηγοριοποιηθούν ως προς το είδος ενίσχυσης μαζί με τις μικρές και πολύ μικρές. • Οι συμπληρωματικές ΚΥΑ που θα δημοσιευτούν με λεπτομέρειες σχετικά με τα χαρακτηριστικά επενδύσεων εκσυγχρονισμού (παράγραφοι 2 και 3, Άρθρο 90), θα διευκολύνουν πολύ τους δυνητικούς επενδυτές, καθώς ξεκαθαρίζουν το τοπίο σε ένα πολύ κομβικό ζήτημα. • Φυσικό Πρόσωπο που έχει κάνει έναρξη ατομικής επιχείρησης και δεν δραστηριοποιείται στην ελεύθερη αγορά, αλλά διατηρεί σχέση συνεργασίας με σταθερή επιχείρηση μέσω συμβάσεων έργου, είναι δικαιούχος στο καθεστώς Νέο Επιχειρείν; Γενικότερα, θεωρούμε πως οι Ατομικοί Επιτηδευματίες δεν θα πρέπει να αποκλείονται από τις μετοχικές συνθέσεις επιχειρήσεων που υποβάλουν σχέδια μέσω του εν λόγω καθεστώτος.