Αρχική Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή ΑνάπτυξηΜΕΡΟΣ Γ’ ΘΕΣΜΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ, ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΝΟΜΟΥ, ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ (άρθρα 117-128)Σχόλιο του χρήστη ena Σύμβουλοι Ανάπτυξης | 17 Νοεμβρίου 2021, 20:07
Άρθρο 117. Μητρώα Αξιολογητών Επενδυτικών Σχεδίων • Υποτίθεται ότι το ΕΜΠΑ είχε φτιαχτεί ακριβώς γιατί οι Επιτροπές Αξιολόγησης ήταν δυσκίνητες και εμφάνιζαν αργοπορία στις αξιολογήσεις. Στο ΣΝ ξαναφτιάχνονται Επιτροπές Αξιολόγησης και υποβάλλεται ο μεγάλος όγκος των επενδύσεων μόνο στην ΓΔΙΕ; Ώστε εάν δεν τηρηθούν οι προθεσμίες να μεταφερθεί η αξιολόγηση στο Μητρώο Ορκωτών λογιστών; Το Μητρώο αυτό θα κληθεί να παίξει τον ρόλο του ΕΜΠΑ. Ο Ορκωτός Λογιστής πώς θα πληρώνεται; Με τις αμοιβές που ίσχυαν στο ΕΜΠΑ; Με τους ρυθμούς που εξοφλούνταν για τις υπηρεσίες τους οι αξιολογητές του ΕΜΠΑ; Με ποιες δικλείδες ασφαλείας και ποιες κυρώσεις εάν δεν τηρήσει τις προθεσμίες ή κάνει σοβαρά σφάλματα κατά την αξιολόγηση; Εν τέλει γιατί να γίνει όλο αυτό και να μην κληθούν οι υφιστάμενοι αξιολογητές του ΕΜΠΑ που έχουν την εμπειρία και την τεχνική κατάρτιση με σαφώς καλύτερες αμοιβές και συγκεκριμένο σύστημα κυρώσεων για τις ελλιπείς εκθέσεις ή την υπέρβαση των προθεσμιών να αξιοποιηθούν γι’αυτό; Αντ’αυτού προτείνεται να ανασυσταθούν οι Επιτροπές και να κληθούν με άγνωστες αμοιβές και σύστημα λειτουργίας να φέρουν εις πέρας το έργο της αξιολόγησης Ορκωτοί ελεγκτές που θα πρέπει να εκπαιδευτούν από το μηδέν στις αξιολογήσεις αναπτυξιακών νόμων; • Θα πρέπει η αμοιβή για τα έργα της αξιολόγησης και του ελέγχου των επενδυτικών σχεδίων του Αναπτυξιακού Νόμου να καθορίζεται επακριβώς από το νομικό πλαίσιο και να είναι ίδια με αυτή του αξιολογητή του ΕΜΠΑ και του ελεγκτή του ΕΜΠΕ. • Πως θα αξιολογεί επένδυση του πρωτογενούς τομέα Ορκωτός Λογιστής; Με βάση ποιες γνώσεις; Άρθρο 120. Όργανα ελέγχου επενδυτικών σχεδίων Επενδύσεις άνω των 700.000€ ελέγχονται αποκλειστικά από Ορκωτό Λογιστή ελεγκτική εταιρεία εγγεγραμμένο στο Δημόσιο Μητρώο. Το Μητρώο αυτό θα κληθεί να παίξει τον ρόλο του ΕΜΠΕ. Ο Ορκωτός Λογιστής πώς και από ποιον θα πληρώνεται; Με τις αμοιβές που ίσχυαν στο ΕΜΠΕ; Με τους ρυθμούς που εξοφλούνταν για τις υπηρεσίες τους οι ελεγκτές του ΕΜΠΕ; Προφανώς όχι. Άρα το κόστος θα κληθεί να το επωμιστεί η επιχείρηση. Το κόστος αυτό θα είναι πολλών χιλιάδων ευρώ. Δεν υπάρχει περίπτωση ορκωτός λογιστής ή ελεγκτική εταιρεία να στείλει στελέχη με αμοιβή 300€ προ κρατήσεων για έλεγχο επενδυτικού σχεδίου σε άλλη Περιφέρεια ανεξαρτήτως προϋπολογισμού του έργου ή 200€ για την ίδια Περιφέρεια. Γιατί να γίνει όλο αυτό και να μην κληθούν οι υφιστάμενοι ελεγκτές του ΕΜΠΕ που έχουν την εμπειρία και την τεχνική κατάρτιση με αμοιβές που αντιστοιχούν στο μέγεθος του έργου να κάνουν το ίδιο πράγμα; Όλοι ξέρουν ότι τραγικά μικρές αμοιβές και οι χρόνιες καθυστερήσεις σε αυτές ήταν οι βασικοί λόγοι που δεν γίνονταν αποδεκτοί πολλοί έλεγχοι. Αντ’αυτού προτείνεται να γίνει υποχρεωτικό για έργα άνω των 700 χιλιάδων να αναλάβουν το έργο Ορκωτοί ελεγκτές που θα πρέπει να εκπαιδευτούν από το μηδέν στον Αναπτυξιακό Νόμο καταργώντας επί της ουσίας το ΕΜΠΕ που αποτελείται από δημόσιους υπαλλήλους αλλά και ιδιωτικά στελέχη με πολυετή εμπειρία στην υλοποίηση επενδύσεων; Σε τελική ανάλυση γιατί δεν δίδεται η δυνατότητα στον Φορέα να επιλέξει το Όργανο Ελέγχου καταργώντας ή μειώνοντας το παράβολο; Θα μπορούσε να υπάρχει ένα ανοικτό ενιαίο Μητρώο (όπως το Μητρώο Ελεγκτών Δόμησης) και ο Φορέας να επιλέγει τα μέλη, το κόστος δε του ελέγχου έως μια λογική τιμή να είναι επιλέξιμη επενδυτική δαπάνη. Με το Σχέδιο Νόμου δημιουργείται όπως ειπώθηκε εν έτει 2021 ένα μονοπώλιο σε μια αγορά που πρέπει να γίνει περισσότερο ελεύθερη χωρίς να υπάρχει αιτιολογική έκθεση για αυτό; Με ποιο τρόπο θα επιταχυνθεί η διαδικασία; Οι κυρώσεις προς τον Ορκωτό Ελεγκτή συνδέονται με το άρθρο 35 του Νόμου 4449/2017 που αναφέρει Σύσταση Πειθαρχικών Συμβουλίων για την εκδίκαση της κατηγορίας. Θα αναλάβει το Υπουργείο να εκπαιδεύσει και τα Πειθαρχικά Συμβούλια στον Αναπτυξιακό Νόμο ώστε να εκτελέσουν εκδίκαση της υπόθεσης εναντίον του Ορκωτού ελεγκτή; Δεν είναι λίγο ανεδαφικά όλα αυτά; Άρθρο 126. Θέματα λειτουργίας του Πληροφοριακού Συστήματος του Αναπτυξιακού νόμου (ΠΣ-Αν) • Η δημιουργία ενός dedicated Πληροφοριακού Συστήματος Αναπτυξιακού νόμου (ΠΣ-Αν), είναι στην σωστή κατεύθυνση. Θα πρέπει όμως να διασφαλιστεί ότι λειτουργία του δεν θα επηρεάζεται από τον φόρτο εργασίας του υπόλοιπου ΠΣΚΕ, κάτι που ήταν βασικό πρόβλημα έως σήμερα. Κατά την γνώμη μας το υφιστάμενο ΠΣΚΕ έχει πλέον εξαντλήσει τις δυνατότητές τους και πρέπει να στηθεί ένα λειτουργικό, σύγχρονο και περισσότερο φιλικό προς τον χρήστη Πληροφοριακό Σύστημα για τον Αναπτυξιακό Νόμο που θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες του χρήστη για την επόμενη δεκαετία. • «Για όσα καθεστώτα του νόμου δεν υποβάλλονται τουλάχιστον είκοσι (20) τουλάχιστον αιτήματα, δεν είναι υποχρεωτική η διενέργεια πράξεων υλοποίησης και ολοκλήρωσης μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος Αναπτυξιακού νόμου (ΠΣ-Αν)». Γιατί ; Ποια η σχέση του πλήθους των αιτήσεων με την χρήση μιας ηλεκτρονικής διαδικασίας; Η χρήση του Πληροφοριακού Συστήματος Αναπτυξιακού νόμου θα πρέπει να είναι υποχρεωτική για όλες τις φάσεις μιας επένδυσης.