Αρχική Σχέδιο νόμου με τίτλο: "Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027"Άρθρο 15 Διάρθρωση της Εθνικής Αρχής Συντονισμού και αρμοδιότητες των Ειδικών Υπηρεσιών τηςΣχόλιο του χρήστη ΚΡΗΤΙΚΟΥ ΑΝΘΗ (πρώην μέλος της Επιτροπής του προγράμματος EaSI | 10 Ιανουαρίου 2022, 15:44
Σχετικά με την ε) αρμοδιότητα της ΕΥΣΕΚΤ θα ήθελα να σχολιάσω τα εξής: Η φράση «τις δράσεις του ΕΚΤ+ στο σκέλος EaSI» υποδηλώνει ότι υπάρχουν και άλλες δράσεις εκτός ΕΚΤ+ στο σκέλος ΕaSI, πράγμα το οποίο δεν ισχύει. Το ΕΚΤ+ έχει δύο σκέλη: 1. Της επιμερισμένης διαχείρισης (όπου υπόκειται το γνωστό ΕΚΤ) 2. Της άμεσης διαχείρισης (όπου υπόκειται το γνωστό ΕaSI). Αντί (στη συγκεκριμένη περίπτωση) η EYΣΕΚΤ να συντονίζει, καλό θα ήταν να παρακολουθεί και να μεριμνά, ώστε οι τυχόν συγχρηματοδοτούμενες δράσεις του ΕaSI στη χώρα μας, να είναι σε συνέργεια και συμπληρωματικότητα με τις συγχρηματοδοτούμενες δράσεις από το EKT. Με τον ίδιο τρόπο θα πρέπει να ενεργεί και για τις δράσεις άλλων προγραμμάτων, π.χ. Erasmus + κ.λπ. Το ΕaSI είναι ανοικτό στις προσκλήσεις του σε όλους τους Δημόσιους φορείς, Πανεπιστήμια, Ερευνητικά Κέντρα κ.λπ., ως εκ τούτου είναι ανοικτό και στην ΕΥΣΕΚΤ να υποβάλλει προτάσεις. Για ποιο λόγο, όμως, στο Νόμο του ΕΣΠΑ περιορίζεται και αναφέρεται αποκλειστικά η δυνατότητα της ΕΥΣΕΚΤ να υποβάλλει προτάσεις και να υλοποιεί παρεμβάσεις του ΕaSI; Επομένως, το ερώτημα το οποίο προκύπτει επίσης είναι, η ΕΥΣΕΚΤ μόνο σε παρεμβάσεις του ΕaSI θα μπορούσε να συμμετέχει; Δεν μπορεί δηλαδή να συμμετέχει σε παρεμβάσεις άλλων προγραμμάτων όπως ΕΟΧ κ.λπ;