Αρχική Σχέδιο νόμου με τίτλο: "Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027"Άρθρο 52 Τελικές διατάξειςΣχόλιο του χρήστη Δημήτρης Ψαλλίδας | 10 Ιανουαρίου 2022, 17:30
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η προσέγγιση του σχεδιασμού των προτεινόμενων νέων διοικητικών δομών στο ΥΠΑΕ την νέα ΠΠ ειδικά με την επιλογή σύστασης των 2 νέων Ειδικών Υπηρεσιών Εφαρμογής Συγχρηματοδοτούμενων Ενεργειών από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και της άλλης για το EΤΠΑ και το ΤΑ στις 2 ΕΙΔΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΕΣ του ΥΠΑΕ (παρ 17,18 άρθ.52 διατυπώνει ένα εξαιρετικά «συγκεντρωτικό» σύστημα διαχείρισης. Με τη γιγάντωση των 2 νέων δομών καθίσταται απαιτητή η προοπτική μετακίνησης όλων των εργαζομένων των μονάδων Β υλοποίησης από τις υφιστάμενες επιτελικές δομές που ήδη υπηρετούν στις νέες δομές υλοποίησης του ΥΠΑΕ. Πιθανά επίσης να υπάρχει επικάλυψη αρμοδιοτήτων και αντικειμένου στις νέες Υπηρεσίες Συντονισμού της Εθνικής Αρχής Συντονισμού, σε σχέση με τις ασκούμενες ασκούνται από τις υφιστάμενες Υπηρεσίες των επιτελικών δομών αλλά και των 13 Περιφερειακών δομών υλοποίησης των προγραμμάτων. Η προσέγγιση της διακριτής «αντιμετώπισης» της δομής «Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης των ΕΠ του στόχου “Ευρωπαϊκή Εδαφική Συνεργασία”» με το κλείσιμο και την επανασύσταση νέας δομής «Ειδική Υπηρεσία INTERREG 2021-2027» πιθανά να δημιουργήσει διοικητικά και διαχειριστικά κόστη, πέρα από το εκτεταμένο αίσθημα ανασφάλειας της εργασιακής προοπτικής των ήδη απασχολούμενων στην υφιστάμενη διοικητική δομή. Το ζήτημα της υπηρεσίας του INTERREG είναι να αντιμετωπιστεί κοινά με όλες τις λοιπές δομές ΕΣΠΑ, χωρίς κάποια «ειδική» διατύπωση και να διατηρηθεί η διοικητική συνέχεια και διαδοχή της στη νέα περίοδο. Όπως και το προσωπικό που υπηρετεί να έχει τη δυνατότητα της «αυτοδίκαιης» μετακίνησης στη νέα δομή όπως συμβαίνει με κάθε εργαζόμενο που απασχολείται στο τρέχον ΕΣΠΑ και μεταφέρεται στις δομές του νέου ΕΣΠΑ 2021-2027. Η προτεινόμενη διατύπωση «Σε κάθε περίπτωση εξασφαλίζεται η πλήρης διάκριση λειτουργιών και αρμοδιοτήτων σε σχέση με τη νέα Ειδική Υπηρεσία INTERREG 2021-2027.» δυνητικά μπορεί να αποτελέσει εμπόδιο μετακίνησης εργαζομένων στην νέα δομή.(προτείνεται η απαλοιφή ειδικά για το προσωπικό)