Αρχική Σχέδιο νόμου με τίτλο: "Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027"Άρθρο 15 Διάρθρωση της Εθνικής Αρχής Συντονισμού και αρμοδιότητες των Ειδικών Υπηρεσιών τηςΣχόλιο του χρήστη Γεώργιος Κ | 10 Ιανουαρίου 2022, 21:29
Η συγχώνευση δυο εκ διαμέτρου διαφορετικών αντικειμένων, αυτό των υπηρεσιών νομικής και θεσμικής υποστήριξης με το αντικείμενο του σχεδιασμού και ανάπτυξης και τεχνικής υποστήριξης ενός Πληροφοριακού Συστήματος, όπως το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα (ΟΠΣ), μόνο προβληματική μπορεί να θεωρηθεί. Οι εξειδικευμένες υπηρεσίες υποστήριξης τόσο της ΕΥΘΥ, όσο και της ΕΥ ΟΠΣ θα πρέπει α συνεχίσουν να παρέχονται από δυο ξεχωριστές και εξειδικευμένες Υπηρεσίες. Η μέχρι τώρα εμπειρία έχει δείξει ότι ο θεσμικός ρόλος της ΕΥΘΥ και το έργο της είναι κρίσιμής σημασίας για τις Διαχειριστικές Αρχές, τις Επιτελικές Δομές και τους Ενδιάμεσους Φορείς του ΕΣΠΑ, όπως αντίστοιχα κρίσιμης σημασίας έχει αποδειχτεί ο ρόλος της ΕΥ ΟΠΣ για το σύνολο των φορέων που υποστηρίζει και οι οποίοι δεν περιορίζονται σε αυτούς του ΕΣΠΑ, αλλά καλύπτουν τις ανάγκες διαχείρισης και άλλων Ταμείων (Ταμείο Ανάκαμψης, Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης ΕΠΑ, ΕΟΧ, ΤΑΜΕ, ΤΕΑ κλπ) τα οποία δεν αποτελούν αντικείμενο υποστήριξης της ΕΥΘΥ. Η συνεργασία μεταξύ των δυο φορέων είναι απαραίτητη για την εύρυθμη λειτουργία του συνόλου του μηχανισμού. Όμως η ενίσχυση, η αυτοτέλεια, η εξειδίκευση των δυο υπηρεσιών και ο διαμερισμός των αρμοδιοτήτων σύμφωνα με τις ανάγκες ενός σύγχρονου και ταχέως εξελισσόμενου πεδίου, όπως είναι αυτό της τεχνολογία της πληροφορίας (ΤΠΕ), αποτελεί μονόδρομο για την ομαλή υλοποίησης του θεσμικού και κανονιστικού πλαισίου του ΕΣΠΑ 2021-2027.