Αρχική Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς την Οδηγία (ΕΕ) 2019/2161Άρθρο 3 Εκπτώσεις – Προσφορές – Τροποποίηση άρθρου 15 του ν. 4177/2013 (άρθρο 2 της Οδηγίας 2019/2161)Σχόλιο του χρήστη Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Δυτικής & Κεντρικής Μακεδονίας | 14 Μαρτίου 2022, 17:23
Στο άρθρο 3, το οποίο τροποποιεί το άρθρο 15 ν. 4177/2013, παρατηρούμε ότι δεν καταργούνται οι ενδιάμεσες εκπτώσεις, αν και είναι πάγιο αίτημα του εμπορικού κόσμου της χώρας. Οι ενδιάμεσες εκπτώσεις αποδεδειγμένα έχουν μηδενική απόδοση και ζημιώνουν γενικότερα τον θεσμό των εκπτώσεων, διότι προκαλούν σύγχυση στον καταναλωτή, ο οποίος περιμένει εκπτώσεις αλλά δεν τις έχει, αφού οι δυνατότητες των επιχειρήσεων να διαθέσουν με μειωμένες τιμές στις εκτός τέλους εποχής περιόδους είναι περιορισμένες. Ο θεσμός των τακτικών εκπτώσεων πρέπει να προστατευθεί, καθώς αυτή τη στιγμή απλώνεται στο 1/3 του χρόνου (4 σχεδόν μήνες) και μαζί με τις ακολουθούσες προσφορές (που στην αντίληψη του καταναλωτικού κοινού εξομοιώνονται με τις εκπτώσεις) καταλήγουν να εφαρμόζονται περίπου στο μισό έτος. Σε ότι αφορά τις προσφορές, αυτή την στιγμή εμφανίζουν μεγαλύτερη αξιοπιστία από τις ενδιάμεσες εκπτώσεις και γίνεται ευρύτατη εφαρμογή τους σε όλο τον υπόλοιπο χρόνο, πλην των τακτικών εκπτώσεων. Επειδή το θέμα των μειώσεων τιμών γενικότερα (εκπτώσεις – προσφορές) έχει αποδειχθεί διαχρονικά ότι συνδέεται σε μεγάλο βαθμό με την ομαλή λειτουργία της αγοράς, προτείνουμε την δημιουργία στην Γενική Γραμματεία Εμπορίου μόνιμης ειδικής Επιτροπής διαρκούς διαλόγου, με την συμμετοχή των φορέων της αγοράς για τα θέματα αυτά, τα προβλήματα που παρουσιάζουν και την συναινετική επίλυσή τους. Επίσης, εφόσον τροποποιείται το άρθρο 15 ν. 4177/2013 και τρόπον τινά «ανανεώνεται», είναι ευκαιρία να σκεφθούμε και πάλι την επικαιροποίηση του προηγούμενου Κώδικα Δεοντολογίας που προβλέπει η παράγραφος 7, καθώς ήδη από καιρού έχει ξεπεραστεί.