Αρχική Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς την Οδηγία (ΕΕ) 2019/2161Άρθρο 3 Εκπτώσεις – Προσφορές – Τροποποίηση άρθρου 15 του ν. 4177/2013 (άρθρο 2 της Οδηγίας 2019/2161)Σχόλιο του χρήστη Παναγιώτης Κουτσουμπός | 14 Μαρτίου 2022, 17:46
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θα θέλαμε να αναφέρουμε τον εξής προβληματισμό που αφορά τον κλάδο μας, το εμπόριο παιχνιδιών και το θεσμό των εκπτώσεων : Το εμπόριο παιχνιδιών είναι ένας ευαίσθητος τομέας. Επί το πλείστων κινείται τον Δεκέμβριο και το Πάσχα. Όλους τους άλλους μήνες ενδέχεται να δουλεύουμε με μικρή ζημία. Εάν η νομοθεσία απελευθερώσει το θεσμό των εκπτώσεων, τότε τα σούπερ μάρκετ θα αδράξουν την ευκαιρία να κάνουν έκπτωση στα παιδικά παιχνίδια της τάξεως του 30%-35% μέσα στον Δεκέμβριο και το Πάσχα. Ως αποτέλεσμα, τα μικρά παιχνιδάδικα θα κλείσουν και ταυτόχρονα το κράτος θα απωλέσει την διαφορά του ΦΠΑ και ένα μέρος από τον φόρο εισοδήματος ενώ θα αυξηθεί και η ανεργία. Να ληφθεί υπόψιν πως τα μικρά καταστήματα που έχουν κύκλο εργασιών από 500.000 μέχρι 1.500.000 το χρόνο, λαμβάνουν έκπτωση 25-28% από τον προμηθευτή και βάσει του τζίρου τους μπορούν να λάβουν μια επιπλέον έκπτωση 3% στο τέλος της χρονιάς, αν πιάσουν τους περσινούς στόχους. Οι μεγάλες αλυσίδες σουπερ μάρκετ που πετυχαίνουν τεράστιους τζίρους (επειδή έχουν πολλά υποκαταστήματα), μπορούν να κάνουν αγορές που τους εξασφαλίζουν από τους προμηθευτές πέρα από το 25% άλλο ένα 15% που εννοείται τα μικρά μαγαζιά δεν λαμβάνουν λόγω του χαμηλού τζίρου τους. Αν κάνουν 30-35% έκπτωση στον καταναλωτή (όπως κάνουν συνήθως) τα καταστήματα παιχνιδιών σταδιακά θα αποδυναμωθούν και θα κλείσουν. Τα σούπερ μάρκετ έχουν πολλά προϊόντα του είδους τους που μπορούν να κάνουν προσφορές αλλά όχι να τους επιτρέπεται από τον νόμο να δημιουργούν αθέμιτο ανταγωνισμό και στραγγαλισμό των μικρών επιχειρήσεων σε είδη στα οποία δεν ειδικεύονται. Ας δίνεται ένα διάστημα από 01 Ιανουαρίου του κάθε έτους για 20 ημέρες να βελτιώσουν το στοκ τους. Όχι όμως να τους επιτρέπονται κραυγαλέες εκπτώσεις εντός περιόδων όπως τα Χριστούγεννα και το Πάσχα κατά τις οποίες διακυβεύεται η επιβίωση άλλου είδους επιχειρήσεων. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι ένας χώρος με παιχνίδια, είναι ένας συναισθηματικός χώρος για το παιδί. Ένα κατάστημά παιχνιδιών έχει πολύ μεγαλύτερη ποικιλία και δίνει την ευκαιρία στο παιδί να αναπτύξει την περιφερειακή του αντίληψη στην επιλεκτικότητα και την υποκειμενική διαφορετικότητα σύμφωνα με τις διανοητικές του ανάγκες. Σε αντίθεση, το σούπερ μάρκετ , περιλαμβάνει μόνο διαφημιζόμενα παιχνίδια και απειροελάχιστους κωδικούς αλλά η τιμή και οι γονείς κατευθύνουν το παιδί προς τα εκεί. Αυτό θέλουμε να πιστεύουμε , ότι δεν είναι η σωστή διαπαιδαγώγηση και επιμόρφωση των παιδιών.