Αρχική Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς την Οδηγία (ΕΕ) 2019/2161Άρθρο 3 Εκπτώσεις – Προσφορές – Τροποποίηση άρθρου 15 του ν. 4177/2013 (άρθρο 2 της Οδηγίας 2019/2161)Σχόλιο του χρήστη ΜΠΟΥΓΟΥΔΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ TOYS-SHOP ΜΟΝ ΙΚΕ | 14 Μαρτίου 2022, 18:19
Ως toys-shop είμαστε στον κλάδο της πώλησης παιδικού παιχνιδιού εδώ και 45 χρόνια. https://www.toys-shop.gr/el/content/4-about-us Σε κάθε περίπτωση η δυνατότητα προσφορών και εκπτώσεων άποψη μας είναι ότι θα πρέπει να είναι ελεύθερη όλο τον χρόνο και όχι να ορίζονται περίοδοι εκπτώσεων καθώς είναι περίοδοι στην ουσία προσχεδιασμένων και ψεύτικων εκπτώσεων. Οι αληθινές προσφορές εκπτώσεις είναι όταν ο έμπορος θέλει να βοηθήσει κάποια είδη που είτε έχει μεγάλο στοκ είτε δεν πουλήθηκαν όσο αναμενόταν να τα πουλήσει και να γεμίσει τα ράφια του με νέα εμπορεύματα. Αντί αυτού τόσα χρόνια στην Ελλάδα οι θεσμοθετημένες περίοδοι εκπτώσεων έχει ακριβώς το αντίθετο αποτέλεσμα, ψεύτικες και προσχεδιασμένες εκπτώσεις σε νέα προϊόντα. Όταν μάλιστα ο έμπορος κάνει τις αληθινές προσφορές τότε ενδέχετο να αντιμετωπίσει το νόμο καθώς δεν είναι σε περίοδο και καλά που επιτρέπονται οι εκπτώσεις. Άλλο όμως η ελευθερία που ζητάμε στις περιόδους εκπτώσεων και άλλο η ασυδοσία, και η εκμετάλλευση του κλάδου ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ από τα HYPERMARKET τροφίμων. Πιο συγκεκριμένα τις περιόδους ΠΑΣΧΑ και ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ο κλάδος των τροφίμων χρησιμοποιεί ως κράχτη τα ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ για να διεκδικήσει τον καταναλωτή από τον ανταγωνισμό τροφίμου και ευτελίζει τα εμπορεύματα μας καθώς δεν τα πουλά με ΕΚΠΤΩΣΗ αλλά τα πουλά όσο τα αγοράζει. Κάνουν έτσι την φθηνότερη δυνατή διαφήμιση καταστρέφοντας έναν ολόκληρο κλάδο - του ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ - που σθεναρά ακροβατεί όλη την χρονιά στο νεκρό σημείο, με χαμηλές επισκεψιμότητες και περιμένει τις εποχές αυτές για να γίνει βιώσιμος. Αυτό που επιβάλλεται να κάνετε ως υπουργείο είναι ακριβώς αυτό, να μην αφήνετε τα HYPERMARKET μέσα από το τμήμα bazaar να εφτελίζουν νέα είδη. Αγοράζουν νέα παιχνίδια διαφημιζόμενα μόνο κατά βάση, μέσα στον ΟΚΤΩΒΡΗ-ΝΟΕΜΒΡΗ για να τα πουλήσουν τον ΔΕΚΕΜΒΡΗ με 20-30% έκπτωση όσο δηλαδή είναι η τιμή αγοράς τους. Αυτό είναι αθέμιτος ανταγωνισμός και όχι ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ, αλλά καταστροφή μεγάλου εμπόρου παιχνιδιού πχ JUMBO, ΜΟΥΣΤΑΚΑΣ, μεσαίου ΕΜΕΙΣ αλλά και μικρού παραδοσιακού εξειδικευμένου λιανέμπορα παιχνιδιού. Προτείνουμε ως μηχανισμό η έκπτωση για να είναι αληθινή αλλά και θεμιτή να τσεκάρει την τελευταία ημερομηνία αγοράς του είδους. Όταν αυτή δεν θα ξεπερνά τους 6 μήνες να μην υπάρχει η δυνατότητα πώλησης σε έκπτωση μεγαλύτερη του 10%. Οι λιανικές τιμές είναι και πρέπει να είναι ελεύθερες αλλά θα πρέπει να υπάρχει ένας πλαφόν ώστε να μην πουλά κανείς με λιγότερο από 5% περιθώριο κέρδους, αν το κάνει αυτό δεν κάνει εμπόριο αλλά κάτι άλλο. Και δυστυχώς μακροπρόθεσμα, η ελευθερία αυτή δεν προστατεύει τον καταναλωτή, καθώς ευνοεί κυκλώματα που φοροδιαφεύγουν για να πετύχουν φανταστικές τιμές, ή hypermarket που απλά χρησιμοποιούν διάφορες αγορές στο βωμό του δικού τους ανταγωνισμού, και σαφώς εν τέλει καταστρέφει το υγειές νόμιμο εμπόριο. Με εκτίμηση Μπουγούδης Γιάννης www.toys-shop.gr