Αρχική Κανονισμός Απονομής Ελληνικού Σήματος στον ζύθοΆρθρο 3 – Προϋποθέσεις απονομής του ελληνικού σήματοςΣχόλιο του χρήστη ΣΜΑΖΕ | 16 Αυγούστου 2022, 16:52
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κομοτηνή, 16.08.2022 Ο «Σύνδεσμος Μικρών Ανεξάρτητων Ζυθοποιών Ελλάδος» με τον διακριτικό τίτλο «ΣΜΑΖΕ» αποτελεί μη κερδοσκοπικό Σωματείο, μέλη του οποίου αποτελούν 32 «ανεξάρτητα μικρά ζυθοποιεία», ελληνικής ιδιοκτησίας, που εδρεύουν και δραστηριοποιούνται σε κάθε γωνιά της πατρίδας μας. Ως εκ τούτου, εκπροσωπούμε την πλειοψηφία των ζυθοποιείων που δραστηριοποιούνται σήμερα στην Ελλάδα. Θέση των μελών μας είναι ότι τα κριτήρια απονομής του “Ελληνικού Σήματος” αδιακρίτως σε κάθε επιχείρηση που παράγει ζύθο στην Ελλάδα όπως ορίζεται στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, είναι ελλιπή, αφού επιτρέπουν την απονομή ελληνικού σήματος ακόμη και στις αλλοδαπές ζυθοποιίες που δραστηριοποιούνται μέσω των θυγατρικών τους στην Ελλάδα αποκρύπτοντας το γεγονός ότι ο τελικός δικαιούχος (ultimate beneficiary) των σημάτων τους εδρεύει στο εξωτερικό. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την πρακτική του craftwashing, όπου οι πολυεθνικές ζυθοποιίες προωθούν στην αγορά σήματα μπίρας συνδεδεμένα με τις τοπικές κοινωνίες και άλλα συνήθη χαρακτηριστικά μικροζυθοποιίας, θα έχει ως βέβαιο αποτέλεσμα την απόλυτη ταύτιση των πολυεθνικών προϊόντων με τα προϊόντα των ανεξάρτητων ελληνικών μικροζυθοποιείων στα μάτια των Ελλήνων καταναλωτών. Μία τέτοια εξέλιξη θα επέφερε δυσμενέστατες συνέπειες στο σύνολο των επιχειρήσεων μας καθώς και των τοπικών κοινωνιών όπου δραστηριοποιούμαστε, αφού θα έθετε σε σοβαρό και άμεσο κίνδυνο την βιωσιμότητά μας. Ως εκ τούτου, η απονομή ενός “Ελληνικού Σήματος” όπως αυτό ορίζεται στο προαναφερθέν νομοσχέδιο όχι μόνο δεν θα εξυπηρετούσε τον σκοπό για τον οποίο έχει δημιουργηθεί, άλλα θα επέτεινε τη σύγχυση των καταναλωτών περί την ελληνικότητα των προϊόντων ζύθου που ήδη επικρατεί στην ελληνική αγορά λόγω της παραπλανητικής πρακτικής του craftwashing που εφαρμόζουν πλέον οι πολυεθνικές ζυθοποιίες στο σύνολο σχεδόν των κρατών μελών την ΕΕ. Σύμφωνα με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, οποιαδήποτε εταιρία κατέχει άδεια παραγωγής ζύθου στην Ελλάδα θα μπορούσε να αιτηθεί την απονομή του συγκεκριμένου σήματος, καταργώντας στην πράξη οποιαδήποτε διάκριση μεταξύ σημάτων ζύθου ελληνικών και αλλοδαπών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά, και συνεπώς δεν θα προστάτευε τους Έλληνες καταναλωτές από τις προσπάθειες “ελληνοποίησης” ξένων σημάτων ή την δημιουργία ελληνικών σημάτων από ξένες εταιρίες, αφού δεν προβλέπεται η υποβολή και εξέταση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος του κάθε σήματος ξεχωριστά. Απαρέγκλιτη θέση μας είναι πως δεν θα πρέπει να εφαρμοστεί το Ελληνικό Σήμα στον ζύθο όπως ορίζεται στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, διότι τούτο θα προκαλούσε καταστροφικές συνέπειες για το σύνολο των μικρών ανεξάρτητων ζυθοποιιών ελληνικών συμφερόντων. Η όποια συζήτηση περί Ελληνικού Σήματος θα πρέπει να ξεκινήσει εκ νέου, έχοντας, όπως θα ανέμενε κανείς, ως βασικούς συνομιλητές τις ανεξάρτητες ελληνικές μικροζυθοποιίες, γεγονός το οποίο δεν συνέβη με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, του οποίου το περιεχόμενο έκπληκτοι πληροφορηθήκαμε από τα ΜΜΕ. Οι παράμετροι της συζήτησης περί χορήγησης Ελληνικού Σήματος, στην οποία θα επιμείνουμε εξαντλώντας κάθε νόμιμο δικαίωμα και μέσο, θα πρέπει να οριστούν ως εξής: Άρθρο. 3: Για την απονομή του «Ελληνικού Σήματος» σε επιχειρήσεις ζύθου που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα θα πρέπει να συνεκτιμάται πέραν των οριζόμενων στο άρθρο 188 Ν. 4072/12 κριτηρίων και η ιδιοκτησιακή σύνθεση ή η ιδιαίτερη σχέση των επιχειρήσεων αυτών που φέρονται ως εδρεύουσες στην ελληνική επικράτεια με άλλες επιχειρήσεις της αλλοδαπής, ώστε επιχειρήσεις εγκατεστημένες στην Ελλάδα οι οποίες συνδέονται τυχόν με αντίστοιχες επιχειρήσεις εγκατεστημένες στην αλλοδαπή με τρόπο ώστε να αποτελούν μεταξύ τους «συνδεδεμένες επιχειρήσεις» όπως η έννοια αυτή κάθε φορά καθορίζεται στην ελληνική και ενωσιακή νομοθεσία και των οποίων ιδίως ο βασικός μέτοχος (τελικός δικαιούχος/ ultimate beneficiary) δεν έχει έδρα την Ελλάδα, να αποκλείονται αυτόματα από τη δυνατότητα χρήσης στα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, έστω και εάν αυτά παράγονται ή παρέχονται στην Ελλάδα, του «Ελληνικού Σήματος».