Αρχική Κανονισμός Απονομής Ελληνικού Σήματος στον ζύθοΆρθρο 3 – Προϋποθέσεις απονομής του ελληνικού σήματοςΣχόλιο του χρήστη Κερκυραϊκή Ζυθοποιία Α.Ε | 25 Αυγούστου 2022, 18:49
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η Κερκυραϊκή Ζυθοποιία, Ελληνικής ιδιοκτησίας, εδρεύει στην Κέρκυρα και δραστηριοποιείται στην Ελληνική αγορά από το 2006. Στο πλαίσιο της δημόσιας ηλεκτρονικής διαβούλευσης για τον Κανονισμό Απονομής Ελληνικού Σήματος στο ζύθο, η θέση μας ταυτίζεται απόλυτα με την θέση που εκφράζει ο «Σύνδεσμος Μικρών Ανεξάρτητων Ζυθοποιών Ελλάδος» με τον διακριτικό τίτλο «ΣΜΑΖΕ». Οι Ελληνικές μικρές ανεξάρτητες ζυθοποιίες όπου δραστηριοποιούνται από άκρη σε άκρη της Ελλάδας, εδώ και χρόνια έχουν καταφέρει με κόπο, ρίσκο και μεγάλες θυσίες να κερδίσουν την θέση τους στην τοπική άλλα και την Ελληνική αγορά. Κατάφεραν, δίνοντας τον καλύτερο τους εαυτό, να αποτελούν σήμερα μέρος της γαστρονομικής κουλτούρας στους τόπους όπου εδρεύουν, προάγοντας με αυτό τον τρόπο την τοπική γαστρονομική κληρονομιά. Η μακρόχρονη παρουσία των Ελληνικών μικρών ανεξάρτητων ζυθοποιείων στην Ελληνική αγορά έχει καταφέρει να πετύχει την αποδοχή της τοπικής κοινωνίας η οποία αγκαλιάζει και στηρίζει τα τοπικά και κατ' επέκταση Ελληνικά προϊόντα. Τα τελευταία χρόνια λόγω της τάσης του τοπικού πληθυσμού άλλα και των επισκεπτών της Χώρας να επιλέγει Ελληνικά προϊόντα, το μερίδιο των Ελληνικών μικρών ανεξάρτητων ζυθοποιείων στην Ελληνική αγορά εμφανίζει πρωτοφανή άνθιση. Για την ανάσχεση του φαινομένου αναπτύχθηκε σε ανησυχητικό βαθμό από τις πολυεθνικές ζυθοποιίες, που δραστηριοποιούνται μέσω των θυγατρικών τους στην Ελλάδα, το φαινόμενο του craftwashing. Οι πολυεθνικές ζυθοποιίες οι οποίες διατηρούν την έδρα τους σε χώρες εκτός της Ελληνικής επικράτειας, θέλοντας να οικειοποιηθούν την Ελληνική ταυτότητα αποκρύπτοντας το γεγονός ότι ο τελικός δικαιούχος (ultimate beneficiary) των σημάτων τους εδρεύει στο εξωτερικό, προωθούν στην αγορά σήματα μπίρας συνδεδεμένα με τις τοπικές κοινωνίες είτε εξαγοράζοντας σήματα Ελληνικών Ζυθοποιείων εν λειτουργία ή μη, είτε προχωρώντας στην δημιουργία νέων ελληνικών σημάτων επιστρατεύοντας εξειδικευμένες πρακτικές Μάρκετινγκ. Με αυτό τον τρόπο προκαλείται σύγχυση στον καταναλωτή, ο οποίος λαμβάνει διαρκώς κατευθυνόμενη πληροφόρηση, με αποτέλεσμα την παραπλάνηση του. Ως απόρροια των παραπάνω θεωρούμε πως η τοποθέτηση ''Ελληνικού Σήματος'' σε προϊόντα τα οποία πληρούν τα κριτήρια που περιγράφονται στον ''Κανονισμό Απονομής Ελληνικού Σήματος στο ζύθο'' αντί να προσδώσει αξία στον σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκε εξ αρχής, θα καταφέρει να εξισώσει σε απόλυτο βαθμό στα μάτια των καταναλωτών τα προϊόντα των πολυεθνικών εταιριών με αυτά των Ελληνικών, προκαλώντας ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα. Θεωρούμε κρίσιμη για την βιωσιμότητα του κλάδου την επανεξέταση των κριτηρίων που διέπουν τον εν λόγω Κανονισμό Απονομής Ελληνικού Σήματος σε ότι αφορά τον ζύθο. Η πρόταση μας συμπορεύεται με την θέση του συνδέσμου ΣΜΑΖΕ, πως η όποια συζήτηση περί Ελληνικού Σήματος θα πρέπει να ξεκινήσει εκ νέου, έχοντας ως βασικούς συνομιλητές τις ανεξάρτητες Ελληνικές μικροζυθοποιίες.