Αρχική Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019 σχετικά με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας προϊόντων και υπηρεσιώνΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ Απαιτήσεις προσβασιμότητας και ελεύθερη κυκλοφορία Άρθρο 5 Απαιτήσεις προσβασιμότητας (άρθρο 4 Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882)Σχόλιο του χρήστη Vodafone - ΠΑΝΑΦΟΝ Α.Ε.Ε.Τ | 18 Οκτωβρίου 2022, 19:30
Άρθρο 5 παρ. 5 - Σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 227 του ν.4727/2020: «Οι κλήσεις, τα μηνύματα μέσω της υπηρεσίας γραπτών μηνυμάτων (SMS) και της υπηρεσίας μηνυμάτων πολυμέσων (MMS), καθώς και οι κλήσεις και τα μηνύματα από οχήματα μέσω του συστήματος eCall, με χρήση του ενιαίου ευρωπαϊκού αριθμού κλήσης έκτακτης ανάγκης «112», πραγματοποιούνται για εξερχόμενες εθνικές κλήσεις και μηνύματα μέσω οποιασδήποτε επιχείρησης παροχής υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών ατελώς στο σύνολό τους και χωρίς υποχρέωση χρήσης οποιουδήποτε μέσου πληρωμής. Σε συνέχεια των ως άνω και σε συμμόρφωση με τα οριζόμενα στο άρθρο 109 της Οδηγίας (Ε.Ε) 2018/1972, τα κράτη μέλη πρέπει να λάβουν ειδικά μέτρα προκειμένου να διασφαλίσουν ότι στις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, συμπεριλαμβανομένου του ενιαίου ευρωπαϊκού αριθμού έκτακτης ανάγκης «112», έχουν εξίσου πρόσβαση οι τελικοί χρήστες με αναπηρίες. Σε αναλογική εφαρμογή, το Τμήμα V επί του παραρτήματος I του παρόντος προβλέπει ρητά ότι οι επικοινωνίες έκτακτης ανάγκης προς τον ενιαίο ευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης «112» πρέπει να λαμβάνουν κατάλληλη απάντηση, με τον τρόπο που αρμόζει καλύτερα στην εθνική οργάνωση των συστημάτων έκτακτης ανάγκης, στο πλέον κατάλληλο PSAP, χρησιμοποιώντας τα ίδια μέσα επικοινωνίας με αυτά που χρησιμοποιήθηκαν για τη λήψη, δηλαδή με τη χρήση συγχρονισμένης φωνής και κειμένου (συμπεριλαμβανομένου κειμένου σε πραγματικό χρόνο), ή, όταν παρέχεται βίντεο, φωνής, κειμένου (συμπεριλαμβανομένου κειμένου σε πραγματικό χρόνο) και βίντεο συγχρονισμένων ως πλήρη συνομιλία. Στο πλαίσιο αυτό, και προκειμένου οι Πάροχοι να είναι σε θέση να καλύψουν με πλήρη και αποτελεσματικό τρόπο το σύνολο των απαιτήσεων θα πρέπει προηγουμένως οι αρμόδιες δημόσιες αρχές να προβούν στις απαραίτητες παραμετροποιήσεις/αναβαθμίσεις επί του κέντρου λήψεων κλήσεων έκτακτης ανάγκης βάσει των υφιστάμενων Ευρωπαϊκών Προτύπων. Περαιτέρω , κρίνουμε αναγκαία την διεξαγωγή διακριτής έτερης διαβούλευσης κατά την οποία θα εξεταστεί η επάρκεια και συμβατότητα των υφιστάμενων Ευρωπαϊκών προτύπων και προδιαγραφών σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες που καλούμαστε να καλύψουμε ανά τύπο αναπηρίας, αλλά και περιπτώσεις σύνθετων ζητημάτων όπως τελικοί χρήστες με περισσότερες από μία αναπηρίες ή ειδικές ανάγκες (όπως π.χ. με προβλήματα ομιλίας και κινητικής δυσκολίας ή τελικούς χρήστες που πάσχουν συγχρόνως από κώφωση και τύφλωση).