Αρχική Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019 σχετικά με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας προϊόντων και υπηρεσιώνΠΑΡΑΡΤΗΜΑ I ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ Τμήμα I Γενικές απαιτήσεις προσβασιμότητας για κάθε προϊόν που καλύπτεται από τον παρόντα σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 3Σχόλιο του χρήστη Vodafone - ΠΑΝΑΦΟΝ Α.Ε.Ε.Τ | 18 Οκτωβρίου 2022, 19:49
Η προστασία και η διαχείριση ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων καθώς και η διασφάλιση της ιδιωτικότητας των επικοινωνιών των συνδρομητών μας, αποτελεί για εμάς όχι μόνο υποχρέωση συμμόρφωσης με την κείμενη νομοθεσία, αλλά απόλυτη δέσμευση και ένδειξη της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών και προϊόντων μας Επισημαίνουμε ότι παρά τις δυνατότητες που προσφέρει το εν λόγω σύνολο υπηρεσιών, ελλείψει σχετικών κατευθυντήριων Οδηγιών σε εθνικό επίπεδο, εγείρει σημαντικούς προβληματισμούς σε επίπεδο προσωπικών δεδομένων και προστασίας της ιδιωτικότητας, κυρίως κατά την λογική περίπτωση, όπου οι εν λόγω υπηρεσίες παρέχονται από συνεργαζόμενη Τρίτη εταιρεία παροχής υπηρεσιών. Οι βασικότεροι προβληματισμοί ως αναγράφονται κάτωθι εκτείνονται και αφορούν: - Την Διαλειτουργικότητα των συσκευών, ώστε να επιτρέπεται η επικοινωνία μεταξύ των τελικών χρηστών συσκευών, που παρέχονται από διαφορετικούς κατασκευαστές και παρόχους υπηρεσιών σύμφωνα με διαφορετικά κατασκευαστικά πρότυπα. Ελλείψει εναρμονισμένων προτύπων κατασκευής και υλικολογισμικού σε πανευρωπαϊκό επίπεδο υφίσταται σοβαρός κίνδυνος διαρροής προσωπικών δεδομένων. - Τα οργανωτικά μέτρα εξουσιοδοτημένης πρόσβασης για την ιδιωτική και ασφαλή αποθήκευση και επεξεργασία τους από τους χάκερ του Διαδικτύου. Η επίτευξη αυστηρής ασφάλειας μέσω ενός μόνο παρόχου υπηρεσιών υποστηρικτικής τεχνολογίας θα είναι πιθανότατα εφικτή και οικονομικά αποδοτική. Ωστόσο, εγείρονται σημαντικά ζητήματα με διατάξεις του GDPR αναφορικά με την αποθήκευση και διατήρηση των προσωπικών δεδομένων των χρηστών από έναν μόνο πάροχο. - Την Τήρηση, αποθήκευση και επεξεργασία αρχείων/ δεδομένων: Οι τελικοί χρήστες ειδικών υπηρεσιών δικαιούνται τον ίδιο βαθμό προστασίας απορρήτου και ιδιωτικότητας που θα είχαν εάν οι συνομιλίες τους δεν πραγματοποιούνταν διαμέσω ειδικών υπηρεσιών. Ωστόσο, οι χειριστές υπηρεσιών εναλλακτικής επικοινωνίας θεωρούνται απλοί πάροχοι υπηρεσιών, άνευ νομικής υποχρέωσης αδειοδότησης βάσει αυστηρών κριτηρίων και εποπτείας ελέγχου, εκτελώντας το ρόλο ενός «διαφανούς αγωγού» αναμετάδοσης συνομιλιών χωρίς λογοκρισία ή λειτουργίες παρακολούθησης. - Κατά τις περιπτώσεις που η επικοινωνία /εξυπηρέτηση πραγματοποιείται μέσω οιουδήποτε τύπου υπηρεσίας μεσολαβητικής αναμετάδοσης (Relay Service) κρίνεται αναγκαίο να αξιολογηθούν σε πρώτο επίπεδο με τις αρμόδιες αρχές (ΑΔΑΕ και ΑΠΔΠΧ) ενδεχόμενα πρακτικά ζητήματα ταυτοποίησης των συνδρομητών, κυρίως σε περιπτώσεις που ο καταναλωτής εμφανίζει συνδυαστικές αναπηρίες, παραπληγία, νοητική υστέρηση ή αυτισμό. Τέλος, δεδομένου ότι στις υπηρεσίες μεσολαβητικής αναμετάδοσης μετέχει και ο ενδιάμεσος χειριστής μεταξύ των χρηστών εγείρονται πρακτικά ζητήματα που άπτονται του απορρήτου των επικοινωνιών και της προστασίας της ιδιωτικότητας. Στο σημείο αυτό, επισημαίνουμε ότι οι Πάροχοι καλούνται να επιτελέσουν ένα πολύ δύσκολο έργο, δεδομένου ότι θα πρέπει να αντισταθμίσουν και συνδυάσουν αφενός την βέλτιστη και απλούστερη για τον καταναλωτή λύση επί της διασφάλισης της πρόσβασης σε τέτοιου είδους υπηρεσίες , ενώ ταυτόχρονα θα πρέπει να τηρούν αυστηρά επίπεδα ποιότητας και ασφάλειας του απορρήτου των επικοινωνιών και προστασίας των προσωπικών δεδομένων.