Αρχική Ενσωμάτωση της Οδηγίας ΕΕ-2020/1828 του ΕΚ και του Συμβ. της 25ης Νοεμβρ.2020 σχετικά με τις αντιπροσωπευτικές αγωγές για την προστασία των καταναλωτών,ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών...Άρθρο 9 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις – Τροποποίηση άρθρου 14 ν. 2251/1994Σχόλιο του χρήστη ΚΕ.Π.ΚΑ. - Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών | 4 Ιανουαρίου 2023, 15:08
• Παράγραφος 4γ, οι υποχρεώσεις των Ενώσεων Καταναλωτών του άρθρου 10γ σχετικά με τα τηρούμενα βιβλία, τα στοιχεία που προσκομίζονται στην επιτροπή του του άρθρου 10ζ, τη συχνότητα υποβολής και επικαιροποίησής τους, οι επιπρόσθετες συνέπειες για την υποβολή αναληθών στοιχείων και κάθε ζήτημα σχετικά με την τηρούμενη διαδικασία σε καμιά περίπτωση δεν μπορούν να ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Οι Ενώσεις Καταναλωτών πρέπει να γνωρίζουν εκ των προτέρων ποια βιβλία θα τηρούν, ποια στοιχεία πρέπει να προσκομίζουν στην Επιτροπή και γενικότερα τους όρους και τις προϋποθέσεις της πιστοποίησής τους. Ο ορισμός αυτών των προϋποθέσεων από το νόμο αποτελεί θέμα διαφάνειας και δημοκρατίας. Η πιστοποίηση των Ενώσεων Καταναλωτών πρέπει να γίνεται με βάση τις παραγράφους 5,6,7,8,9,10,11 του άρθρου 10 του Ν.2251/1994 όπως αυτός ισχύει σήμερα. Η ανάκληση της πιστοποίησης από την Επιτροπή πρέπει να γίνεται όταν οι Ενώσεις Καταναλωτών δεν υλοποιούν τα οριζόμενα σε όλες τις παραπάνω παραγράφους. • Παράγραφος 4στ προβλέπεται ότι κάθε ζήτημα που αφορά το άρθρο 10β καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Πιστεύουμε ότι δε μπορούν να οι ορισμοί που περιέχονται στο νόμο να καθορίζονται με Υπουργική Απόφαση. • Παράγραφος 4η η προθεσμία και η διαδικασία με την οποία μεμονωμένος καταναλωτής δύναται να αποδεχτεί, ή να αρνηθεί να δεσμευτεί από το συμβιβασμό (άρθρο 10γ) πρέπει να ορίζονται από το νόμο και όχι με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Είναι απαραίτητο και οι Ενώσεις Καταναλωτών και οι καταναλωτές να γνωρίζουν εκ των προτέρων όλους τους όρους και τις προϋποθέσεις που διέπουν μια συλλογική αγωγή. • Παράγραφος 4ι: Οι αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις πρέπει να ενσωματώνονται στη νομοθεσία προστασίας του καταναλωτή με Υπουργική Απόφαση. Η Υπουργική Απόφαση δεν μπορεί να περιέχει όρους και προϋποθέσεις προσαρμογής της συναλλακτικής συμπεριφοράς των προμηθευτών αλλά μόνο απαγόρευση αθέμιτης εμπορικής συμπεριφοράς. • Παράγραφος 4ια, είναι απαραίτητο να καταργηθεί αυτή η παράγραφος. Το άρθρο 140 του Ν. 4512/2018 προβλέπει κριτήρια αξιολόγησης καταγγελιών. Η Υπουργική Απόφαση 74784/2021 (Β3114) η οποία εξειδικεύει αυτά τα κριτήρια, καθιστά τις αναφορές και τις καταγγελίες που διαβιβάζονται στην Γενική Γραμματεία Εμπορίου μη εξετάσιμες και αρχειοθετεί όλες τις καταγγελίες, ακόμα και τις αναφορές του Συνηγόρου του Καταναλωτή. Η ισχύουσα Υπουργική Απόφαση πρέπει να καταργηθεί και να αντικατασταθεί με ένα άλλο σύστημα αξιολόγησης που θα επιτρέπει την εξέταση τουλάχιστον κάποιων καταγγελιών.