Αρχική Ενσωμάτωση της Οδηγίας ΕΕ-2020/1828 του ΕΚ και του Συμβ. της 25ης Νοεμβρ.2020 σχετικά με τις αντιπροσωπευτικές αγωγές για την προστασία των καταναλωτών,ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών...Άρθρο 22 – Περιορισμός της ευθύνης του πληρωτή για μη εγκεκριμένες πράξεις πληρωμής («phishing») – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 74 ν. 4537/2018Σχόλιο του χρήστη Μαρίνα Κυριακίδου | 12 Ιανουαρίου 2023, 17:33
Η συγκεκριμένη τροποποίηση δεν λύνει το τεράστιο θέμα του phishing που υποκλέπτει απευθείας στοιχεία ebanking και επιτρέπει μεταφορά ποσών από τον λογαριασμό του θύματος σε άλλους λογαριασμούς, καθώς σε αυτήν την περίπτωση ο πληρωτής θεωρείται απλώς "Πελάτης" της εκάστοτε Τράπεζας, και όχι "Καταναλωτής". Άρα η παρακάτω προσθήκη "Αν ο πληρωτής είναι καταναλωτής και εφόσον οι ζημιές οφείλονται σε βαριά αμέλεια, ευθύνεται μέχρι του ανώτατου ποσού των χιλίων (1.000) ευρώ, λαμβάνοντας υπόψη ιδίως τη φύση των εξατομικευμένων διαπιστευτηρίων ασφαλείας και τις ειδικότερες περιστάσεις υπό τις οποίες το μέσο πληρωμής απωλέσθη, εκλάπη ή υπεξαιρέθηκε.» δεν λύνει το θέμα του phishing και δεν θα αναγκάσει τις τράπεζες να λάβουν επιπλέον μέτρα ασφαλείας για την προστασία των πελατών τους, στους οποίους και μόνο, μέχρι στιγμής, πέφτει το οικονομικό βάρος της ανύπαρκτης θεσμικής προστασίας από τις διαδικτυακές απάτες. Αυτή τη στιγμή εάν μέσω phishing υποκλαπούν τα στοιχεία εισόδου σου στο ebanking και ενεργοποιηθούν τα push σε τραπεζική εφαρμογή, η απώλεια των χρημάτων μπορεί να είναι ολική και η τράπεζα δεν θεωρείται υπόλογη, παρότι δεν προστάτεψε με κανέναν τρόπο τον Πελάτη της. Να φύγει το "εάν ο πληρωτής είναι καταναλωτής" από τη ρύθμιση, προκειμένου να μπορέσουν να προστατευτούν όλοι και να ανέβει το επίπεδο ασφαλείας και ενημέρωσης για αυτά τα ζητήματα στη χώρα.