Αρχική Ενσωμάτωση της Οδηγίας ΕΕ-2020/1828 του ΕΚ και του Συμβ. της 25ης Νοεμβρ.2020 σχετικά με τις αντιπροσωπευτικές αγωγές για την προστασία των καταναλωτών,ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών...Άρθρο 26 – Διαχείριση αναφορών, καταγγελιών και ερωτημάτων καταναλωτών – Τροποποίηση άρθρου 13β ν. 2251/1994Σχόλιο του χρήστη ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ | 13 Ιανουαρίου 2023, 14:35
Κρίνεται σκόπιμη κατά την άποψή μας η διατήρηση της προϊσχύουσας πρόβλεψης του άρθρου 109 παρ. 7 του ν. 4512/2018 αναφορικά με τη δυνατότητα του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων ή του Γενικού Γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή (και όχι, όπως προτείνεται, του προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή) να μπορεί να ζητήσει αιτιολογημένη γνώμη από τον Συνήγορο του Καταναλωτή κατά το στάδιο διερεύνησης μιας καταγγελίας, έτσι ώστε: Κάθε απευθυνόμενο αίτημα προς την Αρχή μας να έχει το υψηλότερο δυνατό κύρος, ανάλογο της παρεχόμενης γνωμοδότησης. Να εξασφαλίζεται η απαραίτητη διακριτή υπόσταση της Αρχής μας, ως Ανεξάρτητης, καθώς και η αποφυγή τυχόν αδόκιμων παρανοήσεων που ενδέχεται να την ταυτίζουν ή να τη συγχέουν ως μέρος της διοικητικής διαδικασίας εξέτασης αναφορών, καταγγελιών και ερωτημάτων καταναλωτών που είναι υπό την ευθύνη και την αρμοδιότητα της Γενικής Διεύθυνσης Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή. Επίσης, κρίνεται σκόπιμη κατά την άποψή μας η απαλοιφή δεσμευτικής προθεσμίας για την παροχή της αιτιολογημένης γνώμης ως άνω και προτείνεται, αντιθέτως, η εισαγωγή πρόβλεψης παροχής της εντός ευλόγου χρόνου.