Αρχική Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2464 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 14ης Δεκεμβρίου 2022, για την τροποποίηση του Κανονισμού (ΕΕ) 537/2014...ΜΕΡΟΣ Β’ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 4548/2018 Άρθρο 3 Ορισμοί – Τροποποίηση άρθρου 2 ν. 4548/2018 (περ. β) παρ. 2 άρθρου 1 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)Σχόλιο του χρήστη TIC HELLAS | 28 Νοεμβρίου 2024, 00:07
Ορισμοί …ιστ) «θέματα βιωσιμότητας»: τα περιβαλλοντικά, κοινωνικά θέματα, τα θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων (όχι «δικαιώματα») και οι παράγοντες διακυβέρνησης, στους οποίους περιλαμβάνονται οι παράγοντες αειφορίας… ιη) «βασικοί άυλοι πόροι»: οι πόροι χωρίς υλική υπόσταση από τους οποίους εξαρτάται θεμελιωδώς το επιχειρηματικό μοντέλο της επιχείρησης και οι οποίοι αποτελούν πηγή δημιουργίας αξίας για την επιχείρηση. ιθ) «ανεξάρτητος πάροχος υπηρεσιών διασφάλισης»: οργανισμός αξιολόγησης της συμμόρφωσης που είναι διαπιστευμένος (να προστεθεί) κατά ΕΝ ISO 17029, σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΚ) 765/2008 (L 218) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα αξιολόγησης της συμμόρφωσης, που προβλέπεται στις υποπερ. αγ’ (να προστεθεί) και αδ’ της περ. α’ της παρ. 1 του άρθρου 154Γ. Αποκλειστικά για ζητήματα υπηρεσιών διασφάλισης εκθέσεων βιωσιμότητας, όπου (να προστεθεί) στα άρθρα …………… του παρόντος νόμου γίνεται αναφορά σε ορκωτό ελεγκτή λογιστή ή σε ελεγκτική εταιρεία, η αναφορά αυτή περιλαμβάνει και τον ανεξάρτητο πάροχο υπηρεσιών διασφάλισης.». Αιτιολογική: ιη) οι Άυλοι πόροι ΕΕ 2018/2464 – σημείο 32, (32) Σύμφωνα με την οδηγία 2013/34/ΕΕ, δεν απαιτείται η δημοσιοποίηση πληροφοριών σχετικά με άυλους πόρους εκτός των άυλων στοιχείων ενεργητικού που αναγνωρίζονται στον ισολογισμό. Είναι ευρέως αποδεκτό ότι η υποβολή πληροφοριών σχετικά με τα άυλα στοιχεία ενεργητικού και άλλους άυλους παράγοντες, συμπεριλαμβανομένων των άυλων πόρων που δημιουργούνται εσωτερικά, είναι ανεπαρκής, γεγονός που δεν επιτρέπει την ορθή αξιολόγηση της εξέλιξης, των επιδόσεων και της θέσης μιας επιχείρησης ούτε την παρακολούθηση των επενδύσεων. Για να μπορούν οι επενδυτές να κατανοούν καλύτερα το αυξανόμενο χάσμα μεταξύ της λογιστικής αξίας πολλών επιχειρήσεων και της αποτίμησής τους στην αγορά, το οποίο παρατηρείται σε πολλούς τομείς της οικονομίας, θα πρέπει να απαιτείται επαρκής υποβολή εκθέσεων για τους άυλους πόρους για όλες τις μεγάλες επιχειρήσεις και όλες τις επιχειρήσεις, εκτός από τις πολύ μικρές επιχειρήσεις, των οποίων οι κινητές αξίες έχουν εισαχθεί προς διαπραγμάτευση σε ρυθμιζόμενη αγορά στην Ένωση. Ωστόσο, ορισμένες πληροφορίες σχετικά με τους άυλους πόρους είναι εγγενείς σε θέματα βιωσιμότητας και, ως εκ τούτου, θα πρέπει να αποτελούν μέρος της υποβολής εκθέσεων βιωσιμότητας. Για παράδειγμα, οι πληροφορίες σχετικά με τις δεξιότητες, τις ικανότητες, την πείρα, την αφοσίωση των εργαζομένων στην επιχείρηση και τη θέλησή τους να βελτιώσουν διαδικασίες, αγαθά και υπηρεσίες αποτελούν πληροφορίες βιωσιμότητας σχετικά με κοινωνικά θέματα που θα μπορούσαν επίσης να θεωρηθούν πληροφορίες για τους άυλους πόρους. Ομοίως, οι πληροφορίες σχετικά με την ποιότητα των σχέσεων μεταξύ της επιχείρησης και των ενδιαφερομένων μερών της, συμπεριλαμβανομένων των πελατών, των προμηθευτών και των κοινοτήτων που επηρεάζονται από τις δραστηριότητές της, αποτελούν πληροφορίες βιωσιμότητας σχετικές με κοινωνικά θέματα ή θέματα διακυβέρνησης, οι οποίες θα μπορούσαν επίσης να θεωρηθούν πληροφορίες για τους άυλους πόρους. Τέτοια παραδείγματα φανερώνουν πώς, σε ορισμένες περιπτώσεις, δεν είναι δυνατή η διάκριση των πληροφοριών για τους άυλους πόρους από τις πληροφορίες για θέματα βιωσιμότητας Ιθ) Η Οδηγία (ΕΕ) 2022/2464 στο αντίστοιχο σημείο (Άρθρο 1, εδάφιο 13)α)ii)) συμπεριλαμβάνει στο αντίστοιχο σημείο και τον έλεγχο της συμμόρφωσης ως προς τις απαιτήσεις του άρθρου 8 του κανονισμού (ΕΕ) 2020/852 (EU Taxonomy), για το οποίο στο επόμενο εδάφιο γ) το κράτος μέλος μπορεί να αναθέτει σε ανεξάρτητο πάροχο υπηρεσιών διασφάλισης. Στο σημείο αυτό, προτείνεται να γίνει μια προσεκτική απογραφή των συγκεκριμένων άρθρων του νόμου όπου πράγματι η αναφορά σε ορκωτό λογιστή ή σε ελεγκτική εταιρεία αφορά και τον ανεξάρτητο πάροχο υπηρεσιών διασφάλισης. Σε αντίθετη περίπτωση, είναι πολύ πιθανό κατά την εφαρμογή του νόμου να οδηγηθούμε σε σύγχυση για τις επιμέρους απαιτήσεις που αφορούν την διαπίστευση, την λειτουργία, την παρακολούθηση της ανεξαρτησίας, καθώς και την εποπτεία των ανεξάρτητων παρόχων υπηρεσιών διασφάλισης, κατ΄ αναλογία με όσα προβλέπονται στο ν. 4449/2017 (Α’ 7), όπως αυτός ισχύει, για την δημόσια εποπτεία επί του ελεγκτικού έργου.