Αρχική Προτάσεις για την Ενίσχυση της Ρευστότητας της ΑγοράςΒ. Τι θα προβλέπει το Σχέδιο Νόμου για τον ΤΕΙΡΕΣΙΑ και τις επιταγέςΣχόλιο του χρήστη Κωνσταντίνος Τσιάκαλος | 24 Νοεμβρίου 2009, 23:51
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το κυρίως πρόβλημα της αγοράς δεν είναι οι υγιείς επιχειρήσεις αλλά εκείνες οι οποίες ούσες ασυνεπείς και κακοπληρωτές κινδυνεύουν άμεσα με κλείσιμο και κατά συνέπεια με απώλεια θέσεων εργασίας. Τα μέτρα είναι προς τη σωστή κατεύθυνση σχετικά με τον "ΤΕΙΡΕΣΙΑ" αλλά αυτό που κυρίως επιβαρύνει την αγορά είναι οι ασυνεπείς επιχειρήσεις, οι οποίες είναι ασυνεπείς ακόμα και στην απόδοση του ΦΠΑ και στην πληρωμή των ασφαλιστικών εισφορών. Οι συνεπείς και υγιείς επιχειρήσεις δεν έχουν μεγάλο πρόβλημα. κατά συνέπεια, η όλη φιλοσοφία του παρόντος άρθρου ίσως να έπρεπε να "κλείνει" το μάτι και να επιδεικνύει μεγαλύτερο ενδιαφέρον σε κείνους που είναι ένα βήμα πριν την ολική καταστροφή και πιστέψτε με είναι αρκετοί, τόσοι που μπορούν να προκαλέσουν απερίγραπτα μεγάλο κοινωνικό πρόβλημα. Επί του πρακτέου προτείνω τα παρακάτω: 1. Αλλαγή φιλοσοφίας στη λειτουργία της πιστοληπτικής ικανότητας των επιχειρήσεων με στόχο τη σύντήρηση όσων περισσότερων "προβληματικών" επιχειρήσεων προκειμένου μέσα από διαδιακασίες συνεχούς ελέγχου να βελτιστοποιήσουν την οικονομική τους λειτουργία και να αποφέρουν έσοδα στον κρατικό κορβανά. Ήτοι: Δανειοδότηση με χαμηλό επιτόκιο και χρόνο αποπληρωμής έως και 10 έτη από τις κρατικές τράπεζες προκειμένου να αποπληρωθούν φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις παρελθουσών χρήσεων και μέρος χρεών προς τράπεζες. Οι παραπάνω εάν δεν είναι συνεπείς προς τις νέες δανειακές τους υποχρεώσεις (μη πληρωμή πέρα των τριών δόσεων) να έχουν άμεσες συνέπειες την κατάσχεση περιουσιακών στοιχείων αλλά και την άμεση προώθηση αναγκαστικής εκκαθάρισης και τερματισμό της λειτουργίας τους εντός έξι μηνών. 2. Αναπροσαρμογή της λίστας του "ΤΕΙΡΕΣΙΑ" με κριτήρια "ΒΑΣΙΛΕΙΑ2" και μέση παραμονή οφειλετών τα 8 χρόνια εφόσον δεν εκπληρώνονται οι υποχρεώσεις και άμεση διαγραφή εφόσον εκπληρώθούν οι υποχρεώσεις. Δημιουργία λίστας υπερδανεισμού με μοναδικό κριτήριο τη δυνατότητα εκπλήρωσης των δανειακών υποχρεώσεων μέσα από μαθηματικό υπολογισμό των εσόδων - εξόδων του δανειολήπτη. Αλλαγή των κριτηρίων δανεισμού από τους χρηματοπιστωτικούς φορείς με συστηματικό έλεγχο των υποχρεώσεων των δανειοληπτών μετά από νομοθετική ρύθμιση των κριτηρίων δανεισμού. 3. Απαγόρευση των μεταχρονολογημένων επιταγών πέρα από το όριο του ενός μηνός και υπό την προϋπόθεση ότι το μέσο υπόλοιπο του λογαριασμού του εκδίδοντος επιτρέπει την έκδοση της επιταγής. Στην περίπτωση αυτή το πρόβλημα θα μεγαλώσει με την παρούσα ρύθμιση που προτείνετε δεδομένου ότι με τη χαλάρωση των κριτηρίων εισαγωγής στον "ΤΕΙΡΕΣΙΑ" το φαινόμενο της μεταχρονολόγησης θα συνεχιστεί και θα γιγαντωθεί. Το ζήτημα εδώ είναι να απαλειφθεί εντελώς έτσι ώστε να ξεπεράσουμε την καταστροφική αυτή συνήθεια της αγοράς η οποία έχει σημαντική συμμετοχή στην νοσηρή κατάσταση που αυτή βιώνει σήμερα. 4. Συστηματικός έλεγχος από το Υπουργείο της συνολικής δανειακής συμπεριφοράς των επιχειρήσεων μέσα από ηλεκτρονικό σύστημα on line παρακολούθησης των δανειακών δεδομένων των Τραπεζών, κάτι εξαιρετικά εύκολο και χρήσιμο. Οι μεν Τράπεζες μετά χαράς θα αποδεχτούν τον έλεγχο αυτό στους δανειολήπτες διότι και το Κράτος θα ελέγχει και θα πιέζει ενίοτε αλλά και οι επιχειρήσεις θα αισθάνονται μεγαλύτερη ασφάλεια και θα προστατεύονται από την ασυδοσία των Τραπεζών. Τα συστήματα των τραπεζών είναι εξαιρετικά εύκολο να δίνουν data στο Υπουργείο καθότι τα συστήματα τους έχουν όλα την δυνατότητα εξαγωγής δεδομένων εξαιρετικά εύκολα και απλά. Κατ' αυτόν τον τρόπο το Κράτος θα αναχθεί σε ρυθμιστικό παράγοντα της αγοράς χωρίς κατά βάση να την ελέγχει.