Αρχική Προτάσεις για την Ενίσχυση της Ρευστότητας της ΑγοράςΓια τις ληξιπρόθεσμες και ενήμερες οφειλέςΣχόλιο του χρήστη Μιχάλης Πυρουνάκης | 25 Νοεμβρίου 2009, 03:49
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κυρία Υπουργέ, Τα ειλικρινά μου σέβη, καλή δύναμη και συγχαρητήρια -σε 'Σάς & τους συνεργάτες Σας- για το ευσύνοπτο, την πληρότητα, την σαφήνεια και το εύστοχο των προτάσεων αυτών, προδιαμόρφωσης του -εν λόγω- Σχεδίου Νόμου. Αυτό προσδοκάται, εξ άλλου, όποτε λαμβάνονται -εγκαίρως- υπ' όψιν οι ενδιαφερόμενοι φορείς. Θα μου επιτρέψετε κι ένα σύντομο εισαγωγικό σχολιασμό. Θα πρότεινα την αντικατάσταση της «Ανταγωνιστικότητας» από την «Συναγωνιστικότητα» για λόγους συμβολισμού, αν και πολλούς Έλληνες («συντρόφους» και μη) θα μας ικανοποιούσε πλήρως το «Εθνικής Οικονο-μίας» (Υπ.Εθν.Ο.). Θ' αποδειχθούν ωφέλιμα τα μέτρα ενίσχυσης της ρευστότητας -βεβαίως- κι ακόμη περισσότερο, αν συνδυαστούν με παράλληλα τέτοια και για την ευρωστία της. Όποτε υπάρξει η δυνατότητα, να ενισχυθούν και επιχειρηματικές δραστηριότητες που δεν επηρεάστηκαν εμφανώς από την δυσμενή συγκυρία, γεγονός που σημαίνει ότι αξίζουν προσοχής και πως κάθε στήριξή τους θα «πιάσει -ευρύτερα- τόπο». Με την ευκαιρία, φροντίστε ν' αποδεσμευτούν νομικά -πέραν του Τειρεσία- και τα άλλα «αρχεία δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς» ώστε να λειτουργούν και χάριν των συναλλασσομένων, για την προστασία τους, από δοσολη-ψίες υψηλού κινδύνου. Επί του κεφ. Α. Ως προς την «εξόφληση του κεφαλαίου με τοκοχρεολυτικές δόσεις τουλάχιστον πέντε ετών» ίσως πρέπει να οριστεί -με εύλογο κριτήριο- ένα ελάχιστο δόσης, καθώς και δυνατότητα αζήμιας συντομότερης -προαιρετικής- εξόφλησης. Ακόμη η δυνατότητα σε σχετικά μικρές οφειλές, αντί μηνιαίων δόσεων, διμηνιαίες, τριμηνιαίες, τετραμηνιαίες & εξάμηνες τέτοιες, για περιορισμό του φόρτου και της γραφειοκρατίας. Να ληφθεί δε υπ' όψιν ότι, η υπέρμετρη τυχόν παράταση εξόφλησης των υφισταμένων οφειλών, θα περιορίσει ανάλογα τις νέες χρηματοδοτήσεις, γεγονός που θα επιδράσει αντίστροφα προς το ζητούμενο, αν δεν εισρεύσουν νέα κεφάλαια. Ως προς, την χρονική οριοθέτηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών, σ΄ αυτές που δημιουργήθηκαν μετά την 01.1.2008, έστω σε επόμενη φάση, να ληφθεί μέριμνα και για προγενέστερες. Υπάρχουν πολλά σημαντικά κριτήρια πέραν της ημερομηνοχρονολογίας. Για τις, «Οφειλές συμβάσεων δανείων που θα καταγγελθούν μέχρι και εντός δύο μηνών από τη ψήφιση του νόμου και εφόσον η οφειλή από τη σύμβαση δανείου δεν υπερβαίνει το 1 εκατ. ευρώ ανά τράπεζα». Ως έχει μήπως ενέχει τον κίνδυνο υστέρησης -ήδη- της αποπληρωμής οφειλών, εν αναμονή ευμενών ρυθμίσεων; (Αφ' ενός και αφ' ετέρου) Το ποσοτικό κριτήριο του ενός εκατομμυρίου ανά τράπεζα, μήπως ευνοεί ορισμένους με διασπορά των οφειλών τους εις βάρος άλλων με συγκεντρωμένους τους λογαριασμούς των, οι οποίοι και έχαιραν μεγαλύτερης αξιοπιστίας των πρώτων; Θα μπορούσε -αίφνης- να ήταν κριτήριο και το πλήθος των εργαζομένων στην ωφειλέτιδα επιχείρηση. Για την αναδρομική -από 1ης 1ου 2008- διαγραφή των τόκων υπερημερίας και ανατοκισμού, εφ' όσον δεν έχουν καταβληθεί, αν και απλός πολίτης, αναρωτιέμαι για την ορθότητα οικονομική και νομική, όπως και για την μονομέρεια εις βάρος όσων κατάφεραν ν' ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους, ίσως χωρίς να είναι οικονομικά ισχυρότεροι (ρευστοποιώντας λ.χ. κάποιο περιουσιακό τους στοιχείο κλπ). Αντιθέτως, μέτρα ενίσχυσης των δημοσίων εσόδων ακόμη και πολλαπλά, από της αποφάσεως και εντεύθεν, με βρίσκουν σύμφωνο, όπως και η ανανέωση των εξυπηρετούμενων και μη δανείων, υπό ευνοϊκότερους όρους. Για παράδειγμα, δεν κατανοώ γιατί να μην αποδίδονται αυθημερόν -ή την επόμενη εργάσιμη- φόροι (όπως ο ΦΠΑ), από επιχειρήσεις με μεγάλους τζίρους. Για την «προθεσμία δύο μηνών εντός της οποίας θα μπορεί ο δανειολήπτης να υποβάλλει αίτηση στην τράπεζα, για την υπαγωγή του στις παραπάνω ρυθμίσεις», να προβλεφθεί υποχρέωση της δανείστριας τράπεζας, για αποστολή ενημερωτικού σημειώματος /πρόσκλησης.