Αρχική Προτάσεις για την Ενίσχυση της Ρευστότητας της ΑγοράςΓια τις ληξιπρόθεσμες και ενήμερες οφειλέςΣχόλιο του χρήστη ΠΑΡΙΣ ΑΝΑΣΤΑΣΑΚΟΣ | 27 Νοεμβρίου 2009, 20:09
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αγαπητοί Κύριοι, πράγματι, οι ανωτέρω προτάσεις φαίνεται να χαιρετίζονται με ικανοποίηση και ίσως ανακούφιση από την συντριπτική πλειοψηφία των ενδιαφερομένων (είτε αυτοί συμμετείχαν στην δημόσια διαβούλευση, είτε εκφράστηκαν με οιονδήποτε άλλο τρόπο). Σκοπός εντούτοις της δικής μου παρεμβάσεως ως Φορέα Προασπίσεως των Δικαιωμάτων των δανειοληπτών, είναι να επισημανθούν κενά ή ασάφειες που χρειάζονται άμεση συμπλήρωση. Α. Με την οριοθέτηση της ημερομηνίας 1.1.2008 αμέσως δημιουργήθηκαν δύο κατηγορίες δανειοληπτών, χωρίς να προκύπτει πουθενά ποιο ήταν εκείνο το σημαντικό στοιχείο που προσδιόρισε το ως άνω χρονικό σημείο. Με άλλα λόγια, ποια ήταν η δικαιολογητική βάση για την θέσπιση αυτού του χρονικού σημείου; Κυρίως όμως αναρωτιέται κανείς, τι θα γίνει με εκείνους, των οποίων οι οφειλές είχαν δυστυχώς καταγγελθεί ΠΡΙΝ ΤΗΝ 1.1.2008; Και η αλήθεια είναι ότι το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο για εκείνους που ανήκουν στο χρονικό διάστημα από 5.8.2004 μέχρι και την 31.12.2007. Διότι για τις οφειλές που είχαν καταγγελθεί μέχρι την 4.8.2004, υπάρχει τουλάχιστον αυτό το "αίσχος" του άρθρου 39 του ν.3259/2004, το οποίο υποτίθεται προέβλεπε τρόπο υπαγωγής και ρύθμισης των μέχρι τότε ληξιπροθέσμων οφειλών. Ενός νόμου που οι ασάφειες και οι αντιφάσεις του, οδήγησαν πλήθος δανειοληπτών στις δικαστικές αίθουσες ... Αλλά οι οφειλές που καταγγέλθηκαν ΜΕΤΑ την 4.8.2004 και ΠΡΙΝ την 1.1.2008 ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΣΤΟ ΚΕΝΟ. Άραγε, τι σκέφτεται το Υπουργείο για αυτές; Μήπως αυτή η κατηγορία δανειοληπτών εγκαταλείφτηκε στο έλεος των Τραπεζών; ΠΡΟΤΑΣΗ: Να συμπεριληφθούν στις νέες ρυθμίσεις όλες οι οφειλές που καταγγέλθηκαν ΜΕΤΑ ΤΗΝ 4.8.2004, άλλως να εκδοθεί άμεσα από το Υπουργείο μία Ερμηνευτική Εγκύκλιος ή διάταξη για να καλυφθούν οι ερμηνευτικές ασάφειες και παγίδες που τεχνηέντως "έστησε" το προηγούμενο καθεστώς με το ν.3259/2004 για να εξυπηρετήσει τα γνωστά συμφέροντα. Β. Είναι επίσης γνωστό, ότι μία οφειλή στην Τράπεζα δεν διογκώνεται μόνο με την επιβολή τόκων υπερημερίας και τόκων εξ ανατοκισμού αλλά επίσης επιβαρύνεται από τα πάσης φύσεως έξοδα, τα οποία δυστυχώς πέφτουν στην πλάτη του κάθε δανειολήπτη, αφού τα αποδέχθηκε με την υπογραφή της συμβάσεως. Θεωρώ επιβεβλημένο και σύμφωνο με τις Αρχές του ΠΑΣΟΚ [που έφερε και ψήφισε το άρθρο 42 του ν.2912/2001, ο οποίος προέβλεπε την απαλλαγή των οφειλών από όλα τα έξοδα και τις επιβαρύνσεις] να προστεθεί στην υπό κρίση Πρόταση Νόμου, ότι από τις ληξιπρόθεσμες οφειλές θα διαγράφονται όχι μόνο οι τόκοι υπερημερίας και οι τόκοι εξ ανατοκισμού αλλά επίσης ΝΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΤΑ ΠΑΣΗΣ ΦΥΣΕΩΣ ΕΞΟΔΑ (π.χ. φακέλου, δικηρόρων, μηχανικών, δικαστικών επιμελητών κ.λ.π.] και οι λοιπές ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΕΙΣ [π.χ. προμήθεια, εισφορά, ΕΦΤΕ (μέχρι την κατάργησή του), ασφάλιστρα κ.λ.π.] Γ. Τέλος, θα ήθελα να επισημάνω ότι η εμπειρία του πρόσφατου παρελθόντος μας έχει διδάξει ότι το διάστημα το δύο μηνών που τίθεται με την Πρόταση Νόμου είναι πολύ μικρό για να μπορέσει να ενημερωθεί και ο τελευταίος δανειολήπτης που κατοικεί όχι σε ένα αστικό κέντρο αλλά στην Περιφέρεια. Δεν πρέπει να θεωρούμε δεδομένο, ότι τα «ευχάριστα» νέα τρέχουν με την ίδια ταχύτητα τόσο στις Μεγαλουπόλεις όσο και στα απομακρυσμένα χωριά. Στην Αθήνα, ένας δανειολήπτης έχει πολλαπλάσιες δυνατότητες να πληροφορηθεί, να ενημερωθεί, να επισκεφτεί και έναν Φορέα ή κάποιους δικηγόρους και τελικώς να «προλάβει» να υποβάλλει εντός της ταχθείσης προθεσμίας την Αίτησή του. Στην επαρχία όμως … το χάος. Εκτός και αν πιστεύουμε ότι οι ίδιες οι Τράπεζες που βομβαρδίζουν με απειλητικά τηλέφωνα τον κόσμο να προσέλθει στο … ταμείο, θα αναλάβουν τώρα το δύσκολο έργο της ενημέρωσης των πελατών τους για δικαιώματα που αναμφισβήτητα βάζουν «φρένο» στις ορέξεις τους. Επομένως, θα πρέπει ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ να επιμηκυνθεί η προθεσμία των δύο μηνών, τουλάχιστον στο τριπλάσιο και να υπάρξουν ειδικές προβλέψεις για τους αγρότες και τους μόνιμους κάτοικους της επαρχίας που – ας μην κρυβόμαστε – δεν παίρνουν χαμπάρι από Internet και Δημόσιες Διαβουλεύσεις. Ελπίζω η Φωνή του ΕΛ.Ι.ΔΑ. [ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΩΝ], το οποίο και εκπροσωπώ ως νομικός του σύμβουλος να εισακουστεί. Άλλως, προβλέπω να έρθουμε αντιμέτωποι με τα … παρατράγουδα του πρόσφατου παρελθόντος. Και το ΕΛΙΔΑ θα ορθώσει το ανάστημά του, όπως έκανε πάντοτε μέχρι σήμερα, χωρίς να υπολογίσει κανένα κόστος. Με εκτίμηση, Πάρις Αναστασάκος – δικηγόρος ΕΛΙΔΑ [Διδότου 37 – ΑΘΗΝΑ, e-mail:info@anastassakos.gr] Website: www.anastassakos.gr