• Σχόλιο του χρήστη 'Γιάννης Καραλής' | 4 Απριλίου 2010, 21:52

    Απάντηση στην ερώτηση 3: Όσον αφορά την πρώτη κατηγορία δράσεων «Ανάπτυξη και προσφορά νέων ολοκληρωμένων ηλεκτρονικών υπηρεσιών», δε νομίζω ότι θα βρεθεί κανείς να διαφωνήσει με τη στόχευση των δράσεων, η οποία κινείται στα πλαίσια της κοινής λογικής. Στη δεύτερη όμως κατηγορία δράσεων, θεωρώ ότι χρειάζεται να διαχωρίσουμε την «ψηφιακή μόδα» από την ουσία και τις έμμεσες τεχνολογικές ντιρεκτίβες. Συγκεκριμένα: - Οι ανοιχτοί διαγωνισμοί ιδεών είναι μία σωστή κίνηση, αλλά μην έχοντας ιδιαίτερο κόστος, δε θεωρώ ότι απαιτούν τη χρηματοδοτική υποστήριξη ενός Ε.Π. για να γίνουν. Ας ξεκινήσουν από αύριο! Τί μας εμποδίζει; - Η «Ανάπτυξη συμμετοχικών διαδικτυακών υπηρεσιών» σίγουρα είναι ευπρόσδεκτη, ειδικά αν κρίνουμε από τα θετικά αποτελέσματα του opengov.gr. Γιατί όμως να μείνουμε μέχρι την κατάθεση απόψεων και περιεχομένου; Έχετε το πολιτικό θάρρος να προχωρήσουμε στην ανάπτυξη υποδομών Άμεσης Ηλεκτρονικής Δημοκρατίας; - Ο στόχος «Σχεδιασμός και υλοποίηση πλατφόρμων που θα επιτρέπουν στους πολίτες να ζητούν πληροφορίες και να αναφέρουν προβλήματα» με ανησυχεί. Δεν φτιάχτηκαν αρκετά τέτοια από το Γ΄ ΚΠΣ; Γιατί δεν αντιμετωπίζουμε κατάματα την αλήθεια; Το πρόβλημα δεν είναι η έλλειψη πλατφόρμων, αλλά το γεγονός ότι κανείς δεν έχει υποχρεωθεί να δίνει σημασία στα αναφερόμενα προβλήματα και να απαντά στα αιτήματα των πολιτών σε συγκεκριμένα χρονικά περιθώρια. Μόνο τεχνολογικό πρόβλημα είναι η ταυτοποίηση του αιτούντος και αυτό μπορεί να λυθεί άπαξ και κεντρικά. Όλα τα άλλα γίνονται και με email… - Λυπάμαι που το αναφέρω, αλλά το να συζητάμε για «Εισαγωγή δημοσίως προσβάσιμων προηγμένων συστημάτων επιχειρηματικής ευφυΐας (business intelligence)» είναι λαϊκισμός. Για να μπορεί να παίρνει κάποιος «στατιστικά επεξεργασμένη και αναλυτική» πληροφορία προμηθειών, εξόδων κλπ. πρέπει να έχει κατ’ αρχήν σε ηλεκτρονική μορφή τα πρωτογενή δεδομένα και δυστυχώς το κράτος δεν έχει πρακτικά αυτά τα δεδομένα. Και δεν το λέω εγώ... το λέει το πρόσφατο πόρισμα της επιτροπής του Υπουργείου Οικονομικών για τα δημοσιονομικά στατιστικά. Τέλος θα ήθελα να επισημάνω και την έλλειψη μίας τρίτης κατηγορίας δράσεων: «Ανάπτυξη και ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού του Δημόσιου στη διαχείριση ΤΠΕ». Πως θα υλοποιηθεί η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση, εάν συνεχίσουμε να δουλεύουμε με Επιτροπές ασχέτων με τις ΤΠΕ; Πως θα συντηρηθούν υποδομές ΤΠΕ (και Ηλ. Διακυβέρνησης), με υπαλλήλους-Διαχειριστές Συμβάσεων και όχι μάχιμα στελέχη πληροφορικής; Πως θα κοιτάξουμε προς το ηλεκτρονικό αύριο, όταν από πολλούς φορείς με «Διευθύνσεις Πληροφορικής» δεν υπάρχει η δυνατότητα αυτόνομης κατάρτισης τεύχους προδιαγραφών για ένα πληροφοριακό σύστημα; Κάτω από αυτή την κατηγορία δράσεων προτείνω να υπάρχουν δράσεις όπως: - Εκπαίδευσεις, σεμινάρια - Δράσεις μεταφοράς τεχνογνωσίας από «έμπειρους» σε «άπειρους» φορείς - eGovernment Competency Center, το οποίο θα συλλέγει, θα αναδεικνύει και θα διαδίδει τις βέλτιστες πρακτικές υλοποίησης δράσεων ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Το eGovernment Competency Center θα λειτουργεί και ως σύμβουλος των δημόσιων φορέων για την ανάπτυξη ενεργών οργανωτικών υποδομών διαχείρισης ΤΠΕ.