Αρχική Γενικές Αρχές και Προτεραιότητες Σχεδιασμού του Ε.Π. «Ψηφιακή Σύγκλιση»Ενότητα Δ : (7) Γενικές ΠροτάσειςΣχόλιο του χρήστη Κώστας Σαρτζετακης | 6 Απριλίου 2010, 10:59
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΟΡΘΩΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ .ΑΠΟΓΡΑΦΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΞΣΕΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΦΤΩΧΕΥΣΕΙ ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΟΦΕΙΛΟΜΕΝΩΝ ΦΟΡΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ. A. Καταγραφή των βιομηχανιών σε όλη την επικράτεια οι οποίες έχουν πτωχεύσει τα τελευταία 10 χρόνια επίσης εάν έχουν δανειοδοτηθεί από κρατική τράπεζα η αν έχουν επιδοτηθεί από το Δημόσιο κατά το στάδιο του επενδυτικού της σταδίου. .Να ερευνηθεί εάν ο ιδιοκτήτης της διαθέτει OFSHORE εταιρεία, η αν την ίδια περίοδο ίδρυσε εταιρεία σε ανατολική χώρα και τι περιουσία έχει στην Ελλάδα. .Να ερευνηθεί αν οφείλει φόρους στο Δημόσιο, (ΦΠΑ, φόρο εισοδήματος, κλπ.) .Να κατασχεθεί εφ, όσον οφείλει, η προσωπική περιουσία των ιδιοκτητών που πτώχευσαν και των στενών τους συγγενικών προσώπων, καθ΄ όσον αυτό θα έπραττε το ελληνικό δημόσιο, για κάθε έλληνα φορολογούμενο. Πολύ περισσότερο για τους κυρίους αυτούς που παρακράτησαν και δεν απόδωσαν, τον Φ.Π.Α, τις ασφαλιστικές εισφορές και καταχράστηκαν την επιδότηση του Δημοσίου. Όταν ο κ. Πρωθυπουργός έλεγε ότι «υπάρχουν χρήματα για να εφαρμόσει την πολιτική του, προεκλογικά», η Ν.Δ. επικαλείτο ότι από τα 30 δις ανείσπρακτων φόρων, τα 20δις είναι από επιχειρήσεις που έχουν πτωχεύσει και δεν μπορούν να εισπραχθούν. Δεν θα ήθελα να πιστέψω, ότι τα Υπουργεία Ανάπτυξης και Οικονομικών, θα εκλάβουν δεδομένες αυτές τις πτωχεύσεις και δεν θα προχωρήσουν σε έρευνες, για να διαλευκάνουν αυτές τις αμαρτωλές πτωχεύσεις. Δεν είναι δυνατόν ένας επιχειρηματίας, να έχει επιχειρήσεις σε ανατολικές χώρες και να ευημερούν εκεί και αντίστοιχα να πτωχεύει στην Ελλάδα και μάλιστα να οφείλει φόρους τους οποίους δεν απέδωσε διαχρονικά. Αυτοί οι κύριοι έχουν την υποχρέωση από τα υπερκέρδη του εξωτερικού, να εξοφλήσουν τις υποχρεώσεις τους στην Ελλάδα. Επίσης πρέπει να αποδοθούν ευθύνες σε εκείνους που ήταν αρμόδιοι και υπεύθυνοι για την μη έγκαιρη κατάσχεση των περιουσιακών τους στοιχείων. Β. ΛΗΨΕΙ ΜΕΤΡΩΝ ΓΙΑ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΕΞΑΡΣΗΣ ΤΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ: α) ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΩΝ ΚΙΝΗΤΡΩΝ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ. Προϋποθέσεις: 1. ότι η επιχείρηση θα προσλάβει διευθυντικά στελέχη, με εξειδικευμένο επιστημονικό δυναμικό. Τα διευθυντικά στελέχη αυτά εφαρμόζουν σύγχρονες μεθόδους διοίκησης - διαχείρισης, τα οποία θα καθορίζουν χωρίς τις παρεμβάσεις του ιδιοκτήτη τους στόχους και την προοπτική της επιχείρησης. 2. Δεν θα εκταμιεύονται από την ιδιοκτησία χρήματα, που θα χρησιμοποιούνται για σκοπούς, ξένους προς την επιχείρηση. 3. Θα προσλαμβάνουν, το κατάλληλο προσωπικό σύμφωνα με τις νόμιμες εργασιακές ασφαλιστικές προϋποθέσεις, που θα εξασφαλίζουν, συνταξιοδοτική κάλυψη και υγειονομική περίθαλψη. Δεν πρέπει οι επιχειρήσεις αυτές να λειτουργούν χωρίς κανόνες, και να απολαμβάνουν όλες τις διευκολύνσεις και τις παροχές του ελληνικού κράτους (επιδοτήσεις, ασφαλιστικές απαλλαγές, αποσβέσεις πάγιου μηχανολογικού εξοπλισμού κλπ.) και στην πρώτη δυσκολία να πτωχεύουν, η να τις μεταπωλούν μετά από λίγα χρόνια λειτουργίας και να θησαυρίζουν. Δεν συμφέρει τη χώρα μας να μην υπάρχουν κανόνες στη λειτουργία των ιδιωτικών επιχειρήσεων. Πρέπει να λειτουργούν σύμφωνα με τα πρότυπα των επιχειρήσεων της Ευρώπης και της Αμερικής π.χ. να παρέχονται κίνητρα επιχειρηματικής δραστηριότητας όπως: Παροχή διευκολύνσεων κατά την ίδρυση τους, χωρίς χρονοβόρες διαδικασίες, απαλλαγή φορολόγησης κατά την πρώτη διετία, επενδυτικές επιδοτήσεις κλπ. Αλλά παράλληλα και δεσμεύσεις που θα αφορούν: την μακρόχρονη λειτουργία της επιχείρησης την προώθηση της επιστημονικής έρευνας, την εφαρμογή της σύγχρονης τεχνολογίας στην παραγωγική διαδικασία, την εφαρμογή αυστηρού ποιοτικού ελέγχου των παραγομένων προϊόντων, την εφαρμογή σύγχρονων επιστημονικών μεθόδων, για την εισχώρηση στις ξένες αγορές. Δεν είναι δυνατόν να μην έχουν μακροχρόνια προοπτική οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα καθόσον: δημιουργείται ανεργία, χάνεται η τεχνογνωσία, χάνονται οι εξαγωγές και οι ξένες αγορές, αδρανοποιείται και καταστρέφεται ο μηχανολογικός εξοπλισμός και γενικά γίνεται μία οπισθοδρόμηση, γιατί κάθε τόσο, ιδρύονται επιχειρήσεις, κλείνουν επιχειρήσεις. δηλαδή αντί να αναβαθμίζομαι και να προάγουμε τις μεθόδους παραγωγής επιστρέφουμε στο σημείο εκκίνησης, με αποτέλεσμα να έχουμε μία στασιμότητα. β) ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΜΕΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΠΟΥ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΕΠΙΔΟΜΑ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΕΡΟΓΚΟΥ ΠΟΣΟΥ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ. Είναι απογοητευτικό η χώρα μας να δαπανά, τεράστια ποσά για την επιδότηση της ανεργίας και τα ποσά αυτά να διατίθενται αποκλειστικά καταναλωτικούς και όχι για παραγωγικούς σκοπούς. Είναι ανησυχητικό να μην υπάρχει προγραμματισμός ώστε τα ποσά αυτά, η τουλάχιστον ένα μεγάλο μέρος τους να διατίθενται για παραγωγικούς σκοπούς που συγχρόνως, αυξάνουν τα έσοδα των επιχειρήσεων, την απασχόληση, μειώνουν την ανεργία, υπηρετούν παράλληλα την κατανάλωση γιατί δημιουργείται εισόδημα για τους εργαζομένους. Γι΄ αυτό πρέπει να σχηματισθεί αποθεματικό σε έναν οργανισμό που πρέπει να ιδρυθεί βλέπε παρακάτω (Ο.Β.ΑΝΑ): 1. όπου αντί να αυξάνουμε το επίδομα ανεργίας την αύξηση αυτή να την τοποθετούμε στον οργανισμό, o oποίος θα τα διαθέσει για επενδυτικούς σκοπούς. 2. αντί να ασκείται πολιτική διορισμών στο δημόσιο και στους οργανισμούς του δημοσίου, με μίσθωση έργου και stage, να εκχωρεί τα ποσά αυτά στον οργανισμό αυτό, ο οποίος θα δανείζει με χαμηλό επιτόκιο επενδυτικούς σκοπούς και με την επιστροφή του τοκοχρεωλυσίου στον οργανισμού αυτό και θα επιστρέφεται στο δημόσιο το αναλογούν μέρος. 3. να καθιερωθεί φόρος 5% στα καθαρά κέρδη των επιχειρήσεων για το σκοπό αυτό. Με αυτό τον τρόπο το όφελος θα είναι διπλό: Θα απαλλαγεί το δημόσιο από τα υπέρογκα ποσά που δαπανά για διορισμούς και το δημόσιο έλλειμμα θα συρρικνωθεί. Θα απαλλαγεί από το υπεράριθμο προσωπικό και την πολιτική διορισμών. Αντίθετα θα δημιουργηθούν: νέες θέσεις εργασίας θα παραχθεί εθνικό προϊόν, θα μειωθεί η ανεργία. β) ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΛΑΪΚΗΣ ΒΑΣΗΣ ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ. Οι Εταιρείες Λαϊκής Βάσης είναι ο θεσμός που σίγουρα θα επιβιώσει και θα προωθήσει επενδύσεις στην περιφέρεια της χώρας, συγκεντρώνοντας και αξιοποιώντας τα τοπικά κεφάλαια και θα δίνει αναπτυξιακή προοπτική σ΄ αυτήν. Την σημερινή χρονική περίοδο μάλιστα θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην έξοδο από την οικονομική κρίση, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη, στην καταπολέμηση της ανεργίας, στην επαναλειτουργία των επιχειρήσεων που έχουν κλείσει και στην αποκέντρωση. Είναι μία ευκαιρία ο θεσμός αυτός να καθιερώσει στην Ελλάδα: -σύγχρονα οικονομικά, διοικητικά, τεχνικά κριτήρια, μεθόδους λειτουργίας και δράσης, των επιχειρήσεων αυτών, -παρέχει ανεξαρτησία διοίκησης της επιχείρησης. -αξιοποίηση, εξειδικευμένου διοικητικού, οικονομικού και τεχνικού προσωπικού, με μεταπτυχιακές σπουδές στους καίριους τομείς της επιχείρησης. Με αυτόν τον τρόπο θα λειτουργήσουν συμπληρωματικά εκεί που η ιδιωτική πρωτοβουλία είναι απρόθυμη, η δεν μπορεί να λειτουργήσει. Μην ξεχνάμε, ότι ο θεσμός των Εταιρειών Λαϊκής Βάσης, έφερε επανάσταση στην ελληνική ακτοπλοϊα, με σύγχρονα και μεγάλα πλοία, παρέχοντας μεγάλη ποιότητα υπηρεσιών, μετά το θλιβερό ναυάγιο της φαλκονέρας και άλλαξε το φαύλο καθεστώς της ιδιωτικής πρωτοβουλίας στο χώρο αυτό. Γ. ΙΔΡΥΣΗ NOMIKOY IΔΙΩΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ (ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ) (Ο.Β.ΑΝΑ.), όπου θα περιέρχεται η κατασχεθείσα περιουσία των χρεωκοπημένων επιχειρήσεων, τα έσοδα που θα εισπραχθούν από την επιστροφή της χρηματοδότησης των χρεωκοπημένων επιχειρήσεων. Επίσης εάν μετά την πτώχευση έχει πουληθεί μία επιχείρηση πρέπει να αναζητηθεί ο πρώτος ιδιοκτήτης και να επιστρέψει το ποσό της επιδότησης που καρπώθηκε και του δανείου που πήρε υπο την εγγύηση του δημοσίου. Σε περίπτωση, παραχώρησης, στους εργαζομένους για επαναλειτουργία της επιχείρησης, υπό μορφή εταιρείας λαϊκής βάσης, θα εισπράττει ένα ποσοστό επί των κερδών ετησίως σαν ενοίκιο, ούτως ώστε να μπορεί να προωθεί τους σκοπούς του. Ο Ο.Β.ΑΝΑ θα διαθέτει: Διεύθυνση Επιθεώρησης, η οποία θα ελέγχει σε τακτά χρονικά διαστήματα, εντός του έτους,(διότι βρισκόμαστε στην Ελλάδα και όχι στην βόρεια Ευρώπη) τις δαπάνες και τα έσοδα των επιχειρήσεων αυτών και Διεύθυνση Επιστημονικής Έρευνας και τεχνολογίας, η οποία θα παρέχει τεχνογνωσία σε τεχνικά, οικονομικά και διοικητικά θέματα. Ο ΟΒΑΝΑ θα έχει το δικαίωμα να ελέγχει επί πλέον: όλες τις επιχειρήσεις που επιδοτούνται από το δημόσιο όσον αφορά την υλοποίηση των επιδοτήσεων αυτών, και τις επιχειρήσεις που δανειοδοτούνται, από τις τράπεζες, για την υλοποίηση των δανειοδοτήσεων αυτών, Εάν οι αποσβέσεις που δικαιολογούν στα έξοδα τους ετησίως, επανεπενδύονται τουλάχιστον κάθε πενταετία, για την ανανέωση του μηχανολογικού τους εξοπλισμού και τον εκσυγχρονισμό η την επέκταση, των κτιριακών τους εγκαταστάσεων (αυτό το νόημα έχουν και όχι να πηγαίνουν στην τσέπη του επιχειρηματία). Ο ΟΒΑΝΑ έχει νόμιμο ενδιαφέρον να υπάρχουν υγιείς επιχειρήσεις, σύγχρονες επιχειρήσεις, επιχειρήσεις μακροχρόνιας προοπτικής, που είναι το πιο αποτελεσματικό όπλο για την μείωση του αριθμού των προβληματικών επιχειρήσεων. ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ Εκπόνηση μελετών βιωσιμότητας των Βιομηχανιών αυτών και να ερευνηθεί εάν η πτώχευση ήταν δικαιολογημένη. Για όσες εξ αυτών εκπληρώνουν τα κριτήρια βιωσιμότητας, πρέπει να εξετασθεί η δυνατότητα επαναλειτουργίας των, αφού πρώτα κατασχεθούν από το Ελληνικό Δημόσιο. Ακολούθως το ελληνικό δημόσιο θα τις εκχωρεί στον Ο.Β.ΑΝΑ, οποίος εφ΄ όσον δεν υπάρχει επιχειρηματικό ενδιαφέρον για εξαγορά, θα τις λειτουργεί υπό μορφή Εταιρειών Λαϊκής Βάσης, με συμμετοχή των εργαζομένων, με ποσοστό ιδιοκτησίας και δημόσια εγγραφή στο μετοχικό κεφάλαιο του κοινού για την αγορά μετοχών. Εφόσον η επιχείρηση λειτουργήσει σαν εταιρεία λαϊκής βάσεις, ο Ο.Β.ΑΝΑ θα προσλάβει εκ νέου το εξειδικευμένο προσωπικό και θα τοποθετήσει τον ΜΑΝΑGER και τα λοιπά βασικά διευθυντικά στελέχη, με ανάλογες σπουδές και θα καθιερώσει σύγχρονα κριτήρια λειτουργίας (όπως γίνεται στις προηγμένες ευρωπαϊκές χώρες). Οι Εταιρείες Λαϊκής Βάσης έχουν το προνόμιο, ότι λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και έχουν μεγάλη ευελιξία στην λήψη αποφάσεων αλλά και έχουν δοκιμασθεί επί 40 χρόνια στην ακτοπλοϊα με ποιοτικές υπηρεσίες σε προσιτές τιμές και πάρα ταύτα ήταν κερδοφόρες, μέχρις ότου μπήκαν στο χρηματιστήριο και εξαγοράστηκαν από ιδιώτες. Με την αξιοποίηση των επιχειρήσεων αυτών θα επανέλθει η οικονομική ανάπτυξη περιοχών, όπως η Βόρειος Ελλάδα, που έχει αποβιομηχανοποιηθεί και ο κόσμος υποφέρει από την ανεργία. ΙΔΡΥΣΗ ΔΙΑΤΡΑΠΕΖΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ. Ίδρυση διατραπεζικού οργανισμού σε συνεργασία με τις Τράπεζες, ο οποίος, θα συγκροτήσει ειδικό αποθεματικό κεφάλαιο. Ο οργανισμός αυτός θα αναλαμβάνει την υποχρέωση να καταβάλει για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου (το οποίο δεν έχει χρήματα), το ποσό συμμετοχής του για την απορρόφηση των απαραίτητων κεφαλαίων από τα Ευρωπαϊκά προγράμματα. Με αυτόν τον τρόπο θα αξιοποιούνται τα κεφάλαια των ευρωπαϊκών προγραμμάτων στήριξης, με επενδύσεις, σε σύγχρονα έργα υποδομής όπως, σύγχρονα έργα οδοποιίας, λιμάνια, και άλλα αναπτυξιακά προγράμματα, που θα αυξήσουν, την απασχόληση, θα μειώσουν το κόστος μεταφοράς και θα συμβάλλουν αποφασιστικά στην ανάπτυξη της περιφέρειας. Σαν αντάλλαγμα, ο διατραπεζικός οργανισμός θα αναλαμβάνει την οικονομική εκμετάλλευση των έργων υποδομής που θα κατασκευάζονται, για ορισμένα χρόνια. Επίσης, θα αναλάβει την υλοποίηση των λοιπών αναπτυξιακών προγραμμάτων.