Αρχική Γενικές Αρχές και Προτεραιότητες Σχεδιασμού του Ε.Π. «Ψηφιακή Σύγκλιση»ENOTHTA B : (5) Ανάπτυξη και αξιοποίηση ψηφιακών υποδομών και περιεχομένουΣχόλιο του χρήστη Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος | 15 Απριλίου 2010, 10:58
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σχετικά με την κατηγορία δράσεων "Δημιουργία και διάθεση ψηφιακού περιεχομένου" και ειδικότερα σχετικά με την προτεραιότητα "Διάθεση της δημόσιας πληροφορίας, σταδιακά, ελεύθερα, με ανοικτά πρότυπα, με άδειες χρήσης που επιτρέπουν την επαναδιάθεση και επαναχρησιμοποίηση της..." ο ΣΕΒΕ προτείνει τις παρακάτω 2 δέσμες ενεργειών-δράσεων: Α. Δέσμη ενεργειών: Παροχή πληροφοριών σε επιχειρήσεις 1. Χρηματοδότηση για την παροχή ευκολότερης πρόσβασης σε πληροφορίες και πόρους που απαιτούνται για την ηλεκτρονική αναζήτηση και αναγνώριση διεθνών επιχειρηματικών ευκαιριών, πιθανών συνεργατών, ξένων επιχειρηματικών πρακτικών, διαδικασίες εξαγωγών, κανονισμούς εισαγωγών, πρότυπα και προδιαγραφές προϊόντων, νόμους και κανονισμούς, τελωνειακούς δασμούς, τους όρους των επενδύσεων στο εξωτερικό, νομισματικούς κανονισμούς, ευκαιρίες αγοράς και στρατηγικές μάρκετινγκ για τις εξαγωγικές εταιρείες κλπ. Στόχος είναι οι μικρότερες σε μέγεθος και εξαγωγική δυναμικότητα επιχειρήσεις που δεν διαθέτουν τους παραπάνω πόρους να λαμβάνουν επιτόπια βοήθεια και συμβουλές για τη δημιουργία διεθνών επιχειρηματικών επαφών και συνεργασιών. Εξασφαλίζοντας τους παραπάνω πόρους και πληροφορίες, η ΜΜΕ ελαχιστοποιεί τα σχετικά υψηλά κόστη εκκίνησης της διεθνοποίησής της και λαμβάνει πληροφορίες που είναι απαραίτητες στην λήψη στρατηγικών αποφάσεων που αφορούν στη διεθνή δραστηριότητά της. 2. Ανάπτυξη ολοκληρωμένων μηχανισμών online παροχής στατιστικών στοιχείων για τις διεθνείς αγορές και για τον πληθυσμό των ΜΜΕ που αναπτύσσουν τακτική εξωτερική εμπορική δραστηριότητα (πχ Δείκτες Εξαγωγιμότητας). 3. Διεξαγωγή on-line ερευνών/ μελετών εξαγωγικής δυναμικότητας (8 βήματα για να εξάγω και αυτοαξιολόγηση εξαγωγικής δυναμικότητας). Επιχορήγηση των επιχειρήσεων για την αγορά/ εκπόνηση online μελετών/ ερευνών αγοράς ή/ και την εκπόνηση μελετών/ ερευνών αγοράς σε αγορές του εξωτερικού με σκοπό την καλύτερη προετοιμασία της εξαγωγικής τους δράσης. Ενδεικτικές εργασίες που δύνανται να παρέχονται ηλεκτρονικά: a. ανάπτυξη πλάνων ανάλυσης αγοράς, ανάλυση SWOT κλπ b. εκπαίδευση/ γνώση ζητημάτων πνευματικής ιδιοκτησίας, c. τεχνική υποστήριξη στην δημιουργία κοινοπραξιών, d. franchising και διασυνοριακή συνεργασία Τα αποτελέσματα ερευνών για το εξωτερικό θα τροφοδοτούν μια βάση δεδομένων στην οποία θα υπάρχει σχετική ελευθερία πρόσβασης. Β. Δέσμη Ενεργειών: Παροχή πληροφοριών από Συλλογικούς φορείς 1. Αξιοποίηση και Επέκταση της βάσης δεδομένων των Γραφείων Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (ΟΕΥ). Σήμερα, οι πληροφορίες από τα ελληνικά γραφεία ΟΕΥ ανά τον κόσμο, φτάνουν στους συλλογικούς φορείς και από εκεί στις επιχειρήσεις. Στόχος της προτεινόμενης δράσης είναι αφενός η πρόσβαση των επιχειρήσεων στην ήδη υφιστάμενη ενιαία βάση και αφετέρου η κατάλληλη κατηγοριοποίηση των πληροφοριών αυτών μέσα στη βάση, ώστε η πρόσβαση των επιχειρήσεων σε αυτές να είναι το δυνατόν συντομότερη και αποτελεσματικότερη. Έτσι, θα είναι δυνατή η γρήγορη αναζήτηση των πληροφοριών από τις επιχειρήσεις (εξαγωγικές και μη) στους τομείς ενδιαφέροντός τους. Σε περιπτώσεις, δε, εξειδικευμένης ζήτησης πληροφοριών, το εν λόγω σύστημα θα είναι δυνατόν να προσφέρει επικοινωνία με εξειδικευμένο εκπρόσωπο που θα ανταποκρίνεται στα αιτήματα των εξαγωγέων. Σε περίπτωση ζήτησης προϊόντων από εταιρίες του εξωτερικό (μέσω του δικτύου ΟΕΥ), θα είναι δυνατή η αυτόματη αναζήτηση στη βάση δεδομένων και η αποστολή στην αλλοδαπή επιχείρηση ή στον αρμόδιο Σύμβουλο ΟΕΥ, λίστας με τους αντίστοιχους Έλληνες παραγωγούς/ προμηθευτές. Με τον τρόπο αυτό ενισχύεται η δράση των εξαγωγικών επιχειρήσεων, ενώ διευκολύνεται και η ανάπτυξη εξαγωγικής δραστηριότητας από μη εξαγωγικές επιχειρήσεις. 2. Ανάπτυξη υποστηρικτικού εργαλείου για την αντιστοίχιση και τη συνεργασία των ΜΜΕ με διεθνείς εταίρους σε εκθέσεις και επιχειρηματικές συναντήσεις. Οι διεθνείς εμπορικές εκθέσεις αποτελούν μια αποτελεσματική πλατφόρμα για συναντήσεις μεταξύ των επιχειρήσεων και μπορούν να προσθέσουν αξία και στις δύο εταιρείες, καθώς τόσο οι εκθέτες όσο και οι επισκέπτες είναι ήδη παρόντες και καλά προετοιμασμένοι για τις συναντήσεις. Με το εργαλείο αυτό οι ΜΜΕ λαμβάνουν αιτήσεις για τις επιχειρηματικές επαφές από ξένες εταιρείες. Το εργαλείο μπορεί να προσφέρει τη δυνατότητα ο χρήστης να ελέγξει το προφίλ της εταιρείας με την οποία θέλει να συναντηθεί, να προετοιμάσει τις συναντήσεις, να οργανώσει τη συνοδεία τους στις εμπορικές εκθέσεις και να επιλέξει την προμήθεια καμπίνων, διερμηνέων και άλλων υπηρεσιών κατά τη διάρκεια της έκθεσης ή/και των επιχειρηματικών συναντήσεων. Η δράση θα στηρίζεται σε μια ηλεκτρονική βάση δεδομένων και πληροφοριών σχετικά με τα επιχειρηματικά γεγονότα. Θα δίνει τη δυνατότητα στις εταιρείες να δημοσιοποιούν προφίλ τους στο Διαδίκτυο και να το αντιστοιχούν στις διεθνείς εμπορικές εκθέσεις στην Ευρώπη. Αυτή η καταχώρηση μπορεί να υποστηρίζεται από τις οργανώσεις των επιχειρήσεων που εμπλέκονται (σύνδεσμοι, επιμελητήρια κλπ). Γ. Δέσμη Ενεργειών: Συμπράξεις – Δικτύωση από Συλλογικούς φορείς Ο ΣΕΒΕ προτείνει τη δημιουργία ενός δικτύου στηριζόμενου σε μια βάση δεδομένων με επαγγελματικές επαφές, τόσο ξένες όσο και ελληνικές, κυρίως αυτές των συλλογικών φορέων υποστήριξης των ΜΜΕ (συνδέσμων, επιμελητηρίων κλπ), προκειμένου να αντιμετωπιστούν με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο τα αιτήματα των ΜΜΕ σχετικά με πληροφορίες που αφορούν στα σχέδια διεθνοποίησής τους. Με τον τρόπο αυτό, η εξειδικευμένη και συγκεκριμένη πληροφορία για κάθε χώρα θα μπορεί να προωθείται ηλεκτρονικά στον αντίστοιχο ειδικό «ηλεκτρονικό ανταποκριτή» για την αντίστοιχη χώρα, ο οποίος θα απαντάει στο ερώτημα της ΜΜΕ.