Αρχική Γενικές Αρχές και Προτεραιότητες Σχεδιασμού του Ε.Π. «Ψηφιακή Σύγκλιση»ENOTHTA Γ : (6) Εισαγωγή τεχνολογιών και μεθοδολογιών που αφορούν το σύνολο των παρεμβάσεωνΣχόλιο του χρήστη ΕΡΙΚΣΟΝ ΕΛΛΑΣ | 22 Απριλίου 2010, 15:55
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Επιμέρους ερωτήσεις: 1. Συμφωνείτε με τις παραπάνω γενικές αρχές Σχεδιασμού οι οποίες θα διέπουν όλες τις Προσκλήσεις του προγράμματος; Συμφωνούμε εν γένει με τις παραπάνω γενικές αρχές λαμβάνοντας υπ΄ όψην και τις παρακάτω παρατηρήσεις: Α) Το cloud computing να χρησιμοποιηθεί σε έργα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών αφού προηγουμένως έχει διασφαλιστεί η ασφαλής και αξιόπιστη ευρυζωνική πρόσβαση, η ποιότητα υπηρεσίας (QoS/SLA) των παρεχόμενων υπηρεσιών αλλά και η ωριμότητα της τεχνολογίας (ασφάλεια –ποιότητα υπηρεσιών – συμμόρφωση με διεθνή ανοικτά πρότυπα) όπως προαναφέρθηκε στην απάντησή μας στην Ενότητα Β(5), ερώτηση 5. Β) Η πολυκαναλική διάθεση των όποιων εφαρμογών είναι μια επιτακτική, πραγματική ανάγκη καθώς ο πολίτης πρέπει να είναι σε θέση να χρησιμοποιήσει οποιαδήποτε υπηρεσία από οποιαδήποτε συσκευή, οποτεδήποτε από οπουδήποτε αυτός επιθυμεί. Το όραμα της Ericsson για μια Ευρυζωνικότητα Full Service αναφέρεται ακριβώς σε αυτήν τη δυνατότητα. 2. Έχετε να προτείνετε κάποια άλλη πολιτική τεχνολογία ή μεθοδολογία που θεωρείτε ότι μπορεί να προσφέρει προστιθέμενη αξία στα υλοποιούμενα έργα; Μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και ήδη ώριμη μεθοδολογία παροχής λύσεων η οποία μπορεί να προσφέρει προστιθέμενη αξία ιδιαίτερα στα έργα προς υλοποίηση μέσω του Προγράμματος της Ψηφιακής Σύγλκισης αλλά και γενικότερα, είναι οι Υπηρεσίες Διαχείρισης (Managed Services). Με τον τρόπο αυτό ο ανάδοχος ενός έργου πέρα από την υλοποίηση του έργου (πάντα βασισμένου σε διεθνή πρότυπα και κανόνες διαλειτουργικότητας) αναλαμβάνει τη διαχείριση και λειτουργία της λύσης για κάποιο προσυμφωνημένο διάστημα. Ο πελάτης του έργου (π.χ. το Ελληνικό Δημόσιο) απεμπλέκεται έτσι από το έργο της διαχείρισης και συντήρησης του έργου, εργασίες οι οποίες απαιτούν εξειδίκευση η οποία συνήθως δεν υπάρχει στο Δημόσιο ή/και κοστίζει, αλλά και δεν χρειάζεται να ξοδευτούν πόροι για να αναπτυχθεί εφόσον αυτό δεν αποτελεί μέρος του σκοπού του Δημοσίου. Η χρήση Υπηρεσιών Διαχείρισης οδηγεί τόσο στην εξασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας και συντήρησης του έργου αλλά και σε μειωμένα λειτουργικά έξοδα για το συγκεκριμένο έργο. 3. Αξιολογείτε ως σημαντική την πολυκαναλική διάθεση περιεχομένου και εφαρμογών; Θα σας ενδιέφερε η πρόσβαση σε αυτά από το κινητό σας τηλέφωνο; Δεδομένου ότι η διείσδυση της κινητής τηλεφωνίας είναι μεγαλύτερη από αυτήν της σταθερής ενσύρματης ευρυζωνικότητας η διάθεση περιεχομένου και υπηρεσιών μέσω κινητού τηλεφώνου δεν μπορεί να αγνοηθεί. Ο πολίτης θα έχει πρόσβαση στο ίδιο περιεχόμενο και στις ίδιες υπηρεσίες τόσο εντός όσο και εκτός της οικίας του (π.χ. σε ένα δημόσιο χώρο). Πέρα όμως από το κινητό τηλέφωνο, ακόμα και άλλες συσκευές (π.χ. τηλεοπτικός δέκτης) ενδέχεται να είναι πιο προσιτές (σε σύγκριση με τον προσωπικό υπολογιστή) σε ηλικιωμένα άτομα για την παροχή υπηρεσιών. Όπως προαναφέρθηκε, για τη μέγιστη εξυπηρέτηση του πολίτη, η παροχή υπηρεσιών και περιεχομένου θα πρέπει να διευκολύνεται τόσο από ενσύρματα όσο και από ασύρματα μέσα πρόσβασης αλλά και από διαφορετικούς τύπους τερματικών (προσωπικός υπολογιστής, κινητό τηλέφωνο, τηλεοτπικός δέκτης κλπ.). 4. Η εισαγωγή και καθιέρωση προδιαγραφών διαλειτουργικότητας στα έργα που υλοποιούνται θεωρείτε ότι μπορεί να διευκολύνει τη μελλοντική ολοκλήρωση μεταξύ των συστημάτων, ή αξιολογείτε ότι απλά εισάγει επιπλέον δυσκολίες, κόστος και χρόνο, κατά την εκτέλεση των έργων; Σαφέστατα η διασφάλιση διαλειτουργικότητας και η χρήση ανοικτών προτύπων είναι παράγοντας πρωταρχικής σημασίας για οποιοδήποτε έργο, πόσο μάλλον όταν αναφερόμαστε σε έργα που άπτονται του δημοσίου συμφέροντος και έχουν ως στόχο το ψηφιακό άλμα της χώρας. Αυτό συμβαίνει διότι μόνο μέσα από τη χρήση ανοικτών προτύπων και τη διασφάλιση της διαλειτουργικότητας μπορεί να εξασφαλιστεί η διαχρονικότητα της επιλεγόμενης λύσης, η δυνατότητα ολοκλήρωσής της με άλλα υπάρχοντα ή ακόμη και μελλοντικά έργα σε λογικό κόστος αλλά και η ελευθερία αλλαγής προμηθευτή σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή. Η Ericsson καθόλη τη διάρκεια της παρουσίας της στην αγορά των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών παρέχει λύσεις οι οποίες είναι πλήρως συμβατές με πρότυπα από διεθνείς οργανισμούς όπως π.χ. ITU, IETF, ETSI κλπ. στους οποίους μάλιστα συμμετέχει ενεργά συνεισφέροντας στη δημιουργία των προτύπων αυτών. Τα διεθνώς αποδεκτά πρότυπα αποτελούν την προϋπόθεση για τη δημιουργία ανοικτών λύσεων, όπου όλοι οι προμηθευτές τεχνολογικών λύσεων και υπηρεσιών μπορούν να παρέχουν λύσεις που είναι συμβατές μεταξύ τους. Το στοιχείο αυτό δίνει τελικά στον αποδέκτη/αγοραστή της λύσης την ευελιξία να επιλέξει την οικονομικά συμφερότερη λύση η οποία παράλληλα πληρεί τις προδιαγραφές των διεθνών οργανισμών προτυποποίησης και επιπλέον αποτρέπει το "κλείδωμα" του πελάτη σε ένα προμηθευτή. Επομένως όχι μόνο είναι απαραίτητη η εισαγωγή και καθιέρωση προδιαγραφών διαλειτουργικότητας στα έργα που υλοποιούνται, αλλά είναι τελικά και προς όφελος τόσο της πολιτείας όσο και του πολίτη. 5. Θεωρείτε ότι το Ελεύθερο Λογισμικό/Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα μπορεί να καλύψει τις ανάγκες μέρους των έργων Πληροφορικής του Δημοσίου τομέα; Το Ελεύθερο Λογισμικό/Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα είναι και αυτό μία τεχνολογική τάση που κερδίζει έδαφος και θα πρέπει να αξιολογηθεί με τη δέουσα προσοχή και σοβαρότητα. Η Ericsson μάλιστα χρησιμοποιεί λογισμικό ανοικτού κώδικα όλο και περισσότερο στις λύσεις της (π.χ. Linux). Η χρήση αυτού του είδους λογισμικού από την ακαδημαϊκή κοινότητα ή για εκπαιδευτικούς σκοπούς είναι αναμφίβολα κάτι με μεγάλη αξία. Η χρήση όμως του Ελεύθερου Λογισμικού/Λογισμικού Ανοικτού Κώδικα για άλλες (εμπορικές) εφαρμογές πρέπει να λάβει υπόψη της θέματα όπως την υποστήριξη και τις μελλοντικές αναβαθμίσεις του λογισμικού, της υπευθυνότητας επίλυσης προβλημάτων που ανακύπτουν κατά τη χρήση, της υπευθυνότητας σε περίπτωση λαθών ή άλλων τροποποίησεων, παράγοντες οι οποίοι μπορούν τελικά να αυξήσουν την πολυπλοκότητα και το τελικό κόστος του λογισμικού.