Αρχική Γενικές Αρχές και Προτεραιότητες Σχεδιασμού του Ε.Π. «Ψηφιακή Σύγκλιση»ENOTHTA B : (4) Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της επιχειρηματικότητας μέσω των ΤΠΕΣχόλιο του χρήστη Αλέξανδρος Μπέρλερ | 22 Απριλίου 2010, 19:59
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ο στόχος της υποστήριξης των Μικρομεσαίων επιχειρήσεων και δει αυτών του κλάδου της πληροφορικής και των επικοινωνιών είναι επιβεβλημένος. Θα πρέπει να προωθηθούν λογικές παροχής υπηρεσιών ΤΠΕ στη μορφή SaaS, cloud computing, με κόστος λογικό για τις επιχειρήσεις ιδιαίτερα σε εποχές οικονομικών χρήσεων, ως μια μέθοδο μείωσης λειτουργικών δαπανών των επιχειρήσεων (να γίνουν πιο ανταγωνιστικές σε αυτό που κάνουν με τη χρήση ΤΠΕ). Για το σκοπό αυτό θα πρέπει να είναι δυνατή η επιδότηση, υποστήριξη των ΜΜΕ για την ανάπτυξη ή προμήθεια παρόμοιων υπηρεσιών. Επιμέρους Ερωτήσεις: 1. Ποιες κατά τη γνώμη σας θα πρέπει να είναι οι ενέργειες προτεραιότητας, όσον αφορά στη συμβολή των ΤΠΕ, προκειμένου να αντιμετωπιστεί επιτυχώς 1. ο στόχος αναθέρμανσης της πραγματικής οικονομίας 2. η στήριξη της επιχειρηματικότητας και 3. η ουσιαστική αύξηση της ανταγωνιστικότητας/ εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων; Η στήριξη για τη δημιουργία νέων και καινοτόμων υπηρεσιών με προστιθέμενη αξία, ενέργειες υποστήριξης της εργασίας, η υποστήριξη της πιστοποίησης των υπηρεσιών που παράγονται (να επιδοτείται για παράδειγμα το κόστος λήψης κάποιας πιστοποίησης που δίνει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, ή η συμμετοχή των εταιριών σε διαδικασίες αναγνώρισης και βράβευσης των υπηρεσιών / προϊόντων τους 2. Σε ποιες κατηγορίες αποδεκτών θα πρέπει να στραφεί κατά προτεραιότητα η έμφαση (ποιοτικά, ποσοτικά) των παρεμβάσεων, ώστε να υπάρξει η μέγιστη δυνατή μόχλευση των πόρων για την ψηφιακή ανάπτυξη; Στις ΜΜΕ και τις εταιρίες ΤΠΕ που παράγουν υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας 3. Κρίνετε αναγκαία/ θετική την ανωτέρω διατυπωθείσα αλλαγή στις προτεραιότητες και στην εστίαση των παρεμβάσεων 1. για τις ίδιες τις επιχειρήσεις (αποδέκτες-χρήστες της τεχνολογίας), αλλά και 2. για τον κλάδο πληροφορικής και επικοινωνιών (προμηθευτές-παρόχους λύσεων); ΝΑΙ 4. Που εκτιμάτε ότι οφείλεται η χαμηλή ανταποδοτικότητα/ αποτελεσματικότητα των πόρων που κατευθύνθηκαν προς επιχειρήσεις στο πλαίσιο παλαιότερων παρεμβάσεων και ποια θεωρείτε ως τα βασικότερα λάθη που θα πρέπει να αποφευχθούν; Πρέπει να επιλεγούν διαδικασίες γρήγορης επιλογής στης διαδικασίες επιδότησης επιχειρήσεων (απλές ηλεκτρονικές διαδικασίες με αυστηρό έλεγχο στο τέλος) Πρέπει να μην επικρατούν λογικές ισοπέδωσης των προτάσεων (πχ. Όλα τα portal κάνουν τόσο, τα CRM τόσο, κλπ) Πρέπει να επιδοτείται η δημιουργία του ψηφιακού περιεχομένου καθώς υπηρεσία χωρίς περιεχόμενο δεν είναι μια πλήρης υπηρεσία, ενώ συχνά το μεγαλύτερο κόστος βρίσκεται ακριβώς εκεί: στην αγορά πνευματικών δικαιωμάτων χρήσης ή στη δημιουργία ψηφιακού περιεχομένου Πρέπει να επιδοτούνται οι υπηρεσίες παραγωγικής λειτουργίας για ένα εύλογο διάστημα (άρα έμμεσα και θέσεις εργασίας) προκειμένου να μπορέσει να αποδείξει τη χρησιμότητα της μια υπηρεσία Πρέπει να επιδοτείται το κόστος προώθησης των νέων υπηρεσιών και προϊόντων σε Ελλάδα και Εξωτερικό Πρέπει να επιδοτούνται οι συμβουλευτικές υποστηρικτικές υπηρεσίες (όχι μόνο τα έξοδα φακέλου) όπως η διενέργεια μελετών κόστους οφέλους, μελέτες διείσδυσης προϊόντων στην αγορά, marketing plans, κλπ) 5. Ποιες συγκεκριμένες δράσεις θα μπορούσαν κατά τη γνώμη σας να υποστηρίξουν την ανάπτυξη αλλά και τη βιωσιμότητα νέων επιχειρήσεων; Δράσεις που να μειώνουν το κόστος μιας επένδυσης με τέτοιο τρόπο ώστε να τη καθιστά αποτελεσματική και οικονομικά ελκυστική στο πελατολόγιο μιας επιχείρησης. Δράσεις όπου πελάτης των επιχειρήσεων αυτών μπορεί να είναι το δημόσιο με διαφανείς και δίκαιες διαδικασίες Δράσεις πιστοποίησης υπηρεσιών και εφαρμογών από τη Πολιτεία. Για παράδειγμα, προκειμένου να τονωθεί η αναγκαία ηλεκτρονική τιμολόγηση θα μπορούσε το κράτος να δοκιμάζει και να πιστοποιεί τις εφαρμογές, τα προϊόντα και τις επιχειρήσεις με βάση συγκεκριμένα κριτήρια. Στη λογική αυτή τα προϊόντα (υπηρεσίες, εφαρμογές) θα έχουν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην Αγορά. Δείτε το παράδειγμα των ΗΠΑ στην ηλεκτρονική υγεία www.cchit.org 6. Σε ποιες θεματικές περιοχές και κατηγορίες παρεμβάσεων θεωρείτε ότι μπορεί να επιτευχθεί η μεγαλύτερη δυνατή αξιοποίηση των πόρων για την ενίσχυση της ελληνικής αγορά ΤΠΕ; Στην Υγεία, την κοινωνική ασφάλιση, τον Τουρισμό, τον Πολιτισμό και στις τηλεπικοινωνίες (υπηρεσίες μέσω κινητών τηλεφώνων, κλπ) 7. Ποιες δράσεις θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην ενίσχυση των ελληνικών επιχειρήσεων ΤΠΕ, αλλά και στη δημιουργία νέων με έμφαση στην κάλυψη νέων για τα ελληνικά δεδομένα αγορών (niche markets); Cloud Computing, SaaS, υπηρεσίες τηλεϊατρικής, υπηρεσίες κοινωνικής φροντίδας μέσω ΤΠΕ, υπηρεσίες προσωπικού ιατρικού φακέλου, υπηρεσίες mobile computing, smartphones, υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης, υπηρεσίες υποστήριξης ηλικιωμένων, υπηρεσίες ηλεκτρονικών βιβλιοθηκών και ηλεκτρονικής ανάγνωσης (πχ συνδρομές εφημερίδων κατευθείαν στο ebook των συνδρομητών, κλπ)