Αρχική Νέος Αναπτυξιακός ΝόμοςΠεριφερειακή διάσταση του Νέου Αναπτυξιακού ΝόμουΣχόλιο του χρήστη ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΔΡΑΜΑΣ | 17 Μαΐου 2010, 13:51
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Προτάσεις Επιμελητηρίου Δράμας μας για τη διαμόρφωση του νέου Αναπτυξιακού Νόμου Μετά από δεκαετίες εφαρμογής διαφόρων μοντέλων Αναπτυξιακών Νόμων, η διαπίστωση μας είναι ότι δεν μπορεί με κανένα μοντέλο που βασίζεται στην γεωγραφική και μόνο θέση ενός Νομού ή μίας περιοχής, να επιφέρει την πολυπόθητη ισόρροπη ανάπτυξη στη Χώρα ή ακόμα και σε μια Περιφέρεια. Θα πρέπει να ληφθούν υπόψη κριτήρια και προϋποθέσεις που βασίζονται σε διαφορές που υπάρχουν μεταξύ Νομών σε οικονομικούς δείκτες, όπως ΑΕΠ και Ανεργία ανά Νομό και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε περιοχής. Δεν μπορεί δηλαδή να έχουν τα ίδια κριτήρια ο Νομός Δράμας και ο Νομός Κορινθίας όταν ο μεν πρώτος έχει με στοιχεία ΕΣΥΕ 57% του κατά κεφαλήν εισοδήματος της ΕΕ και Ανεργία 15,5% το 2008 ,ενώ ο δεύτερος έχει¬ κατά πολύ καλύτερα στοιχεία 101% του Μ.Ο της ΕΕ και Ανεργία 7,6 % παρότι και οι δυο είναι στην ίδια Περιφέρεια. Σήμερα και οι δυο Νομοί βρίσκονται στην ίδια Ζώνη!!! όπως και μια ομάδα άλλων . Επίσης επισημαίνουμε ότι 196,4 εκ ευρώ από το Γ’ ΚΠΣ για την εξάλειψη της ενδοπεριφερειακής ανισότητας κατάφεραν ακριβώς το αντίθετο, διότι δεν υπήρχε σωστός σχεδιασμός, αλλά μόνος στόχος η απορροφητικότητα. Έτσι παρατηρούμε στο τέλος του Γ’ΚΠΣ να έχουμε Ανεργία στην Δράμα 15,5%, στην Ροδόπη 6,2%, στην Ξάνθη6,6%, στην Καβάλα 9,2% και στον Έβρο 8%. Χάθηκε ο στόχος γιατί δεν υπήρχε στόχευση!!! Επίσης, θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα με αυξημένη μοριοδότηση στις επιχειρήσεις που θα χρησιμοποιούν τοπικές πρώτες ύλες, άρα τόνωση της περιφερειακής ανάπτυξης και μείωση της Ανεργίας, όπως επίσης πρέπει να προηγούνται επενδύσεις που γίνονται από ντόπιους επενδυτές, κάτι που στατιστικά μας δείχνει ότι είναι οι πλέον βιώσιμες από αυτές των «αποδημητικών» επενδυτών. Για τους παραπάνω λόγους το Επιμελητήριο Δράμας ενόψει του σχεδιασμού του νέου Αναπτυξιακού Νόμου προτείνει να συμπεριληφθούν οι παρακάτω θέσεις του: 1. Επαναπροσδιορισμός των Ζωνών ΖΩΝΕΣ ΠΟΣΟΣΤΟ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ Α΄ Ν. Αττικής & Ν. Θεσσαλονίκης 0% Β΄ Όσοι Νομοί έχουν κατά κεφαλή εισόδημα πάνω από 80% ΑΕΠ της Ε.Ε. 15%+20%(ΜΜΕ) Γ΄ Όσοι Νομοί έχουν κατά την ψήφιση Νόμου: 60-80% του ΑΕΠ της Ε.Ε. και Ανεργία πάνω από το Μ.Ο της χώρας 25%+20% (ΜΜΕ) Δ Δ΄ Όσοι Νομοί έχουν κατά την ψήφιση του Νόμου: ΑΕΠ κάτω από 60% Μ.Ο. της ΕΕ και Ανεργία +20% Μ.Ο. χώρας (Η ένταξη των Νομών θα ισχύει για μία 10ετία) 45%+20%(ΜΜΕ) 2. Ενίσχυση για μετεγκατάσταση μόνο όταν είναι υποχρεωτική ή όταν μετεγκαθίσταται σε χαμηλότερη ζώνη (π.χ. από Α σε Β, από Γ σε Δ κ.τ.λ.) 3. Οι άυλες επενδύσεις να μπορούν να καλύπτουν το 25% του Επενδυτικού Σχεδίου 4. Ένταξη στο ΤΕΜΠΜΕ του δανείου που αφορά την επένδυση ταυτόχρονα, με την απόφαση υπαγωγής 5. Ταυτόχρονα με την υπαγωγή, απόφαση για απαλλακτικό όριο ΦΠΑ με την έκδοση Απαλλακτικού Μπλοκ για το σύνολο της αξίας της υπαγόμενης επένδυσης (Αποσυμφόρηση των Δ.Ο.Υ. και εξάλειψη της γραφειοκρατίας) 6. Έκδοση “guarantee credit paper”, εντός 15 ημερών από την κάθε πιστοποίηση τμήματος της επένδυσης, για την διευκόλυνση χρηματοδότησης της επιχορήγησης αποφεύγοντας τις όποιες καθυστερήσεις μέχρι την εκταμίευση από το Δημόσιο. 7. Οι τόκοι που θα επιβαρύνουν τις παραπάνω χρηματοδοτήσεις, θα επιβαρύνουν απολογιστικά και μετά την ολοκλήρωση της εκταμίευσής του συνόλου της επιχορήγησης, το Ελληνικό Δημόσιο με επιβάρυνση του Ειδικού Λογ/σμού Ν.128/75 8. Δυνατότητα έκδοσης “guarantee credit paper”για μέρος της επιχορήγησης που δικαιούται ο επενδυτής, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί ως “ρευστοποιήσιμος τίτλος” για πληρωμές στο Δημόσιο και Ασφαλιστικούς Οργανισμούς (επί της ουσίας, συμψηφισμός οφειλών μεταξύ Δημοσίου και επιχειρήσεων). 9. Ενίσχυση της Απασχόλησης: • Για νεοϊδρυόμενες επιχειρήσεις, για κάθε μία (1) θέση να αντιστοιχούν 300.000 € επένδυσης • Για τις υφιστάμενες επιχειρήσεις, και επειδή αφορά συνήθως εκσυγχρονισμό, το ποσό να διπλασιάζεται σε 600.000 € ανά δημιουργούμενη θέση απασχόλησης • Ειδικά για την Δ’ Ζώνη, οι συντελεστές αυξάνονται από 300.000 σε 500.000 € και από 600.000 σε 1.000.000 € (στα παραπάνω ποσά να μην συμπεριλαμβάνονται αυτά των άυλων επενδύσεων) 10. Έκδοση πάσης φύσεως αδειών που απαιτούνται για την επένδυση αποκλειστικά και αυστηρά εντός τριάντα (30) ημερών από την αίτηση της επιχείρησης (οικοδομικές, επέκτασης, λειτουργίας, περιβαλλοντικές κλπ) 11. Τμηματικές παραλαβές του έργου εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την αίτηση του επενδυτή για πιστοποίηση. 12. Θέσπιση αυστηρών κυρώσεων για την μη τήρηση των προθεσμιών από τις Υπηρεσίες, οι οποίες θα αφορούν τον Διευθυντή της Υπηρεσίας, τον Προϊστάμενο και τον υπάλληλο που “χρεώθηκε” την εργασία. Αποκλειστικά για την Δ’ Ζώνη ως ειδική περιοχή, άμεση έγκριση ταυτόχρονα με την υπαγωγή, αλλά και έγκριση μέτρων ειδικού καθεστώτος και συγκεκριμένης διάρκειας με βάση το άρθρο 9 του Ν.3299, αλλά και τη Συνθήκη της Ρώμης: • Χορήγηση της Εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου για κεφάλαια κίνησης ίσο με το 1/3 της επένδυσης, μέσω ΤΕΜΠΜΕ • Επιδότηση επιτοκίου για 5 χρόνια στα δάνεια που αφορούν την επένδυση και το κεφάλαιο κίνησης κλιμακωτά (100% 1ος χρόνος, 80% 2ος, 60% 3ος, 40% 4ος και 5ος) μέσω ΤΕΜΠΜΕ • Όριο για έγκριση από τις Περιφέρειες που ανήκουν οι Νομοί της Δ΄Ζώνης 4 εκ. ευρώ αντί για 2 εκ. που είναι σήμερα • Ένταξη επενδύσεων όλων των κλάδων ανεξαιρέτως (μεταποίηση, εμπόριο, υπηρεσίες) συμπεριλαμβανομένων και των επενδύσεων ενέργειας από ΑΠΕ. Να επιτρέπεται και μόνο για την Δ’ Ζώνη ένταξη επιχειρήσεων Υπηρεσιών, όπως ξενοδοχεία κάθε κατηγορίας, κλινικές μονάδες φροντίδας ηλικιωμένων, αποκατάστασης υγείας κλπ. Με τον τρόπο αυτό θα μπορέσουν οι υποβαθμισμένες αυτές περιοχές να στραφούν στον εναλλακτικό και εξειδικευμένο τουρισμό, όπως ιατρικό, τρίτης ηλικίας, ψυχικής υγείας ταυτόχρονα με τον ορεινό τουρισμό και τον αγροτουρισμό. Επίσης θα πρέπει να επιτρέπονται και εγκαταστάσεις φωτοβολταϊκών μέχρι 20 KW, χωρίς περιορισμό ως προς τον συνολικό αριθμό των εγκαταστάσεων, δίνοντας την δυνατότητα στους κατοίκους των υποβαθμισμένων αυτών περιοχών να έχουν ένα επιπλέον εισόδημα προκειμένου να συγκλίνουν στο μέσο όρο της χώρας και να συγκρατήσουν και τον πληθυσμό στην Περιφέρεια • Να ισχύουν τα ίδια κίνητρα για αγορά οικοπέδων και κτιριακών εγκαταστάσεων επιχείρησης που διέκοψε την λειτουργία της τα δυο(2) προηγούμενα έτη (προκειμένου να μην μείνουν «κουφάρια» στις ΒΙ.ΠΕ., αλλά και σε άλλες περιοχές). • Μείωση των ασφαλιστικών εισφορών για 10 χρόνια κλιμακωτά (1ος χρόνος 100%, 2ος χρόνος 90% κ.ο.κ.) • Μείωση για 10 χρόνια των φορολογικών συντελεστών κατά 50% • Επιδότηση των υφιστάμενων θέσεων εργασίας 35% επί του συνολικού κόστους μισθοδοσίας, μέσω ΛΑΕΚ Ο Πρόεδρος & το Διοικητικό Συμβούλιο του Επιμελητηρίου Δράμας