Αρχική Νέος Αναπτυξιακός ΝόμοςΕξειδίκευση κριτηρίων βαθμολόγησης επενδυτικού σχεδίουΣχόλιο του χρήστη ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ | 17 Μαΐου 2010, 15:51
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Νομίζω ότι χρειάζεται πάρα πολλή δουλειά ακόμη. Πρέπει να γίνουν συγκεκριμένες η στόχευση(καινοτομία, ανταγωνιστικότητα, εξωστρέφεια) και η φιλοσοφία(χρηματοδότηση στη βάση μετρήσιμων αποτελεσμάτων) του νόμου. Επίσης, να μελετηθουν οι έννοιες ανταγωνιστικότητα και εξωστρέφεια, ώστε να υπάρξουν εύστοχα και εστιασμένα κριτήρια ελέγχου των μεταβολών τους. Ακόμη, να τεθούν κλαδικά φίλτρα. Τελος, οι συντάκτες να μελετήσουν το κοινοτικό δίκαιο περι ανταγωνισμού, ώστε να αξιοποιηθούν δυνατότητες χρηματοδότησης που μάλλον δεν είχαν υπόψη τους κατα τη σύνταξη του σχεδίου Μερικές σκόρπιες παρατηρήσεις: 1. Η σύνδεση ΔΧ με απασχόληση στις εποχές που ζούμε είναι αναγκάια, τουλάχιστον στις μη καινοτομικές δραστηριότητες. 2. Είναι πλέον καιρός η έγκριση να μην εξαρτάται από καλογραμμένες υποσχέσεις αλλά από ελέγξιμα αποτελέσματα. Βαθμολογείται η εξωστρέφεια(και σωστά, αν και εξωστρέφεια δεν είναι μόνο οι εξαγωγές), όμως αυτό γίνεται βάσει εκτιμησης πιθανών εξαγωγών. Δεν υπάρχει θεσμοθετημένος στόχος, ώστε σε περίπτωση μη επίτευξης να περιορίζεται η ΔΧ. 3. Η συμβολή στην πράσινη ανάπτυξη έχει γενική βαρύτητα 30%.Αυτό είναι λάθος που θα επιβραβεύσει όσους γράφουν καλές εκθέσεις. Μπορούμε να ενθαρρύνουμε ιδρύσεις και επεκτάσεις ΑΠΕ και μονάδων που παράγουν εξοπλισμό για ΑΠΕ με κλαδικό φίλτρο. Για τα λοιπά: Αν ένα ξενοδοχείο π.χ. κάνει ΕΞΕ ή εγκαθιστά Φ/Β, να ενθαρρυνθεί βαθμολογικά, όχι όμως με 30%. 4. Τι νόημα έχει η προστιθέμενη αξία ανά μονάδα κόστους; Θέλουμε στο σημερινό παγκόσμιο καταμερισμό να έχουμε επιχειρήσεις υψηλής προστιθέμενης αξίας; Κι αν ναι,πως θα επιβεβαιώνεται αυτό; Βάσει έκθεσης ιδεών;Αν το θέλουμε(εγώ διαφωνώ), να υπάρξει θεσμοθετημένος στόχος, ώστε, σε περίπτωση μη επίτευξης, να περιορίζεται η ΔΧ. 5. Γιατί επιβραβεύουμε "Πολιτικές και διαδικασίες διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού", όταν εδώ ο καθένας γράφει ότι θέλει, και μετά εφαρμόζει επίσης ότι θέλει; 6. Πως θα κολλήσουν στο νόμο οι λεγόμενες συνεργασίες (δίκτυα επιχειρήσεων);Αν το θέλουμε, και με δεδομένες τις αποτυχίες του παρελθόντος, ας φτιάξουμε ειδικό προγραμμα, με υποχρεωτική διαδικασία ωρίμασης πριν τη χρηματοδότηση. 7. Τι ακριβώς χρειάζεται η επιτροπή παρακολούθησης, δηλ. η δημιουργία ενός ακόμη δυσκίνητου οργάνου, σε εποχές απλούστευσης και μείωσης δαπανων;Ένα καλό και θεσμοθετημένο reporting από τις αρμόδιες υπηρεσίες αρκέι.Άλλωστε, υπάρχουν συμβούλια (Ανταγωνιστικότητας,ΜΜΕ), που μπορούν να κάνουν αυτή τη δουλειά. Έχω πολλές ακόμη παρατηρήσεις , όμως δε θα κάνω κατάχρηση του χώρου, και κλέινοντας θα πω την άποψή μου. Α) Ο νόμος πρέπει να δομηθεί κατάλληλα, ώστε τα κριτήρια αξιολόγησης να είναι εστιασμένα κατά συγκεκριμένο τρόπο στα παρακάτω στοιχεία : - Καινοτομία, τεχνολογική ή όχι - Βελτιωση ανταγωνιστικότητας, άρα εστίαση σε: βελτίωση ποιότητας (φυσικά όχι μόνο συστήματα διαχέιρισης), μείωση κόστους, αύξηση ελκυστικότητας(ευελιξία, design, μόδα, marketing). - Αύξηση εξωστρέφειας (όχι μονο εξαγωγές). Β) Οι χρηματοδοτούμενες επενδύσεις πρέπει να οδηγούνται σε αύξηση απασχόλησης, εκτός από ελάχιστες ειδικές περιπτωσεις. Υπάρχουν τρόποι και δυνατότητες. Γ)Η ένταξη να συνεπάγεται μετρήσιμες δεσμέυσεις κάθε επιχειρηματία, η μη επίτευξη των οποίων να οδηγεί σε (όχι καταστροφικά)penalties. Δ)Πρέπει να μπουν φίλτρα για άσκηση εξειδικευμένης πολιτικής(καινοτομία,νέες τεχνολογίες,κλάδοι με συγκριτικό πλεονέκτημα της χώρας, ΑΠΕ και παραγωγή εξοπλισμού τους κτλ)