Αρχική Νέος Αναπτυξιακός ΝόμοςΤομές του Νέου Αναπτυξιακού ΝόμουΣχόλιο του χρήστη Μαρία Μαρκάκη | 19 Μαΐου 2010, 10:11
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Οι δαπάνες θα είναι επιλέξιμες από πότε; Από την ημερομηνία «προκήρυξης» κάθε κύκλου, οπότε θα είναι και γνωστά τα διαθέσιμα κονδύλια; Από την ημερομηνία ηλεκτρονικής υποβολής της πρότασης για χρηματοδότηση; Από την ημερομηνία έγκρισης της υπαγωγής της πρότασης στις διατάξεις του νόμου; Σχετικά με τη χρηματοδότηση «ΟΛΩΝ» των δραστηριοτήτων από τον ΝΑΝ, εκτός από αυτές που εξαιρεί ο ίδιος (και φυσικά οι εθνικοί και κοινοτικοί κανονισμοί, όπως π.χ. τα ναυπηγεία), θα ήταν χρήσιμο να ανακοινωθούν άμεσα ποιες θα εξαιρεί. Επ’ αυτού σημειώνω ότι πρέπει να πάψει να θεωρούνται «παραγωγικές» και άξιες χρηματοδότησης ουσιαστικά μόνο οι επενδύσεις στη μεταποίηση και τον τουρισμό (και δευτερευόντως στη γεωργία). Δεν είναι μόνο αυτές που απαιτούν σημαντικές επενδύσεις σε εγκαταστάσεις-εξοπλισμό, ούτε και οι μόνες που προσφέρουν στην εθνική οικονομία θέσεις εργασίας και προστιθέμενη αξία. Οι τομείς του εμπορίου-δικτύων διανομής, ηλεκτρονικού εμπορίου και λοιπών υπηρεσιών (π.χ. καθαρισμός ιματισμού ή κτιρίων, οίκοι ευγηρίας, παιδικοί σταθμοί, μαζική εστίαση, εταιρίες παροχής ενεργειακών υπηρεσιών-επιθεωρήσεων, εταιρίες factoring κ.α.) απαιτούν επίσης σημαντικές επενδύσεις και μπορούν να συμβάλουν άμεσα στη βελτίωση της οικονομίας και τη μείωση της ανεργίας, υποστηρίζοντας παράλληλα τον τουρισμό και τη μεταποίηση. Επιτυχημένα ελληνικά brand names θα μπορούσαν να υποστηριχθούν στην προσπάθειά τους να αποκτήσουν πελατεία σε ξένες αγορές, με εγκατάσταση ακόμα και θυγατρικών εταιριών τους εκεί. Λογικά θα πρέπει να περιλαμβάνεται στις επιλέξιμες δαπάνες και το κόστος συμμετοχής σε εκθέσεις σε εσωτερικό και κυρίως εξωτερικό και οι λοιπές προωθητικές ενέργειες – όχι μόνο μελέτες marketing plan. Τέλος ακόμα και στους συνήθως χρηματοδοτούμενους κλάδους εξαιρούνται κάποιες επενδύσεις, όπως π.χ. στον τουρισμό που δε χρηματοδοτούνται οι τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες, παρόλο την ισχυρή ζήτηση του τύπου αυτού καταλύματος τα τελευταία χρόνια (τουλάχιστον στην Κρήτη).