Αρχική Νέος Αναπτυξιακός ΝόμοςΔιαδικασίες / μηχανισμοί αξιολόγησης των προτάσεων & έλεγχος υλοποίησηςΣχόλιο του χρήστη Μαρία Μαρκάκη | 19 Μαΐου 2010, 10:21
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σχετικά με τη συγκριτική αξιολόγηση, θεωρώ ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να εφαρμοστεί στην πράξη χωρίς αδικίες, αν δεν γίνει μία τμηματοποίηση διαθέσιμου προϋπολογισμού ανά Περιφέρεια, Τομέα Οικονομικής Δραστηριότητας και Ύψος Προϋπολογισμού Επένδυσης. Θα μπορούσε π.χ. να υπάρχει μια αρχική κατανομή ανά Περιφέρεια και Κλάδο, σύμφωνα με την υφιστάμενη αλλά και την επιθυμητή δραστηριότητα στην περιοχή. Στην περίπτωση που μείνουν αδιάθετα κονδύλια σε μία Περιφέρεια, αυτά μπορεί να διανέμονται σε επιλαχούσες προτάσεις άλλων Περιφερειών με υψηλή βαθμολογία εντός της ιδίας περιόδου ή να μεταφέρονται στην επόμενη περίοδο. Διαφορετικά αν συγκρίνονται όλοι με όλους (πώς;), τα κριτήρια θα πρέπει να έχουν μελετηθεί εξαιρετικά λεπτομερώς, ώστε να μη δημιουργούνται a priori στρεβλώσεις υπέρ ή εις βάρος κάποιων κλάδων ή υπέρ ή εις βάρος κάποιας περιοχής κ.λπ. Δεν είναι σαφές αν το προβλεπόμενο χρονικό διάστημα 4 μηνών για την ολοκλήρωση της αξιολόγησης των προτάσεων περιλαμβάνει και την ανακοίνωση των σχετικών αποτελεσμάτων για το ποιες προτάσεις εντάσσονται και ποιες όχι, μετά τη συγκριτική αξιολόγηση. Αν όχι, θα πρέπει να δοθεί μέγιστο χρονικό διάστημα και για την ανακοίνωση αυτή, καθώς η εμπειρία από τα Π.Ε.Π. μέσω Τραπεζών υποδεικνύει ότι η καθυστέρηση οφείλεται όχι στο στάδιο αξιολόγησης των προτάσεων αλλά στο στάδιο της Διατραπεζικής Επιτροπής - συγκριτικής αξιολόγησης. Καθώς προβλέπεται να γίνεται συγκριτική αξιολόγηση ανά περίοδο, είναι προφανές ότι η έγκριση ή μη ενός επενδυτικού σχεδίου δεν εξαρτάται μόνο από την ποιότητα του ίδιου αλλά και από τις ανταγωνιστικές προτάσεις που θα τύχει να υποβληθούν την ίδια περίοδο. Για το λόγο αυτό θεωρώ ότι το να επιτρέπεται μόνο άπαξ η επανυποβολή μιας απορριφθείσας πρότασης δεν είναι λογικό, καθώς μπορεί να συγκεντρώνει μία βαθμολογία πολύ καλύτερη από τον τελευταίο επιτυχόντα της «τρίτης» φοράς, στην οποία δε θα μπορεί όμως πλέον να καταθέσει. Ποια είναι και πόσο εγκαίρως θα γίνονται γνωστά τα κριτήρια ιεράρχησης των προτάσεων; Διαφέρουν ή αποτελούν το αποτέλεσμα του συνδυασμού των κριτηρίων που προτείνονται;