Αρχική Νέος Αναπτυξιακός ΝόμοςΑδυναμίες του νόμου 3299/04 (προηγούμενος επενδυτικός νόμος)Σχόλιο του χρήστη Κώστας Παππάς | 23 Μαΐου 2010, 18:51
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κυρία Υπουργέ, Οι Περιφερειακές Επιτροπές Ελέγχου (Π.Ο.Ε), καθώς και τα Κεντρικά Όργανα Ελέγχου (Κ.Ο.Ε) που διενεργούν ελέγχους των ενταγμένων στους Αναπτυξιακούς Νόμους επενδύσεων (Ν.1892/90, Ν.2601/98, Ν.3299/04) και συντάσσουν τις Εκθέσεις Ελέγχου, εξακολουθούν μέχρι και σήμερα να μην έχουν την κατοχύρωση από σαφές πλαίσιο ελέγχου ενταγμένου στον Αναπτυξιακό Νόμο. Γιατί: α. Δεν έχουν εκ του Νόμου ανακριτικές ή αλλες αρμοδιότητες. Ελέγχουν εξ ορισμού αξιόπιστους επενδυτές και επιχειρήσεις, αφού η έγκριση της υπαγωγής μιας επένδυσης στις διατάξεις του Αναπτυξιακού Νόμου γίνεται από την Γνωμοδοτική Επιτροπή του Αναπτυξιακού Νόμου. β. Οι Εκθέσεις Ελέγχου αποτυπώνουν την πραγματικότητα της συγκεκριμένης χρονικής στιγμής του ελέγχου και δεν έχουν αποφασιστικό χαρακτήρα καθώς υποβάλονται σε ανώτερα αρμόδια όργανα, που ήταν η Υπηρεσία Σχεδιασμού και Εκταμίευσης και η Γνωμοδοτική Επιτροπή της Περιφέρειας και του Υπουργείου, τα οποία έχουν την αρμοδιότητα να δεχθούν ή να απορρίψουν τις Εκθέσεις ελέγχου αλλά και να ζητήσουν πρόσθετα πληροφοριακά στοιχεία και ελέγχους τόσο πριν από την εκταμίευση των ποσών των επιδοτήσεων όσο και πριν από την οριστική έκδοση της Απόφασης ολοκλήρωσης της επένδυσης. Με το Νόμο 3752/4-3-2009 (ΦΕΚ 40, Τεύχος Πρώτο) το ΥΠΟΙΟ στο άρθρο 3 παρ. 5β, περιελάμβανε τη διάταξη «Με Προεδρικό Διάταγμα ορίζονται οι διαδικασίες, το περιεχόμενο και τα όρια ελέγχου που διενεργούνται στις επιχειρήσεις των οποίων οι επενδύσεις υπήχθησαν στις διατάξεις των Νόμων 3299/2004, 2601/1998 και 1892/1990 από τα κατά περίπτωση αρμόδια όργανα ελέγχου…» της οποίας η αιτιολογική έκθεση στην παράγραφο 5 αναφέρεται ότι «με την πρόταση της β περίπτωσης παρέχεται εξουσιοδότηση για την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος με το οποίο θα αποσαφηνίζονται οι διαδικασίες, θα προδιαγράφεται το περιεχόμενο και θα οριοθετείται η έκταση του ελέγχου και ως εκ τούτου και η ευθύνη των αρμοδίων οργάνων που θα διενεργούν τους ελέγχους σε επιχειρήσεις των οποίων επενδύσεις έχουν υπαχθεί στις διατάξεις των Νόμων 1892/1990, 2601/1998 και 3299/2004». Δυστυχώς, δέκα οκτώ χρόνια από την εφαρμογή του Ν.1892/90, μέχρι σήμερα, δεν έχει εκδοθεί κανένα διάταγμα, καμία Υπουργική Απόφαση που να καθορίζει τις ευθύνες των Οργάνων Ελέγχου των Επενδύσεων Η άμεση καταγραφή στον νέο Αναπτυξιακό Νόμο των ευθυνών των Οργάνων Ελέγχου, πέρα από πάγιο αίτημα των ίδιων των μελών των Π.Ο.Ε και Κ.Ο.Ε και συλλογικών φορέων (ΕΜΔΥΔΑΣ, ΤΕΕ, κλπ), θα βοηθήσει στην καλύτερη καταγραφή της υλοποίησης των επενδυτικών προγραμμάτων και θα βοηθήσει να απεμπλακούν πολλά Ελεγκτικά Όργανα από δικαστικές αγωγές που εκκρεμούν σε όλη τη χώρα και ταλαιπωρούν αναίτια εκατοντάδες υπαλλήλους. Προς την κατεύθυνση αυτή, σημαντική θα είναι η συμβολή της Ιδιωτικής Γνωμάτευσης του κ. Βγόντζα, των πολλών απαλλακτικών βουλευμάτων και εξίσου πολλών δικαστικών αποφάσεων. Με ιδιαίτερη εκτίμηση Σας ευχαριστώ για τη δυνατότητα επικοινωνίας