Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Πριν από λίγες μέρες Χαιρέτισε ο κύριος υπουργός Χρισοχοιδης Τα νέα 5 φορτηγά καράβια που ύψωσαν την ελληνική σημαία και αυτό ήταν και πρώτο θέμα σε όλα τα ναυτιλιακού ενδιαφέροντοςInternet Site , θα ήθελα λοιπόν να ρωτήσω τον κύριο υπουργό , γνωρίζει πόσα μέλη πληρώματος έχει το κάθε ένα από αυτά τα πλοία και πόσοι από αυτούς είναι Έλληνες ??? Είναι πασιφανές ότι μόνο για τους Έλληνες αξιωματικούς ενδιαφέρεστε το ίδιο και οι εφοπλιστές και αυτό το μαρτυρεί και η διαφήμιση του υπουργείου στα μέσα μαζικής ενημέρωσης (γίνε αξιωματικός του εμπορικού ναυτικού). Σαν θαλαμηπόλος και κατώτερο πλήρωμα με την εμπειρία που έχω στο ξενοδοχειακό κομμάτι του πλοίου, άνετα μπορώ να πάω να δουλέψω στην στεριά σε ένα πολυτελές ξενοδοχείο με λιγότερες βέβαια αμοιβές αλλά και με καλυτέρους όρους εργασίας από ότι μέσα στα καράβια, το ίδιο όμως μπορεί να κάνει και ένας απόφοιτος της σχόλης τουριστικών επαγγελμάτων στην στεριά, να έρθει μέσα σε ένα κρουαζιερόπλοιο σε μια λογική ηλικία να ξεκινήσει και να δουλέψει με καλύτερες αποδοχές και πάνω στο αντικείμενο του. Δεν μιλάμε ουτοπικά όπως το υπουργείο , πχ, για την ΟΑΕΝ που δεν υπάρχει ακόμα, δεν μιλάμε για τους υπάρχοντες ναυτικούς επαγγελματίες μέσης ηλικίας στην συντριπτική τους πλειοψηφία που θέλετε να τους ξαναβάλετε στα θρανία μέσο νέων επιμορφωτικών προγραμμάτων που αναγκαστικά θα τα παρακολουθούν μέσα από τον ΟΑΕΝ φάντασμα και στο τέλος θα αφανιστούν και αυτοί , εδώ μιλάμε για τους ανέργους στην στεριά του ξενοδοχειακού κλάδου που είναι υπαρκτοί αυτήν την στιγμή και ώρα, και που με την οργανωμένη φροντίδα της ΠΝΟ μπορούν να λάβουν μια εντατική εκπαίδευση για την ζωή στο πλοίο και όλα τα συναφή έτσι ώστε να υπάρχουν αποθέματα κατώτερων πληρωμάτων για τα κρουαζιερόπλοια που θα έρθουν στον Πειραιά, ένα 10 τις εκατό που διαπραγματεύεται η ΠΝΟ είναι ένα μεγάλο νούμερο για αυτά τα μεγάλα καράβια. Τα οφέλη θα είναι πολλά, ξεκινώντας από την μείωση της ανεργίας του κλάδου ξενοδοχειακών επιχειρήσεων που είναι πολύ μεγάλη αυτήν την στιγμή μέχρι και την φορολόγηση που θα έχουν όλοι αυτοί οι νέοι Ναυτικοί εργαζόμενοι που κατά την συντριπτική της πλειοψηφία θα είναι συνάλλαγμα και αυτό με ότι συνεπάγεται για την χώρα και για τις επόμενες γενιές που θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν το επάγγελμα που χρονιά τώρα μας κάνει να αισθανόμαστε παγκόσμια υπερήφανα.. Τα μεγαλύτερα μεγέθη πληρώματος μέσα στα πλοία είναι τα κατωτέρα πληρώματα και η φροντίδα και μέριμνα αυτών συνεπάγεται με περισσότερες θέσεις εργασίας και περισσότερο συνάλλαγμα, τεχνογνωσία στο αντικείμενο, ειδίκευση και νέα γένια επαγγελματιών που θα κατακτήσουνε τον κλάδο μέσα σε ένα τόσο ταχύτατα αναπτυσσόμενο περιβάλλον όπως αυτό της κρουαζιέρας. Το Καμποτάζ είναι δίκαιο αίτημα πλέον να αλλάξει…. Αφού όμως αντικατασταθεί από νέο νομό που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες τις εποχής που ζούμε τώρα και όχι στις ανάγκες τις τότε εποχής που θεσπίστηκε το υπάρχον καμποτάζ. Με λίγα λόγια για το καμποτάζ ,και αυτό είναι η απάντηση μου σε όλους τους εργατοπατέρες συνδικαλιστές από οποιοδήποτε κλάδο που κοιτανε μόνο το συμφέρον τους και τίποτε άλλο και απλά επιμένουν πως το καμποτάζ τους βλάπτει και για πιο λόγο οι ναυτικοί εμποδίζουν την άρση του ….Π.Χ. Ενας εμπορος με το μαγαζί του καθόλα νόμιμο πληρώνει κάθε μήνα την εφορία του και όλα τα συναφή αντίκριζε δίπλα του ακριβώς να άνοιγε ένα κατάστημα με τα ίδια ακριβώς προϊόντα με τα δικά του και με ανασφαλίστους από άλλες χώρες όχι της Ευρωπαϊκής ένωσης εργάτες και με πολύ χαμηλότερα μισθολόγια από ότι δίνει αυτός και βέβαια και τα προϊόντα του δευτέρου να πουλιούνται και στην μισή τιμή, τότε αυτός δεν θα έκανε επανάσταση????????? Γιατί κατακρίνει τότε τους ναυτικούς????????? Η Άρση του καμποτάζ άνευ όρο είναι καταστροφική και για τον πιο τελευταίο έλληνα ναυτικό που αργά η γρήγορα θα αντικατασταθεί από αλλοδαπό ανασφάλιστο χαμηλόμισθο συνάδελφο του… Τέλος από την Εμπειρία μου στα καράβια εδώ και 15 χρονιά έχω δουλέψει και στα κρουαζερορόπλοια και τώρα στην ακτοπλοΐα, όμως επειδή η άρση του καμποτάζ έχει να κάνει με την κρουαζιέρα ας πούμε για την προπαγάνδα των εφοπλιστών περί δισεκατομμυρίων από τους επισκέπτες του Πειραιά και τον υπόλοιπων νήσων. Στην αυτή την φάση θα ήθελα πάλι να κάνω μια ερώτηση, Έχετε πάει κρουαζιέρα από τον Πειραιά αυτήν την στιγμή όπως έχουν τα πράγματα με το καμποτάζ η με άλλη εταιρία που απλά επισκέπτεται την χώρα και δεν την χρησιμοποιεί σαν αφετηρία ???? Σας καταθέτω την εμπειρία μου,, πως σε καμιά περίπτωση μετά την άρση του καμποτάζ δεν θα διανυκτερεύσει πλοίο στον Πειραιά έστω και αν το χρησιμοποιεί σαν home port το λιμάνι, η διανυκτέρευση βοήθα την εκαστοτε εταιρεία μόνο στην αποβίβαση και επιβίβαση νέων επιβατών με σχετικά δύσκολες πτήσης υπερατλαντικές με αφετηρία τον Πειραιά. Στις κρουαζιέρες αυτές είναι προπληρωμένα όλα τα γεύματα και τα προγεύματα συμπεριλαμβανόμενου και τα αεροπορικά εισιτήρια σαν ένα πακέτο προσφοράς και δεν υπάρχει περίπτωση να χρεώσουν έξτρα τον επιβάτη για να διανυκτέρευση στον Πειραιά σε κάποιο ξενοδοχείο πριν την άφιξη του πλοίου όπως και δεν υπάρχει περίπτωση να βγουν έξω οι επιβάτες αυτοί και να πάνε σε εστιατόρια να φάνε, επίσης ακόμα και οι εκδρομές που φεύγουν κάθε πρωί είναι προγραμματισμένες και γυρνάμε πίσω στο καράβι την ώρα της τραπεζαρίας. Είναι πολύ μικρό το ποσοστό τον επιβατών στο σύνολο όλου του πλοίου που θα επιλέξει να κάνει μόνο του την περιήγηση στο λιμάνι προορισμού και να μην επιλέξει την οργανωμένη εκδρομή του πλοίου, αυτό είναι βέβαια και το ποσοστό επιβατών που επικαλούνται όλοι για τον υποτιθέμενο τζίρο . Το καλύτερο από όλα είναι ότι ακόμα και στις εκδρομές, μέσα στο πλοίο υπάρχει γραφείο εκδρομών που εμπορεύεται τις εκδρομές και τα λεφτά αυτά πάνε στην ίδια την εταιρία και όχι σε κάποιο τουριστικό ελληνικό γραφείο. Οι τροφοδοσίες τον πλοίων αυτών γίνονται από φορτηγά που φέρνουν από Ιταλία μέσο Πάτρας κοντέινερ και τροφοδοτούν τα πλοία τους, φτάνει να πάει κάποιος στην αφήξει αυτόν τον μεγάλων κρουαζιερόπλοιων και να δει τα φορτηγά τροφοδοσίας τους, τίποτα απόλυτος δεν μένει στην χώρα ετούτη, και αυτό δεν θα αλλάξει λόγο ειδικά και του νέου ΦΠΑ που είναι αποτρεπτικότερος παράγοντας. Το μόνο που θα αλλάξει είναι οι εφοπλιστές ανενόχλητοι να εμπορεύονται το πιο επικερδές και εμπορικό λιμάνι με τα καλύτερα και πιο διάσημα νησιά της μεσόγειου στον κοντινό άξονα του. Ο Πειραιάς είναι το μοναδικό λιμάνι που με πολύ μικρές υπηρεσιακές ταχύτητες και ξέρεται πόσο σημαντικό είναι αυτό την εποχή αυτή με τις τιμές του πετρελαίου, να ολοκληρώνει τριήμερες η και τετραήμερες και επτά ήμερες κρουαζιέρες με διάσημους προορισμούς ποικίλου περιεχομένου όπως, θρησκευτικούς προορισμούς, καλοκαιρινούς, εκπαιδευτικούς αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, και μοναδικής αγρίας ομορφιάς πχ, όπως η Σαντορίνη. Σε καμιά άλλη μεσογειακή χώρα και σε κανένα άλλο μεσογειακό λιμάνι αναχώρησης κρουαζιέρας δεν μπορούν να συνδυαστούν τέτοιοι προορισμοί και ειδικά τόσο κοντά ο ένας με τον άλλο, αυτό είναι και το μεγαλύτερο γεγονός που καθίστα τον Πειραιά ένα πραγματικά μοναδικό φιλέτο για τις εταιρίες κρουαζιέρας. Τέλος αν πραγματικά μπορώ να βάλω ένα τέλος σε μια τέτοια υπόθεση σαν άμεσα εμπλεκόμενος ως εργαζόμενος θέλω να δηλώσω πως δεν ανήκω σε κανένα κόμμα και ούτε στο πάμε , και απλά εκφράζω γραπτός αυτά όλα που συζητιούνται στον χώρο μου και με αφορούν άμεσα όπως και χιλιάδες άλλους Έλληνες ναυτικούς συνάδελφους… Ευχαριστώ..