• Σχόλιο του χρήστη 'Γεωργόπουλος Νίκος' | 28 Οκτωβρίου 2009, 16:53

    Κατά την ταπεινή μου άποψη το νομοσχέδιο στο αρχικό σκεπτικό του είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά μόνο σ΄ αυτό. Πιστεύω ότι για να τοποθετηθεί κανείς για το τόσο νέο, καινοτόμο, ρυθμιστικό και σημαντικό νομοσχέδιο του Υπουργείου, θα πρέπει να αξιολογήσει διάφορα δεδομένα και παραμέτρους που υφίστανται. Παράμετρος α) Η βαριά βιομηχανία της χώρας παραδοσιακά είναι ο κατασκευαστικός κλάδος (δημόσια και ιδιωτικά έργα). Παράμετρος β) Ο κοινωνικός ιστός της χώρας βασίζεται οικονομικά και επαγγελματικά στον κατασκευαστικό κλάδο περίπου κατά 40 % (800 επαγγέλματα). Παράμετρος γ) Ο τραπεζικός κλάδος συμμετέχει σε μεγάλο βαθμό ή ακόμα και ολοκληρωτικά προς αυτή την κατεύθυνση έχοντας τα αναλογούντα κέρδη . Παράμετρος δ) Τα ασφαλιστικά ταμεία στεγασμένων επαγγελμάτων και μη, καλύπτονται σε μεγάλο βαθμό μέσα από τον κατασκευαστικό κλάδο. Παράμετρος ε) Τα δημόσια ταμεία με τις αγοραπωλησίες ακινήτων έχουν μεγάλα έσοδα. Προς τούτο πιστεύω ότι θα έπρεπε κανείς να προτείνει τις κάτωθι ρυθμίσεις, οι οποίες θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη του κλάδου και της ελληνικής οικονομίας και όχι απλώς στο να ρυθμιστούν κάποια σημερινά προβλήματα, που αν θέλετε, έχουν δημιουργηθεί εξαιτίας των στρεβλώσεων της Ελληνικής γραφειοκρατίας και του ανεξέλεγκτου με τη δημιουργία καρτέλ σε όλους τους τομείς. Ανεξάρτητα εάν είναι η πρώτη κατοικία ή η δέκατη, η στήριξη της βαριάς βιομηχανίας της χώρας επιβάλλει την πλήρη προστασία από τους πλειστηριασμούς των κατοικιών. Η τράπεζες συνεργάζονται με τους επενδυτές για την κατασκευή των ακινήτων με προοπτική το κέρδος και καλά κάνουν . Η ρύθμιση των χρεών θα ελευθερώσει την αγορά και θα ανοίξει τις επενδυτικές προοπτικές. Προς αυτή την κατεύθυνση οι κρατικές τράπεζες μπορούν να παίξουν καταλυτικό ρόλο. Αναλαμβάνοντας το χρέος των υπαρχουσών δανείων, χωρίς όμως χάρισμα των χρεών, αλλά με μία ελάχιστη επιβάρυνση τόκων της μισής μονάδας επί του ευρωπαϊκού επιτοκίου και με τη συνεννόηση των ενδιαφερομένων δανειοληπτών για τη χρονική δυνατότητα αποπληρωμής του χρέους θα μπορέσει να σωθεί μεγάλος αριθμός δανειοληπτών και κατ΄ επέκταση η ελληνική οικονομία . . Ας μην γελιόμαστε έστω και ένας Έλληνας πολίτης κατεστραμμένος έχει τεράστιες δυσκολίες να επιστρέψει στην παραγωγή και στην ανάπτυξη, επιβαρύνοντας με άλλους τρόπους την Ελληνική οικονομία μέσα από επιδοτήσεις και κοινωνικές παροχές. Σε περίπτωση που δεν είναι εφικτή η επαναδιαπραγμάτευση του δανείου λόγω αδυναμίας του δανειολήπτη τότε και μόνο τότε θα μπορούσε να προχωρήσει η τράπεζα στην πώληση του ακινήτου και όχι στην κατάσχεση αυτού, προκειμένου όλες οι ενδιαφερόμενες μεριές να πάρουν αυτό που τους αναλογεί . Με αυτόν τον τρόπο αποκλείεται η βιομηχανία κατάσχεσης ακινήτων στην οποία συμμετέχουν δικηγόροι, συμβολαιογράφοι, μεγαλΑ στελέχη των τραπεζών , μπράβοι διαφόρων ή τοκογλύφοι οι οποίοι τα μοιράζουν μεταξύ τους. Επιπλέον ο ρόλος των Κρατικών τραπεζών προς αυτή την κατεύθυνση θα έχει σημαντικές και ευεργετικές επιπτώσεις στον ανταγωνισμό του τραπεζικού συστήματος σπάζοντας το καρτέλ των τραπεζών στην Ελλάδα, το οποίο λειτουργεί δυστυχώς εις βάρος των Ελλήνων πολιτών . Στο μέλλον θα πρέπει να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις προκειμένου να λειτουργήσει ο κατασκευαστικός κλάδος με όρους σωστούς και αδιάβλητους προς την κερδοφορία όλων των ενδιαφερόμενων που θα συμμετέχουν σε αυτόν.(Μητρώο Κατασκευαστών Ιδιωτικών Έργων – εξάλειψη καρτέλ). Οι όροι ρύθμισης στην παρούσα φάση θα πρέπει να συμφωνηθούν μόνο μεταξύ των ενδιαφερομένων μερών (ιδιώτες – κρατικές τράπεζες). Προς τι ο λόγος της παρέμβασης των δικαστηρίων τη στιγμή που αυτά δεν προλαβαίνουν να κλείσουν τις ήδη υπάρχουσες εκκρεμότητες . Όσον αφορά τις καταναλωτικές κάρτες θα έλεγα ότι είναι προς τη σωστή κατεύθυνση η μείωση των επιτοκίων και επίσης θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι κατάσχεση ενός αυτοκινήτου δεν συγκρίνεται με την κατάσχεση ενός ακινήτου. ΤΟΛΜΗΣΤΕ και ο κόσμος θα είναι μαζί σας . Θα είναι το πρώτο χτύπημα στο Καρτέλ των ιδιωτικών τραπεζών που θα πρέπει να γνωρίζετε έχουν την πλήρη κάλυψη της Τράπεζας της Ελλάδας ενώ αυτό δεν θα έπρεπε να ισχύει… Να γνωρίζετε επίσης ότι το Καρτέλ είναι αλυσίδα, έτσι και σπάσει ένας κρίκος, εύκολα εάν φυσικά το θέλετε, θα σπάσουν και οι υπόλοιποι κρίκοι σε άλλους τομείς της οικονομίας.