Αρχική Σ/Ν Νέου Αναπτυξιακού ΝόμουΆρθρο 2 – Πεδίο Εφαρμογής – Υπαγόμενα επενδυτικά σχέδιαΣχόλιο του χρήστη Νικόλαος Κ. | 11 Αυγούστου 2010, 14:04
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σχετικά με τα υπαγόμενα επενδυτικά σχέδια έχω τα παρακάτω σχόλια: Δεν είναι σαφές με ποια κριτήρια έχουν αποκλειστεί επιχειρηματικές δραστηριότητες. Διότι αν ισχύουν αυστηρά τα κριτήρια που αναφέρονται στο άρθρο ένα περί «διαμόρφωσης ενός νέου επιχειρηματικού προτύπου, το οποίο θα βασίζεται στην ανταγωνιστικότητα, την ποιότητα, την εξωστρέφεια, την παραγωγή, μεταφορά και αξιοποίηση της νέας γνώσης, την καινοτομία, την παραγωγική αναδιάρθρωση, την πράσινη επιχειρηματικότητα και τη δημιουργία ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο για την προώθηση της ισόρροπης ανάπτυξης στη χώρα», δεν μου είναι κατανοητό τι από τα παραπάνω περιλαμβάνουν οι δραστηριότητες του πεδίου «46 – Χονδρικό εμπόριο, εκτός από το εμπόριο μηχανοκίνητων οχημάτων και μοτοσικλετών, - 47 – Λιανικό εμπόριο, εκτός από το εμπόριο μηχανοκίνητων οχημάτων και μοτοσικλετών» που εξαιρούνται.» Ζητώ τα περιληφθούν οι δραστηριότητες που εμπίπτουν στη κατηγορία «ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ» καθόσον η χώρα μας έχει σημαντικές ελλείψεις όσον αφορά τη δημόσια παροχή των υπηρεσιών αυτών. Ειδικότερα ζητώ να συμπεριληφθεί η κατηγορία 88 «Δραστηριότητες κοινωνικής μέριμνας χωρίς παροχή καταλύματος». Η δραστηριότητα αυτή εκτός από το κενό που θα καλύψει από τη σημαντική έλλειψη δημοσίων/δημοτικών σταθμών που ήδη υπάρχει και αναμένεται να αυξηθεί με τις περικοπές στο δημόσιο και στους ΟΤΑ, θα συμβάλει σημαντικά και στην απασχόληση. Ένας σταθμός απασχολεί τουλάχιστον 4-5 άτομα άμεσα και άλλα τόσα περιφερικά (υπηρεσίες που προσφέρονται από εξωτερικούς συνεργάτες, καθαρίστριες, τροφοδοσία, υπηρεσίες υποστήριξης, κλπ). Επιπλέον η δαπάνη χρηματοδότησης που θα καταβάλει το κράτος για την ενίσχυση, θα επιστροφή με τη μορφή διαφόρων φόρων σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα (απόσβεση δαπάνης του κράτους 2-3 χρόνια). Θα αποτελεί δε, στη συνέχεια μια σταθερή πηγή εσόδων. Και σαν παράδειγμα αναφέρω το παρακάτω: Κόστος κατασκευής ενός βρεφονηπιακού σταθμού (120 τ.μ.) 300.000 € (ΦΠΑ που θα λάβει το κράτος 69.000 €) ΦΠΑ από τα ΔΠΥ (αποδείξεις) για 20 άτομα/μήνα Χ 12 μήνες Χ 500 €/άτομο Χ 23% = 27.600 €/έτος Φόρος από μισθούς 4 άτομα Χ 14 Χ 700 €/μήνα Χ 25% = 8.500 Φόρος από τα έσοδα της επιχείρησης 50.000 €/έτος Χ 25% = 12.500 € ΣΥΝΟΛΟ ΕΣΟΔΩΝ ΚΡΑΤΟΥΣ 117.600 € από την κατασκευή μέχρι το πρώτο έτος λειτουργίας Επιδότηση από το ΝΑΝ 300.000 (Β Ζώνη) 30% = 90.000 €. Με αυτά τα απλά μαθηματικά (που έχουν γίνει απλοποιημένες παραδοχές για την περίπτωση) προκύπτει ότι για το κράτος το όφελος θα είναι άμεσο (Δεν θα κοστίσει ουσιαστικά τίποτα, αφού θα επιστραφεί η επιδότηση μέσω των φόρων). Επιπλέον θα έχει όφελος από τη δημιουργία πηγής εσόδων για φορολόγηση και τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης. Τα δύο, του εμπορίου μηχανοκίνητων οχημάτων και μοτοσικλετών και των βρεφονηπιακών σταθμών, αποτελούν δύο ακραία παραδείγματα όπου στο πρώτο φαίνεται ο ΝΑΝ ενισχύει δραστηριότητες απλά εκμετάλλευσης του περιθωρίου του εμπορικού κέρδους που πιθανά να υπάρξει, ενώ στο δεύτερο απορρίπτει δραστηριότητες που δημιουργούν πρωτογενές κέρδος από την παροχή υπηρεσιών και μάλιστα κοινωνικών.