Αρχική Σ/Ν Νέου Αναπτυξιακού ΝόμουΆρθρο 1 – ΣκοπόςΣχόλιο του χρήστη Φίλιππος Ι. Καρυπίδης | 17 Αυγούστου 2010, 17:42
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ Εάν είχαν αποσαφηνιστεί οι επιμέρους επιδιώξεις που καλείται να υπηρετήσει ο νέος Νόμος, θα μπορούσαμε ίσως να εκφέρουμε πιο ολοκληρωμένες και πιο χρήσιμες απόψεις και προτάσεις. Θεωρώντας το υποχρέωσή μου, παραθέτω ορισμένες παρατηρήσεις και προτάσεις, επί συγκεκριμένων σημείων του Σχεδίου Νόμου (άρθρα 1έως 5 και σελ. 30) που τίθενται στη διάθεση του Υπουργείου. Σελίδα 4 (β) (γ) -προβλέπεται η έκδοση ΚΥΑ. Εξυπακούεται ότι αυτή θα καθορίζει προϋποθέσεις και διαδικασίες και δε θα ασχολείται με έγκριση –υπαγωγή των σχεδίων. Δηλαδή, ότι τελικά, δεν θα απαιτείται υπογραφή δύο Υπουργών για την έγκριση…. Σελίδα 5 (δ) -γίνεται αναφορά σε ΚΥΑ με τον αρμόδιο Υπουργό: Μήπως χρειάζεται περισσότερη αποσαφήνιση και συγκεκριμενοποίηση, ώστε να αποφεύγονται επιπλοκές σε στιγμές που πρέπει να «κυλούν» οι εγκρίσεις των σχεδίων ανεμπόδιστα; Σελίδα 6 -δείκτης 2: Προτείνω να διασφαλιστεί η υψηλή συμμετοχή του δείκτη εξωστρέφειας στη συνολική βαθμολόγηση (εξαγωγές, υποκατάσταση εισαγωγών). Σελίδα 7 (δείκτης 3)- συμβολή στον παραγωγικό και τεχνολογικό μετασχηματισμό: Μήπως θα ήταν πιο πλήρης η αναφορά αν προσθέτονταν και εμπορικό (δίπλα στον παραγωγικό); Σελίδα 7 (δείκτης 3)-ανάπτυξη νέων ή σημαντικά βελτιωμένης ποιότητας προϊόντων….για την εγχώρια αγορά: Μήπως είναι καλύτερα να αντικατασταθεί ολόκληρη η αναφορά από τη φράση: «ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών και αναβάθμιση της εμπορικής αξίας τους; (εμπεριέχει την έννοια της αντιληπτής –πελατοκεντρικής- αι όχι της τεχνικής ποιότητας) Σελίδα 7 (δείκτης 3)-αύξηση αριθμού πτυχιούχων…Μήπως πρέπει να προστεθεί Πανεπιστημίων και ΤΕΙ; Σελίδα 7 (δείκτης 3)-υπαλλήλων τεχνολογικής εξειδίκευσης…Τι σημαίνει; ΤΕΙ; Τεχνολογικών ειδικοτήτων; Εάν ισχύει το τελευταίο, γιατί μπαίνει αυτή η αναφορά- σε τι χρησιμεύει; Π.χ. η ύπαρξη τμήματος μάρκετινγκ ή έρευνας αγοράς και ανάπτυξης προϊόντων είναι θέμα ανθρώπων τεχνολογικής ειδίκευσης ή οικονομικής –διοικητικής –εμπορικής (συμπεριφορικής); Γίναμε στο παρελθόν μάρτυρες ελέγχων όπου κρίνονταν η ύπαρξη τμήματος μάρκετινγκ με βάση την παρουσία ή μη γραφείου, καθισμάτων και Η/Υ, αδιαφορώντας για τη λειτουργική δομή, τους ανθρώπους και τα αντίστοιχα σχέδια που υλοποιεί ένα τέτοιο τμήμα. Σελίδα 7 (δείκτης 4) –…χρήση πρώτων και βοηθητικών υλών…Γιατί να περιορίζεται στις πρώτες και βοηθητικές ύλες και να μη συμπεριλαμβάνει τις υπηρεσίες σε μια εποχή που το outsourcing αναπτύσσεται ταχύτατα; (σε συνδυασμό με το παρακάτω για αποφυγή διπλής βαθμολόγησης). Σελίδα 8 (δείκτης 1)-στις θέσεις απασχόλησης δε φαίνεται αν προσμετρώνται οι αναθέσεις έργων σε τρίτους. Όμως, στις πιο ανεπτυγμένες χώρες, το μεγαλύτερο ποσοστό των απασχολούμενων εξασφαλίζει το εισόδημά του από ένα σύνολο παροχής υπηρεσιών προς τρίτους – δε γνωρίζω αν εμπίπτει στην παρούσα κυβερνητική επιδίωξη (κάτι τέτοιο σε συνδυασμό με το αμέσως προηγούμενο). Σελίδα 13 (β): Ποιος ο συναρμόδιος Υπουργός; Μήπως πρέπει να συγκεκριμενοποιηθεί; Σελίδα 14 αναφέρεται: κάλυψη των δαπανών που συνδέονται με τη μεταφορά τεχνολογίας….Γιατί μόνο μεταφορά τεχνολογίας και όχι τεχνογνωσίας για τη στρατηγική και οργανωσιακή διάρθρωση /αναδιάρθρωση των επιχειρήσεων; Μήπως με αυτό τον τρόπο το επενδυτικό ζητούμενο τοποθετείται σε στενές -τεχνικές- βάσεις που γίνονται όλο και λιγότερο επαρκείς για τη σημερινή συνθετότητα; Ακόμη, γιατί όχι ανάπτυξη τεχνολογίας –γνώσης παρά μόνο μεταφορά; Γιατί όχι ανάπτυξη εμπορικού σήματος και δικτύου διανομής; Σελίδα 15 αναφέρεται…θερμοκηπίων επί γηπέδου…. Μήπως πρέπει να γίνει …θερμοκηπίων επί εδάφους…; Σελίδα 15 –Πραγματοποίηση επενδύσεων χιονοδρομικών κέντρων…Γιατί μόνο χιονοδρομικών και όχι κέντρων – δραστηριοτήτων- εναλλακτικού τουρισμού, εκτός θερινής περιόδου; Σελίδα 30 (3)Μήπως τα σχέδια πρέπει να υποβάλλονται τέσσερις φορές το χρόνο και όχι μόνο δύο; Στο τέλος του πρώτου μήνα κάθε τετράμηνου; ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ: Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή και προετοιμασία για την Οργάνωση σε περιφερειακό και εθνικό επίπεδο, προκειμένου να εφαρμοστεί ο Νόμος αποτελεσματικά και με χαμηλότερο διαχειριστικό κόστος. Χρειάζεται επίσης μέριμνα για απάλειψη των γραφειοκρατικών εμποδίων και στρεβλώσεων που συνθλίβουν την επιχειρηματική προθυμία. Η όλη αξιολόγηση μήπως πρέπει να εξετάζει επί πλέον συνολικά το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που δεν μπορεί παρά να είναι πιο σύνθετο από πριν και τη βιωσιμότητα της επιχείρησης σε συνδυασμό με τις παγκόσμιες ευκαιρίες και απειλές; Μήπως πρέπει να ενθαρρύνεται η εμπλοκή των νέων, τόσο ως επιχειρηματιών όσο και ως εργαζόμενων; Νομίζω ότι πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη μιας επιχειρηματικής κουλτούρας απαγκιστρωμένης από το κρατικό –ασφυκτικό- σφιχταγκάλιασμα. Θεσσαλονίκη, 17-8-2010 Με ιδιαίτερη εκτίμηση Φίλιππος Ι. Καρυπίδης, Γεωργοοικονομολόγος- Καθηγητής ΤΕΙ Θεσσαλονίκης ΥΓ: Ακολουθεί τοποθέτηση των παρατηρήσεων -προτάσεων κατά άρθρο...