Αρχική Σ/Ν Νέου Αναπτυξιακού ΝόμουΆρθρο 2 – Πεδίο Εφαρμογής – Υπαγόμενα επενδυτικά σχέδιαΣχόλιο του χρήστη Σύλλογος ανέγερσης Ι.Ν. Ζωγράφου και ανάπλασης της περιοχής Ζωγράφου | 20 Αυγούστου 2010, 00:51
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΑΙΤΗΣΗ Συλλόγου ανέγερσης Ι.Ν. «Αγ.Ραφαήλ κ.α.» και ανάπλασης της περιοχής Ζωγράφου. Ιοκάστης 65 & Πλαστήρα 30, Ν. Ζωγράφου, 157 72, Αθήνα. Τηλ./Φαξ: 210-7718687 Προς κ. Υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Αθήνα 11-8-2010 Περί Προτάσεις στην διαβούλευση του νέου αναπτυξιακού νόμου Αξιότιμη κ. Υπουργέ Στα πλαίσια των σκοπών του Συλλόγου μας που είναι μεταξύ άλλων και η ανάπλαση της περιοχής Ζωγράφου, θέλουμε να σας καταθέσουμε τις ακόλουθες προτάσεις σχετικά με τον νέο αναπτυξιακό νόμο. Παρακαλούμε όπως συμπεριλάβετε στις επιδοτούμενες επιχειρήσεις και επιδοτούμενες δραστηριότητες, τις ακόλουθες: 1. α) την ίδρυση νέων, β) την αγορά οικοπέδου και ανέγερση νέων, γ) την αναπαλαίωση, την επέκταση και τον εκσυγχρονισμό ήδη υφιστάμενων α) ξενοδοχείων διαμερισμάτων ανεξάρτητα από την τάξη-κατηγορία και β) επιχειρήσεων εκμετάλλευσης ακινήτων που δραστηριοποιούνται στην ενοικίαση διαμερισμάτων (επιπλωμένων και ανεπίπλωτων) με χρονομίσθωση ή μη, ανεξάρτητα από την τάξη-κατηγορία. 2. α) Την αγορά παλαιών κτηρίων, την ανακαίνισή τους και τον εξοπλισμό τους, β) την αγορά οικοπέδων, την ανέγερση σε αυτά κτηρίων και τον εξοπλισμό τους, γ) την ανακαίνιση υφισταμένων παλαιών κτηρίων, τον πλήρη εξοπλισμό τους, με σκοπό την ίδρυση σε αυτά επιχειρήσεων ενοικιαζομένων διαμερισμάτων (επιπλωμένων και ανεπίπλωτων) με χρονο-μίσθωση ή μη, ανεξάρτητα από την τάξη-κατηγορία. Στην περιοχή μας, τον Δήμο Ζωγράφου, υπάρχουν επιχειρήσεις ενοικίασης ακινήτων (επιπλωμένων και ανεπίπλωτων διαμερισμάτων) που ενοικιάζουν διαμερίσματα σε φοιτητές και κατοίκους εν γένει. Στην περιοχή μας εδρεύουν οι σχολές του Πανεπιστημίου και Πολυτεχνείου Αθηνών, και επιθυμούν να διαμείνουν στην περιοχή μας χιλιάδες φοιτητών. Η περιοχή μας είναι πάρα πολύ υποβαθμισμένη και οι πολυκατοικίες, που διαμένουν οι φοιτητές και οι κάτοικοι τις περιοχής, είναι παλιές και δεν μπορούν να αναβαθμιστούν από το πρόγραμμα «εξοικονόμηση κατ’ οίκον» του ΥΠΕΚΑ, γιατί δεν μπορούν να συμμετέχουν σε αυτό επιχειρήσεις, αλλά μόνο ιδιώτες. Οι επιχειρήσεις ενοικίασης ακινήτων διαμερισμάτων (επιπλωμένων και ανεπίπλωτων) με χρονομίσθωση και μη, δεν έχουν ποτέ μέχρι σήμερα επιδοτηθεί από κανένα πρόγραμμα, και αυτό είναι μια κοινωνική διάκριση και μεγαλώνει την κοινωνική ανισότητα. Οι επιχειρήσεις αυτές αποδίδουν φορολογία μεγάλη στο ελληνικό δημόσιο, προσφέρουν κοινωνικό έργο στεγάζοντας σε πρώτη κατοικία οικογένειες και εργένηδες και φοιτητές, και δεν έχουν ποτέ αποτελέσει οικονομικό βάρος στον Έλληνα φορολογούμενο. Φορολογούνται πολλαπλώς με φόρο μεταβίβασης, μεγάλης ακίνητης περιουσίας, εισοδήματος κ.λ.π.. Η ελληνική πολιτεία και η Ευρωπαϊκή ένωση οφείλουν τουλάχιστον τώρα, έστω και καθυστερημένα χρονικά, να τις βοηθήσουν και να ενθαρρύνουν την ίδρυσή τους σε περιοχές, όπως το Ζωγράφου στην Αθήνα, όπου μπορούν να αναβαθμίσουν την όλη περιοχή, με την αναπαλαίωση και αναβάθμιση παλιών κτηρίων, και την ταυτόχρονη διάθεση αναβαθμισμένων διαμερισμάτων στην αγορά. Αυτό θα σημαίνει • αύξηση της ποιότητας ζωής των πολιτών • αύξηση των διατιθέμενων διαμερισμάτων προς ενοικίαση • μείωση των τιμών των ενοικίων, πολύ σημαντικό για τους ενοικιαστές σε μια περίοδο οικονομικής ύφεσης • μείωση του πληθωρισμού • αύξηση των οικοδομικών δραστηριοτήτων και μείωση της ανεργίας • αύξηση των εσόδων του κράτους, μέσω της φορολογίας εισοδήματος και του φόρου μεγάλης ακίνητης περιουσίας Τονίζουμε ότι το αντίστοιχο μέτρο πρέπει να ληφθεί και σε περιοχές τουριστικές, που αποτελούν κοντινούς και πολυσύχναστους τόπους προορισμού για Αθηναίους παραθεριστές και τουρίστες, όπως το Λουτράκι Κορινθίας. Περιοχές που έχουν την προτίμηση του κοινού και που χρειάζονται οι επιχειρήσεις ενοικιαζομένων διαμερισμάτων με χρονομίσθωση ή μη, ανακαίνιση των ακινήτων τους, ανεξαρτήτως κατηγορίας. Αυτό το λέμε • γιατί τόσο με το παρόντα νόμο, όσο και με τους προηγούμενους αναπτυξιακούς νόμους δίνονται και έχουν δοθεί πολλά χρήματα σε ξενοδοχεία και γενικά σε επιχειρήσεις, που βρίσκονται σε απομονωμένες περιοχές, που δεν έχουν την προοπτική να αναπτυχθούν, όσες χιλιετίες και αν περάσουν. Έτσι βρίσκουμε σήμερα επιδοτημένες επιχειρήσεις στα πιο απίθανα σημεία, που σημειώνουν ετήσιους τζίρους και κατ’ επέκταση παρουσιάζουν κέρδη προς φορολογία μηδαμινά έως μηδενικά και που έχουν ωφελήσει κάποιους επιτήδειους. • Οι έλληνες οικογενειάρχες με την οικονομική κρίση, προτιμούν να ενοικιάσουν επιπλωμένα διαμερίσματα για τις διακοπές τους, που κοστίζουν λιγότερο από το ξενοδοχείο. • Κάκιστα επιδοτούνται μόνο τα ξενοδοχεία τεσσάρων αστέρων. Δεν έχουν όλοι οι πολίτες την οικονομική δυνατότητα να διαμένουν σε ξενοδοχεία τεσσάρων αστέρων. Ούτε επίσης μπορούν όλοι οι επιχειρηματίες να διαθέσουν τα τεράστια χρηματικά ποσά που απαιτούνται για την ίδρυση ξενοδοχείων τεσσάρων αστέρων. Αντίθετα μπορούν να ιδρύσουν ξενοδοχεία ή επιχειρήσεις ενοικιαζομένων διαμερισμάτων μικρής κατηγορίας με χρονομίσθωση ή μη, κάνοντας χρήση υφιστάμενων παλαιών κτηρίων ή οικοπέδων που έχουν στην ιδιοκτησία τους σε πολυσύχναστες λουτροπόλεις που βρίσκονται κοντά στην Αθήνα, όπως το Λουτράκι Κορινθίας. • Θα έχουμε μείωση της ανεργίας με την δραστηριοποίηση μικρών επιχειρηματιών, που θα εκμεταλλευτούν υφιστάμενα παλαιά κτήρια και οικόπεδα που έχουν στην κυριότητά τους με την ίδρυση επιχειρήσεων εκμετάλλευσης ακινήτων, ενοικιαζομένων διαμερισμάτων, επιπλωμένων ή μη, με χρονομίσθωση ή μη, • Θα έχουμε αύξηση της ποιότητας ζωής των όλων των πολιτών μόνιμων κατοίκων, ενοικιαστών και παραθεριστών, • Θα έχουμε αύξηση των διατιθέμενων διαμερισμάτων προς ενοικίαση με χρονομίσθωση ή μη, • Θα έχουμε μείωση των τιμών των ενοικίων, πολύ σημαντικό για τους παραθεριστές και ενοικιαστές σε μια περίοδο οικονομικής ύφεσης, • Θα έχουμε μείωση του πληθωρισμού, • Δεν θα σπαταληθούν χρήματα για ίδρυση και επέκταση σε επιχειρήσεις σε περιοχές απομονωμένες και υπό ανάπτυξη, που δεν έχουν να ωφελήσουν το ΑΕΠ, αλλά κάποιους επιτήδειους. • Άμεση αύξηση των εσόδων του κράτους, μέσω της φορολογίας εισοδήματος και του φόρου μεγάλης ακίνητης περιουσίας και πλήθους άλλων φόρων, που πληρώνουν τα ακίνητα. 3. α) Την ανακαίνιση και εξοπλισμό υφιστάμενων κτηρίων, β) την αγορά παλαιών κτηρίων, την ανακαίνισή τους, και τον εξοπλισμό τους, γ) την αγορά οικοπέδων και ανέγερση σε αυτά κτηρίων και τον εξοπλισμό τους, ΜΕ ΣΚΟΠΟ την ίδρυση σε όλα αυτά επιχειρήσεων για : a. Εκδοτικό οίκο b. Βιβλιοθήκης ή c. Μουσείων 4. Να ανέλθει το ποσοστό επιχορήγησης για την περιοχή του Ζωγράφου στην Αθήνα στο 60% ή 70% από 25%, καθώς και σε πολυσύχναστους τουριστικά προορισμούς κοντά στην Αθήνα, όπως το Λουτράκι Κορινθίας, καθ’ ότι θα ανακουφίσουν οικονομικά τους κατοίκους της Αθήνας. ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΝΑ ΑΝΕΧΤΟΥΝ ΠΟΣΟΣΤΟ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΕΝΟΙΚΙΑΣΗΣ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΩΝ, ΓΙΑ ΤΟ ΖΩΓΡΑΦΟΥ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ 60%. 5. Να ανέλθει το ποσοστό επιχορήγησης μικρών επιχειρήσεων για την Κορινθία και την Αρκαδία στο 60%. Οι περιοχές αυτές δεν έχουν προσεχθεί όσο πρέπει από τους μέχρι σήμερα αναπτυξιακούς νόμους. Κάθε επένδυση σε αυτά τα γεωγραφικά σημεία μπορεί να υπεραποδώσει στο κράτος κέρδη, αρκεί οι υποψήφιοι επιχειρηματίες να επιδοτηθούν με λογικά ποσά. 6. Να μειωθεί το ποσοστό επιδότησης επιχειρήσεων στην Μεσσηνία, στην Λακωνία, στην Ηλεία, στην Αιτωλοακαρνανία, στην Ήπειρο, σε όλα τα Ιόνια νησιά, στην Λέσβο, Σάμο, Χίο στο 30% , καθ’ ότι έχουν πολλάκις επιδοτηθεί πλουσιοπάροχα σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα και δεν έχουν αποδώσει σε φορολογία σχεδόν τίποτα σε σχέση με τα αναμενόμενα. Κάθε ευρώ που δίνεται εκεί δεν αποδίδει τα αναμενόμενα και είναι στην ουσία πεταμένο. Πρέπει να δοθεί τέλος στις πλουσιοπάροχες επιδοτήσεις των κατσικοχωριών και των ξερονησιών και βραχονησιών, την στιγμή που δηλώνουν ζημίες και δεν αποδίδουν φόρους στο κράτος. 7. Να μειωθεί το ποσοστό επιχορήγησης στα απομακρυσμένα μέρη της Ελλάδος στο 15%, γιατί εκεί δεν θα αποδώσουν οι τυχόν επενδύσεις στο Ελληνικό Δημόσιο, αλλά θα καταλήξουν σε επιτήδειους. Αντίθετα τα χρήματα πρέπει να διατεθούν σε περιοχές, όπως το Ζωγράφου στην Αθήνα (που έχει το Πανεπιστήμιο και το Πολυτεχνείο) και λουτροπόλεις κοντινές στην Αθήνα, όπως το Λουτράκι Κορινθίας κ.λ.π. που θα υπεραποδώσουν μέσω της φορολογίας τους, τα επιδοτούμενα χρήματα στο Ελληνικό Δημόσιο και που θα συμβάλουν στην αύξηση της ποιότητας ζωής, την μείωση των τιμών και την πτώση του πληθωρισμού. Δεν αντέχουν οι πολίτες να βλέπουν εν μέσω οικονομικής κρίσης, να δίνονται επιδοτήσεις σε βραχονήσια ή σε κατσικοχώρια ανεπισκέψιμα, που δεν θα τα επισκεφτούν μόνο πέντε άνθρωποι τον χρόνο και θα γίνουν αφορμή να πλουτίσουν κάποιοι επιτήδειοι. Φέτος για παράδειγμα, λόγω της οικονομικής κρίσης ανέβηκαν τα ναύλα των πλοίων και οι τιμές των ξενοδοχείων στα νησιά, με συνέπεια μείωση των εσόδων από τον τουρισμό. Οι έλληνες και ξένοι τουρίστες προτίμησαν περιοχές κοντά στην Αθήνα, όπως το Λουτράκι Κορινθίας. Εάν δοθούν επιχορηγήσεις σε αυτές τις περιοχές θα πέσουν οι τιμές και θα ανακουφιστούν οικονομικά οι πολίτες, με ταυτόχρονη αύξηση των εσόδων του κράτους και πτώση του πληθωρισμού. Αυτό σημαίνει ανάπτυξη, και όχι η επιχορήγηση των βραχονησιών και κατσικοχωριών. Σε αυτό το πνεύμα που σας προτείνουμε, κινήθηκε και η κυβέρνηση με την κατάργηση κοινοτήτων χωριών και την συνένωσή τους σε μεγάλους δήμους, και την κατάργηση των νομαρχιών και την δημιουργία περιφερειών. Σε αυτό λοιπόν το πνεύμα οφείλει να κινηθεί και ο παρών νόμος και να πάψει η κατασπατάληση των χρημάτων σε κατσικοχώρια και βραχονήσια. ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΝΑ ΑΝΕΧΤΟΥΝ ΠΟΣΟΣΤΟ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΣΕ ΟΡΕΙΝΕΣ Ή ΝΗΣΙΩΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΑΠΟΜΑΚΡΥΣΜΕΝΕΣ, ΠΑΝΩ ΑΠΟ 15%. Επίσης, ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΝΑ ΑΝΕΧΤΟΥΝ ΠΟΣΟΣΤΟ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΕΝΟΙΚΙΑΣΗΣ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΩΝ, ΓΙΑ ΤΟ ΖΩΓΡΑΦΟΥ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ 60%. 8. Καταργήστε από τα κριτήρια αξιολόγησης, το κριτήριο απασχόλησης, αναδιάρθρωσης και ισόρροπης ανάπτυξης για τις πολύ μικρές επιχειρήσεις, που αφορούν α) επιχειρήσεις ενοικιαζομένων διαμερισμάτων (επιπλωμένων και ανεπίπλωτων) με χρονομίσθωση ή μη, ανεξάρτητα από την τάξη-κατηγορία, και β) επιχειρήσεις όπως εκδοτικούς οίκους, βιβλιοθήκες, μουσεία, καθώς και συλλόγους ανάπλασης περιοχών και ανέγερσης Ι. Ναών. Η αυτοαπασχόληση πρέπει να ενθαρρυνθεί και όχι να καταπληγεί. Επίσης η δεύτερη απασχόληση ενός αυτοαπασχολούμενου, με την ίδρυση νέας επιχείρησης πρέπει να ενθαρρυνθεί. Κλείνουν εκατοντάδες εμπορικές επιχειρήσεις στην Αθήνα καθημερινά λόγω της οικονομικής κρίσης και οι άνθρωποι αυτοί ήταν μια ζωή αυτοαπασχολούμενοι και έτσι θέλουν να παραμείνουν και να μην καταλήξουν στο ταμείο ανεργίας και να αφαιμάξουν το κράτος. Άλλωστε οι μεγάλες επιχειρήσεις δεν προσλαμβάνουν άτομα άνω των 30 ετών συνήθως, και επιπλέον οι άνθρωποι που κλείνουν τις εμπορικές τους επιχειρήσεις δεν έχουν την ψυχοσύνθεση του υπαλλήλου και δεν γίνεται να την αποκτήσουν στην προχωρημένη ηλικία που βρίσκονται. Αντί λοιπόν να επιδοτήσετε τις επιχειρήσεις για την πρόσληψη υπαλλήλων, επιδοτήστε τις νεοϊδρυόμενες επιχειρήσεις αυτοαπασχολούμενων που θέλουν να συμπληρώσουν το εισόδημά τους με ίδρυση νέας δεύτερης επιχείρησης πολύ μικρής, που δεν θα έχει υπάλληλο. Οι άνθρωποι αυτοί έχουν πείρα και πρέπει να τους ενθαρρύνετε να την αξιοποιήσουν με μια δεύτερη επιχείρηση ως αυτοαπασχολούμενοι. ΝΑ ΕΝΘΑΡΥΝΕΤΕ ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ με την ίδρυση δεύτερης επιχείρησης, από τους ενδιαφερόμενους. Για να μειωθεί το ρίσκο, επιδοτήστε τις επιχειρήσεις ενοικίασης διαμερισμάτων (επιπλωμένων ή ανεπίπλωτων), που επενδύονται τα χρήματα σε ακίνητο που δεν χάνει ποτέ την αξία του και αποδίδει αμέσως μετά την επένδυση υψηλούς φόρους. 9. Να τροποποιήσετε τα κριτήρια αξιολόγησης που αφορούν τα κριτήρια ανταγωνιστικότητας, ποιότητας και εξωστρέφειας. Δεν πρέπει να έχουν συντελεστή βαρύτητας 50%, αλλά 10% ή το πολύ 20%. Το μέτρο αυτό μπορεί να είναι καλό να έχει βαρύτητα για ορισμένες κατηγορίες επιχειρήσεων όπως εργοστάσια παραγωγής, γίνεται όμως μέσο αποκλεισμού άλλων επιχειρήσεων, όπως οι επιχειρήσεις ενοικιαζομένων διαμερισμάτων (επιπλωμένων ή μη) με χρονομίσθωση ή μη. Οπότε ή θα πρέπει να μειωθεί το ποσοστό βαρύτητας, ή θα πρέπει να δοθεί ένα συγκεκριμένο ποσοστό χρημάτων, π.χ. 55% από το ολικό χρηματικό ποσό που θα διατεθεί για επιχορηγήσεις, αποκλειστικά για την ίδρυση επιχειρήσεων ενοικίασης διαμερισμάτων με χρονομίσθωση. 10. Να τεθούν επιπλέον νέα κριτήρια αξιολόγησης των μικρών επιχειρήσεων με ποσοστό βαρύτητας 70%. Τα κριτήρια να τα αποτελούν α) ο λόγος που προκύπτει από το (χρηματικό ποσό επιδότησης) / (ποσό αποδιδόμενων συνολικών φόρων άμεσων και έμμεσων στην πενταετία από την επιχείρηση και από τα περιουσιακά στοιχεία της και τα περιουσιακά στοιχεία των ιδιοκτητών της), β) η συμβολή της επιχείρησης στην αύξηση της ποιότητας ζωής των πολιτών που διαμένουν μόνιμα στην πόλη της επιχείρησης και των πολιτών που συναλλάσσονται με την επιχείρηση ή διαμένουν σε αυτή (σε περίπτωση ξενοδοχείου ή διαμερίσματος), γ) μέτρηση των ατόμων που θα επισκεφτούν και θα διαμείνουν στο ξενοδοχείο ή διαμέρισμα με βάσει τα στοιχεία πληρότητας γειτονικών ξενοδοχείων ή ενοικιαζομένων διαμερισμάτων, και εφόσον δεν υπάρχουν γειτονικά ξενοδοχεία ή ενοικιαζόμενα διαμερίσματα να μηδενίζεται η επιχείρηση και να απορρίπτεται η αίτηση τους για επιδότηση, δ) η συμβολή στην προβολή του ελληνικού πολιτισμού και των ελληνικών διαχρονικών αξιών, (τρόπος λειτουργίας της επιχείρησης, αγορά αγαλμάτων, μνημείων κ.λ.π.), ε) το ρίσκο που λαμβάνει η επιχείρηση που ιδρύεται. Η τοποθέτηση χρημάτων σε αγορά ή επισκευή διαμερισμάτων που είναι ακίνητα εμπορεύσιμα είναι για παράδειγμα καλύτερο από την τοποθέτηση χρημάτων σε ανέγερση κτηρίου εργοστασίου που σε περίπτωση χρεωκοπίας δεν έχει αγοραστική αξία, ή η τοποθέτηση σε μηχανολογικό εξοπλισμό που παλαιώνει άμεσα. Έτσι λοιπόν χρειάζεται η λήψη εκτίμησης της αξίας που θα έχουν τα περιουσιακά στοιχεία της επιχείρησης και οι ιδιοκτήτες τους (που θα επιδοτηθούν) μετά από μια πενταετία με βάση τις εμπορικές αξίες, που θα εκτιμήσει ειδική υπηρεσία τράπεζας, που ασχολείται με κατασχέσεις. Να προτιμώνται οι φερέγγυοι ιδιοκτήτες ακινήτων προς επιδότηση. ε) για τις μικρές επιχειρήσεις, να λαμβάνεται σοβαρά υπ’ όψιν η συνολική ακίνητη περιουσία, που έχει στην ιδιοκτησία του ο επιχειρηματίας την τελευταία πενταετία και που δηλώνεται στο Ε9 ως προσωπική του περιουσία. Αυτό το κριτήριο να έχει βαρύτητα 50% στην συνολική βαθμολογία των μικρών επιχειρηματιών. Το κράτος δεν πρέπει να δώσει χρήματα σε επιχειρηματίες που δεν έχουν σημαντική προσωπική ακίνητη περιουσία, πάνω από το τριπλάσιο του συνολικού επενδυτικού τους σχεδίου και επιθυμούν το ρίσκο της επιχείρησής τους να το λαμβάνει το κράτος. 11. Να ενταχθούν προς επιχορήγηση Σύλλογοι ανέγερσης Ι. Ναών και ανάπλασης περιοχών, σε ποσοστό έως 100 %, προκειμένου να αποκτήσουν ιδιόκτητη έδρα, καθ’ ότι προσφέρουμε κοινωνικό έργο και δεν έχουμε έσοδα. Επίσης να επιδοτηθούν οι δραστηριότητές τους που αφορούν ανάληψη κάθε είδους πρωτοβουλιών για την προστασία του περιβάλλοντος και την ανάπλαση της περιοχής τους γενικά. 12. Να αυξηθεί η προκαταβολή της επιχορήγησης στο 50% της συνολικής επιχορήγησης. 13. Να δοθεί το υπόλοιπο 35 % της επιχορήγησης στο μέσο της όλης επένδυσης, και το υπόλοιπο 15% αμέσως μετά την τελική πιστοποίηση της ολοκλήρωσης του επενδυτικού σχεδίου. 14. Να επιδοτηθεί ανάμεσα στα άλλα έως 50% του συνολικού επενδυτικού σχεδίου και η αγορά οικοπέδου από τις πολύ μικρές επιχειρήσεις. Παρακαλούμε να λάβετε σοβαρά υπ’ όψιν σας τις παρατηρήσεις μας και μεριμνήσετε να ενταχθούν στον αναπτυξιακό νόμο. Με εκτίμηση, Δρ. Βίκτωρ Γ. Παπαγιαννόπουλος Πρόεδρος του Συλλόγου