Αρχική Σ/Ν Νέου Αναπτυξιακού ΝόμουΆρθρο 2 – Πεδίο Εφαρμογής – Υπαγόμενα επενδυτικά σχέδιαΣχόλιο του χρήστη Δημήτρης Δίτσικας | 20 Αυγούστου 2010, 12:50
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
• Πρέπει να ετοιμασθούν την υφιστάμενη χρονική περίοδο οι κρίσιμες υπουργικές αποφάσεις (π.χ. βαθμολογία κριτηρίων αξιολόγησης, ενισχύσεις σε τομείς ναυπηγικής, γεωργίας, αλιείας, μεγάλων επενδυτικών σχεδίων, δημιουργία πολύ μικρών και μικρών επιχειρήσεων καινοτομίας και υψηλής τεχνολογίας, κ.α.) και να τεθούν σε δημόσια διαβούλευση, διότι θα επηρεάσουν καταλυτικά το ύφος της αναπτυξιακής παρέμβασης του νόμου στην ελληνική οικονομία. • Στο άρθρο 2, παράγραφος 2, περίπτωση δ, να προστεθεί ο όρος « εκτός των έργων κλειστών σταθμών δημόσιας χρήσης στάθμευσης», όπως ίσχυε στον Ν.3299/2004, καθώς και «επενδυτικών σχεδίων ειδικής εθνικής σημασίας, όπως θα καθορίζεται από σχετική υπουργική απόφαση». • Στο άρθρο2, παράγραφος 1, περίπτωση β, στις περιπτώσεις εξαίρεσης επενδύσεων από τις χορηγούμενες ενισχύσεις του νόμου, για τους κλάδους του χονδρικού και λιανικού εμπορίου, να επιτραπεί η ενίσχυση δημιουργίας μεγάλων αποθηκευτικών εγκαταστάσεων μόνο σε περιοχές ΒΕΠΕ. • Στο άρθρο 3, παράγραφος 1, περίπτωση i, αναφορικά με την φερεγγυότητα του επενδυτή σε περιπτώσεις τυχόν εγγραφών του στα αρχεία της «Τειρεσίας Α.Ε.», να αποσαφηνισθούν αναλυτικότερα, ποιές είναι οι περιπτώσεις αποκλεισμού, αφού υπάρχουν και εγγραφές που είτε είναι ήσσονος σημασίας, είτε έχουν τακτοποιηθεί. • Στο άρθρο 3, παράγραφος 1, περίπτωση ii, αναφορικά με τη δυνατότητα διάθεσης της ιδίας συμμετοχής, ως αποδεικτικό μέσο σε ποσοστό 30% του συνόλου της ιδίας συμμετοχής να συμπεριληφθούν και τα μελλοντικά αδιάθετα κέρδη (φορολογημένα αποθεματικά) υφιστάμενων επιχειρήσεων (άνω της πενταετίας), εφόσον οι τελευταίες παρουσιάζουν ανελλιπώς κατά τις τέσσερις τελευταίες κλεισμένες διαχειριστικές χρήσεις κερδοφορία. • Στο άρθρο 4, παράγραφος 4, περίπτωση α, το όριο των 10.000.000 ευρώ σωρευτικής ενίσχυσης για μεμονωμένη επιχείρηση κατά τη διάρκεια μίας πενταετίας να ανέρθει στα 20.000.000 ευρώ. • Στο άρθρο 5, παράγραφος 1, περίπτωση α, αναφορικά με το περιεχόμενο επενδυτικών σχεδίων, να επιτραπούν και οι ενισχύσεις για τον εκσυγχρονισμό υφιστάμενων μονάδων, διότι εάν δεν συμπεριληφθεί ο συγκεκριμένος όρος, τίθεται θέμα με συγκεκριμένες κατηγορίες επενδύσεων (π.χ. εκσυγχρονισμός ολοκληρωμένης μορφής ξενοδοχειακών μονάδων, ή για επενδύσεις βιομηχανιών που αφορούν τις υφιστάμενες γραμμές παραγωγικής τους διαδικασίας). • Στο άρθρο 5, παράγραφος 2, αναφορικά με τις ενισχυμένες δαπάνες να επιτραπεί: - η ενίσχυση χρηματοδοτικής μίσθωσης κατασκευής κτιριακών εγκαταστάσεων, - η προμήθεια λογισμικού, το οποίο δεν αναφέρεται ως επιλέξιμη δαπάνη και δεν πρέπει να συνδέεται με τον περιορισμό του 25% των άϋλων πάγιων στοιχείων, διότι σε σύγχρονους τεχνολογικούς εξοπλισμούς η αξία ειδικών εφαρμογών λογισμικού (π.χ. τηλεπικοινωνίες) είναι υψηλή και δύναται να υπερβαίνει το 25% της συνολικής επένδυσης, - οι δαπάνες μισθοδοσίας υφιστάμενου επιστημονικού προσωπικού των εταιρειών του ευρύτερου κλάδου πληροφορικής, για την ανάπτυξη νέων εφαρμογών λογισμικού και υπηρεσιών διαδικτύου. Η συγκεκριμένη κατηγορία δαπανών αποτελεί το κυριότερο πάγιο περιουσιακό στοιχεία για τις επιχειρήσεις του κλάδου και δεν σχετίζονται με συνήθεις λειτουργικές δαπάνες, - οι δαπάνες μισθοδοσίας ειδικευμένου επιστημονικού προσωπικού για την ανάπτυξη νέων προϊόντων ή υπηρεσιών έντασης γνώσης, εντός των υφιστάμενων επιχειρήσεων (π.χ. ανάπτυξη παροχής υπηρεσιών ενεργειακών μελετών εξοικονόμησης ενέργειας από εταιρεία παραγωγής κουφωμάτων). Η συγκεκριμένη τάση, σύμφωνα με στοιχεία της Ε.Ε., κυριαρχεί τη δεδομένη χρονική στιγμή στις βιομηχανίες χωρών προηγμένων τεχνολογικά (όπως η Γερμανία, οι Η.Π.Α., η Φιλανδία, κ.α.), - άϋλες δαπάνες προώθησης συγκεκριμένων προϊόντων ή υπηρεσιών αποκλειστική σε αγορές του εξωτερικού, με τη δέσμευσης επίτευξης ποσοτικών στόχων κατά τη διάρκεια υλοποίησης της επένδυσης. • Στο άρθρο 7, παράγραφος 1, περίπτωση α, η εγγυητική επιστολή για τη λήψη της προκαταβολής της επιχορήγησης να εκδίδεται και από άλλους νόμιμους φορείς που λειτουργούν στην Ελλάδα (π.χ. ΤΣΜΕΔΕ). • Στο άρθρο 9, παράγραφος 5, να τεθεί σαφές χρονικό διάστημα αξιολόγησης των αιτήσεων φορολογικής απαλλαγής, οι οποίες δύναται να υποβάλλονται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. • Στο άρθρο 11, παράγραφος 1, περίπτωση α, αναφορικά με την ενίσχυση επιχειρηματικών σχεδίων διάσωσης και αναδιάρθρωσης προβληματικών επιχειρήσεων, να προστεθεί ο όρος ότι θα υπάγονται και επενδυτικά σχέδια διάσωσης και αναδιάρθρωσης προβληματικών επιχειρήσεων, οι οποίες αποκτήθηκαν από ιδιώτες επενδυτές ή επιχειρήσεις, εντός της τελευταίας τριετίας πριν την υποβολή της σχετικής μελέτης. Ο συγκεκριμένος όρος θα προσδώσει ένα ισχυρό κίνητρο σε υποψήφιους αγοραστές προβληματικών επιχειρήσεων και θα αναζωογονήσει κλάδους της Ελληνικής Βιομηχανίας που βρίσκονται σε βαθιά ύφεση. • Στο άρθρο 12, παράγραφος 5, περίπτωση Α, υποπερίπτωση ε, στις περιπτώσεις ανάκλησης του φορολογικού οφέλους εξαιτίας μεταβίβασης εταιρικής μερίδας, να εξαιρεθούν οι περιπτώσεις μεταβίβασης μεριδίου μεταξύ των υφιστάμενων μετόχων της επιχείρησης, ή στη περίπτωση εισόδου ενός νέού μετόχου στην εταιρεία.