Αρχική Σ/Ν Νέου Αναπτυξιακού ΝόμουΆρθρο 1 – ΣκοπόςΣχόλιο του χρήστη ΙΩΑΚΕΙΜΙΔΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ | 22 Αυγούστου 2010, 15:54
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ Χορήγηση ενισχύσεων σε ιδιωτικές επενδύσεις για την προώθηση της οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης και την περιφερειακή σύγκλιση και άλλες διατάξεις Σε αυτό το σχέδιο νόμου μεταξύ των άλλων στο άρθρο 1 σκοπός κάνει αναφορά και για την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και για την οικονομική και κοινωνική συνοχή της χώρας. Εγώ το εκλαμβάνω, ότι όταν το σχέδιο νόμου γίνει και νόμος του κράτους και αρχίσει να λειτουργεί θα είναι το εργαλείο εκείνο, που θα ενώσει όλα τα μέλη της ελλαδικής κοινωνίας, επειδή συνεργαζόμενα μεταξύ τους θα φέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα που είναι η οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη μαζί με την κοινωνική συνοχή και όχι φυσικά μόνο η οικονομική μεγιστοποίηση της μιας ή ορισμένων μόνο κοινωνικών ομάδων. Και ότι δεν θα είναι ο νόμος εκείνος που θα συμβάλει στον οικονομικό και κατ’ επέκταση στον κοινωνικό αποκλεισμό ειδικά των νέων ανθρώπων, και πολύ περισσότερο δεν θα στρέψει την μία κοινωνική ομάδα εναντίων της άλλης. Έχουμε όμως στο άρθρο 9 Αρμοδιότητες και διαδικασίες υποβολής, εξέτασης και εφαρμογής των ενισχύσεων παράγραφος 4. Τρόπος υποβολής αιτήσεων και απαιτούμενα δικαιολογητικά ……………… i) Οικονομοτεχνική μελέτη…………όπου σαφώς προσδιορίζεται μεταξύ των άλλων ότι « Η οικονομοτεχνική μελέτη που συνοδεύει αίτηση υπαγωγής επενδυτικού σχεδίου, υπογράφεται από οικονομολόγο μέλος του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος (Ο.Ε.Ε.) ή αντίστοιχου Οργανισμού κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και μηχανικό, εξειδικευμένο στο κύριο αντικείμενο της επένδυσης, μέλος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, καθώς και κατά περίπτωση, όπου απαιτείται από το αντικείμενο της επένδυσης, από γεωτεχνικό, μέλος του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος. Αιτήσεις υπαγωγής που δεν πληρούν την προϋπόθεση αυτή δεν εξετάζονται και τίθενται στο αρχείο. » Είναι δυνατόν με την εφαρμογή αυτής της παραγράφου, που αποκλείει με έμμεσο τρόπο τους πτυχιούχους των ΤΕΙ τους οποίους όπως είναι γνωστό τα επιμελητήρια δεν τους εντάσσουν στην δύναμή τους να έχουμε κοινωνική συνεργασία κοινωνική ισόρροπη ανάπτυξη και όχι κοινωνικές αντιπαραθέσεις; (Βέβαια το θέμα των επιμελητηρίων είναι ένα θέμα που πρέπει να το δούμε πολύ σοβαρά και μάλιστα άμεσα. Γιατί να μη δημιουργήσουμε ΕΝΑ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ που να λειτουργεί ως πρόσωπο νομικού δικαίου να είναι το ΕΝΑ ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ και όλα τα επιμελητήρια και επιστημονικοί – επαγγελματικοί σύλλογοι να ενταχθούν σε αυτό και να λειτουργούν πλέον ως διευθύνσεις; Διευθύνσεις στις οποίες θα ενταχθεί όλο το επιστημονικό – επαγγελματικό και επιχειρηματικό εν ενεργεία δυναμικό της Ελληνικής Κοινωνίας. Να σηματοδοτηθεί έτσι η νέα αρχή της πραγματικής και άμεσης αμφίδρομης ενημέρωσης αλλά προ παντός της πραγματικής και άμεσης αμφίδρομης συνεργασίας όλων των επί μέρους διευθύνσεων του ΕΝΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ, προς το γενικό όφελος του πληθυσμού της χώρας και όχι μόνο προς όφελος των συμφερόντων της κάθε συντεχνιακής ομάδας η οποία πάντα έχει τον τρόπο και τις προσβάσεις της, ώστε να στηρίζει μόνο τα δικά της συμφέροντα όπως γίνεται μέχρι τα τώρα και μάλιστα με ζωντανό παράδειγμα την επιλεκτική διάταξη στο παρόντα σχέδιο νόμου που αφορά τις μελέτες. Η δημιουργία του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ με τον επιγραμματικό τρόπο λειτουργίας που ανέφερα δεν αφορά βέβαια τον παρόντα νόμο αλλά επειδή κρίνω ότι αφορά άμεσα την ανάπτυξη και την κοινωνική εξέλιξη. αλλά πάνω από όλα αφορά την κοινωνική συνοχή της ελληνικής κοινωνίας απλώς μια σκέψη πρότασης έκανα ). Δια των Π.Δ 109/ 02-02-1989 ΦΕΚ 47 Α΄/10-02-1989 και 312/ 13-11-2003 ΦΕΚ 264 Α΄/19-11-2003 προσδιορίζονται τα επαγγελματικά και λοιπά δικαιώματα των πτυχιούχων των ΤΕΙ ειδικότητας γεωτεχνικού Ειδικά δε στους πτυχιούχους των ΤΕΙ ειδικότητας γεωτεχνικού ( φυτικής παραγωγής ) δια του Π.Δ. 109/ 02-02-1989 ΦΕΚ 47 Α΄/10-02-1989 ( προσδιορίζει τα επαγγελματικά και λοιπά δικαιώματα ) με υπογράφοντα Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων τον Γ. Παπανδρέου σημερινό Πρωθυπουργό, όπου μεταξύ των άλλων στο άρθρο 1 παράγραφος 2 Οι παραπάνω πτυχιούχοι ( φυτικής παραγωγής ) έχουν δικαίωμα απασχόλησης……….είτε ως αυτοαπασχολούμενοι σε όλο το φάσμα της φυτικής παραγωγής ……….και στην θ) της 2 παραγράφου έχουν δικαίωμα Εκπόνηση και Επίβλεψη………… γεωργο-οικονομικών μελετών…….. Σημειωτέον δε ότι οι Τεχνολόγοι της Γεωπονίας των ΤΕΙ έχουν ιδρύει εδώ και χρόνια την Π.Ε.Π.ΤΕ.Γ ( ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ ) είναι νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου και αποτελεί τον επαγγελματικό και επιστημονικό φορέα των ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ αποφοίτων ΤΕΙ και ισοτίμων σχολών του εσωτερικού και εξωτερικού. Η οργανωτική της διάθρωση είναι Πανελλαδική και αποτελείται από 19 τοπικά τμήματα χωρισμένα σε περιφέρειες σε όλη την χώρα, τα μέλη της ανέρχονται σε 22.000. Και επειδή οι νόμοι είναι πάντα οι καθοριστικοί συντελεστές της λειτουργίας και της εξέλιξης της κάθε κοινωνίας, και ειδικά της κοινωνίας που θέλει να λειτουργεί με την φιλοσοφία της κοινωνικής συμμετοχικής δημοκρατίας, δεν μπορούμε σήμερα στο να μείνουμε μόνο ότι η κοινωνία που χρησιμοποιεί χειρότερους νόμους αλλά τους εφαρμόζει είναι πολύ ανώτερη από άλλη κοινωνία που διαθέτει καλλίτερους μεν νόμους αλλά δεν τους εφαρμόζει. Η κοινωνική συμμετοχική δημοκρατία σήμερα θέλει οι σωστοί δίκαιοι και ισόνομοι νόμοι να προβλέπουν όλες σχεδόν τις δυνατές περιπτώσεις, αφήνοντας όσο το δυνατόν μικρότερη ευχέρεια στην κρίση των εφαρμοστών της. Ποιοι όμως είναι σήμερα οι εφαρμοστές στην κοινωνία μας; Είναι μόνο οι Δικαστές; Σήμερα εφαρμοστές είναι όλα τα μέλη της Ελληνικής Κοινωνίας και ως εφαρμοστές δεν ερμηνεύουν μόνο τον νόμο όπως αυτοί κρίνουν, αλλά κυρίως ως αποδέκτες της εφαρμογής του νόμου ελέγχουν τις αποφάσεις και τους τρόπους με τους οποίους αυτές παίρνονται στον κάθε νόμο και επί πλέον εξετάζουν την ισονομία αλλά και την κοινωνική ωφελιμότητα του νόμου στο σύνολο του πληθυσμού. Η διάταξη λοιπόν που έχει προταθεί στο παρόν σχέδιο νόμου και που αφορά τις οικονομοτεχνικές μελέτες είναι διάταξη που εξυπηρετεί μόνο τα συμφέροντα ορισμένων συντεχνιών εφ’ όσον με έμμεσο τρόπο αποκλείει ένα μεγάλο μέρος του επιστημονικού-επαγγελματικού δυναμικού της χώρας να συμμετέχει άμεσα σε αυτές, αυτό σηματοδοτεί την αντικοινωνικότητα της διάταξης και ως τέτοια δεν έχει θέση στο παρόντα σχέδιο νόμου και φυσικά πρέπει να αποσυρθεί. ΙΩΑΚΕΙΜΙΔΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ