Αρχική Σ/Ν Νέου Αναπτυξιακού ΝόμουΆρθρο 9 – Αρμοδιότητες και διαδικασίες υποβολής, εξέτασης και εφαρμογής των ενισχύσεωνΣχόλιο του χρήστη Panayotis Papadakis | 22 Αυγούστου 2010, 17:54
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
1. Έγκριση των προτάσεων κατά βαθμολογική σειρά και συνολικού προϋπολογισμού μέχρι των διαθεσίμων πιστώσεων κάθε εξάμηνης περιόδου υποβολής, όπως προβλέπεται από το προτεινόμενο σχέδιο. Σχόλιο: Είναι μία τελείως άδικη μετάλλαξη της προηγούμενης διευθέτησης του νόμου 3299, η οποία έλεγε ότι οι επιλέξιμες προτάσεις (δηλ. εν προκειμένω οι λαμβάνουσες άνω του 50/100 της μέγιστης βαθμολόγησης) εγκρίνονται όλες και ικανοποιούνται κατά σειράν υποβολής τους και με τον ρυθμό των διαθεσίμων πιστώσεων. Παρότι οι προθέσεις της διοίκησης είναι ασφαλώς καλόπιστες, το προτεινόμενο σενάριο είναι το κλασσικό σενάριο που υποθάλπει στην πράξη τις σκόπιμες διακρίσεις. Ο λόγος είναι απλός: Κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί μεν να ενίσταται αν κατά την γνώμη του αδικήθηκε βαθμολογικά η πρότασή του, την οποία βέβαια γνωρίζει στην εντέλεια, δεν μπορεί όμως να ενίσταται επειδή κάποια άλλη πρόταση ευνοήθηκε βαθμολογικά και υποσκέλισε αδίκως την δική του, διότι δεν μπορεί να τελεί εις γνώσιν κάποιου τέτοιου γεγονότος. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο, τα παρεμφερή καθεστώτα με τα οποία η εκάστοτε αρχή επιδιώκει σκόπιμα προτιμησιακές και πελατειακές προσεγγίσεις, έχουν, σε όλο τον πλανήτη, αυτήν ακριβώς την διευθέτηση, της έγκρισης δηλ. κατά σειρά βαθμολόγησης και μέχρις εξάντλησης των πιστώσεων. Εξάλλου, μπορεί να προβλέπεται η επικοινωνία αρχής και επενδυτή αποκλειστικά μέσω του Γραφείου εξυπηρέτησης Επενδυτών, παραμένει όμως ευκολώτατη η οποιαδήποτε απ΄ ευθείας επικοινωνία. Πρέπει επομένως να εγκρίνονται όλες οι προτάσεις που υπερβαίνουν την βάση. Διαφορετικά, φοβάμαι ότι η καλή προαίρεση της διοίκησης θα καταλήξει στο ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα. 2. Γενικότερο σχόλιο ως προς τον μέγιστο προύπολογισμό: Θεωρώ σωστό και δίκαιο, και συμβατό επίσης με τα παραπάνω, το υπό συζήτηση πλαίσιο να ισχύσει για προϋπολογισμό επενδύσεων μέχρι π.χ. 10 εκ €. Για τις μεγαλύτερες, που έτσι και αλλοίώς χρειάζονται κάποιον διαφορετικό χειρισμό, η έγκριση να δίδεται και η χρηματοδότησή τους να προβλέπεται με άλλο, παράλληλο και ειδικότερο καθεστώς. 3. Γενικότερο σχόλιο ως προς τις θέσεις εργασίας: Μέσα από τον αναμφισβήτητο δαίδαλο της πολυπλοκότητας των σχετικών διατάξεων της ΕΕ περί ίσων ευκαιριών κκλπ κλπ, να βρεθεί τρόπος ιδιαίτερης προώθησης, ενίσχυσης ή ανταμοιβής, όταν οι νέες θέσεις εργασίας καλύπτονται από Έλληνες και όχι από μετανάστες. Δεν αντιλαμβάνομαι τι ιδιαίτερη ωφελιμότητα μπορεί να έχει, ιδιαίτερα πάνω στην κρίση, το να δίνουμε δουλειά σε μετανάστες για να τους φορτωνόμαστε μόνιμα στην χώρα, να σκορπάμε τον ΄΄πλούτο΄΄ μας κατ΄ αυτόν τον τρόπο και να μιλάμε παράλληλα για ανεργία των δικών μας παιδιών. Ας γίνει ο Αναπτ. Νόμος ένας μοχλός επιστροφής των κακομαθημένων (από μας) παιδιών μας στην δουλειά. 4. Να διευκρινιστεί ρητά, αν η περίοδος υποβολής αιτημάτων ‘’εντός 6 μηνών από...’’, που αναφέρεται σε διάφορα σημεία στο άρθρο 10, νοείται πριν την την λήξη της αρχικής προθεσμίας ή μετά.